וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאים של עוצמה יהודית למפלגות איחוד הימין | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

17.3.2019 / 22:15

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, חברי המפלגה הציגו את דרישותיהם לאחר פסילת בן ארי. שרת התרבות רגב וכחול לבן בקרב האשמות בעקבות הפיגוע בצומת אריאל. שר הכלכלה כהן אמר על מפלגתו של גנץ כי "המצע שלהם ריק מתוכן". עדכונים שוטפים

צילום: מיכאל שמש, תאגיד "כאן" 11, עריכה: שניר דבוש

21:56

אנשי עוצמה יהודית פרסמו הערב את דרישותיהם ממפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, זאת לאחר שבית המשפט פסל את מועמדותו של מיכאל בן ארי לכנסת. כפי שדווח בוואלה! NEWS, בין הדרישות השהציבו אנשי המפלגה: תפקיד שר לברוך מרזל, קידומו של עו"ד בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת, הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה, וקיומה של ההבטחה לחברותו של בן גביר בועדה למינוי שופטים.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו הערב כי "הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות, ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג"צ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו"ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד". (יקי אדמקר)

20:30

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה נתניהו, זאת על רקע חשיפת הפרטים החדשים בנוגע לפרשת הצוללות. בכנס בחירות שערך בחיפה, אמר גנץ כי "ההתפרקות אינה מסתיימת רק באובדן ההרתעה הביטחונית", אלא "גם בעובדה המאוד לא פשוטה שראש הממשלה איפשר סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי".

"מדווחים כי נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעסקת הצוללות", טען גנץ. "זה דברים לא נתפסים. לא סבירים. אני מקווה שלא נכונים. אבל ראש ממשלה, שיש נגדו כבר שלושה כתבי אישום, עושה לביתו על חשבון הביטחון שלנו - אני מקווה שזה לא נכון, אך אני קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. לא יכול להיות שנתניהו ידאג לנתניהו, ובאמת לצערי הוא איבד את הדרך".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בושה וחרפה. ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה", אמרו בליכוד. "ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו". (יואב איתיאל ויקי אדמקר)


(יואב איתיאל ויקי אדמקר)

בני גנץ במהלך כנס של כחול לבן בחיפה 17 במרץ 2019. שריה דיאמנט., אתר רשמי
גנץ בכנס בחיפה, הערב/אתר רשמי, שריה דיאמנט.

19:50

בית המשפט העליון פסל הערב (ראשון) את ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת במסגרת רשימת עוצמה יהודית. במקביל, אישר בית המשפט את התמודדותו של עמיתו לרשימה איתמר בן גביר ועופר כסיף מחד"ש. כמו כן, אושרה התמודדותן של רשימות רע"מ-בל"ד וחד"ש-תע"ל. מועמדותם של בן ארי ובן גביר אושרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, בעוד שכסיף נפסל. (דניאל דולב)

20:05

יו"ר כחול לבן בני גנץ האשים כי גורמים פוליטיים השתמשו בפיגוע המשולב שאירע הבוקר בשומרון לצרכי תעמולת בחירות. "גורמים פוליטיים השתמשו בפיגוע לתעמולה", אמר. במהלך אירוע לפעילי המפלגה בחיפה הוסיף כי "בעל תפקיד שיעשה שימוש בשכול לצרכים פוליטיים, יש לו 24 שעות לעזוב. אני חושב שטוב שיש שופטים בירושלים, שיודעים לשים גבולות ולהקפיד על חוק ועל אתיקה".

13:28

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט השיק את קמפיין המפלגה עם השרה איילת שקד ואמר כי "המשימה שלי ושל איילת שקד היא ברורה: לשחרר את צה"ל מבג"ץ, כדי שצה"ל ינצח את חמאס". עוד אמר בנט כי "כדי לנצח את חמאס, צריך לשחרר את צה"ל מבג"ץ. הגיע הזמן לשים את זכות החיים של הישראלים, מעל זכות האדם של המחבלים. הציבור בישראל לא בחר את השופטים, אבל הם מתנהלים כאילו הם הרשות המחוקקת והמבצעת. אנחנו נשים לזה סוף". בהתייחסו לירידה של המפלגה בסקרים, אמר בנט כי "אנו אנשי הקאמבק. חכו לעוד שבועיים", וציין כי במפלגה מצפים לתוצאה דו-ספרתית. (יקי אדמקר)

13:13

שרת התרבות מירי רגב השיבה לתגובת כחול לבן על דבריה לאחר הפיגועים שאירעו הבוקר בשומרון. "מפלגת לפיד-גנץ - ממה נבהלתם? מזה ששמים לכם את האמת על השולחן? זה לא סוד שגם הפיגועים הבוקר הם תוצאה של הסתה מתמשכת מצד ההנהגה הפלסטינית שנהנית מרוח הגבית של אחמד טיבי ושותפיו", מסרה רגב, והוסיפה: "מי שחוגג על הדם של ההרוגים, הוא אותו אחמד טיבי שאיתו אתם רוצים לעשות גוש חוסם. אותו אחמד טיבי שלא רוצה לגנות מחבלים שרוצחים חפים מפשע. אותו אחמד טיבי שממשיך לעודד שאהידים. נבהלתם כי זה חושף את החולשה שלכם ואת התלות שלכם באותו אחמד טיבי". (יקי אדמקר)

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
בנט בהשקת הקמפיין של "הימין החדש", היום/ראובן קסטרו

12:38

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, המתמודד ברשימת כחול לבן, הגיב לדבריה של שרת התרבות מירי רגב לאחר הפיגועים בשומרון. "שמעתי את הדברים של שרת התרבות, קצינה בכירה לשעבר בצה"ל. האירוע עוד לא נגמר, עוד לא קברנו את מתינו, וכבר היא עוסקת בפוליטיקה זולה ורוקדת על הדם. יש פה גם מדינה. בושה וחרפה". חלאס, נמאס", מסר אשכנזי.

11:19

איחוד מפלגות הימין הגיב לפיגועים שהתרחשו הבוקר בשומרון ומסרו כי "שוב מדברים על תכנית שלום, שוב הטרור מרים ראש". "מתאבלים וכואבים שוב את הרצח השפל והמזעזע של יהודים בארצם. הפתרון לטרור הרצחני הוא אחד - ריבונות. מדיניות ההכלה והרפיסות מול הרוצחים עולה לנו פעם אחר פעם במחיר דמים כבד של יהודים שנרצחים בארצם. אסור להמשיך ולהתפשר על גלולות הרגעה. הגיעה העת להכרעה ביד קשה לצד ריבונות מלאה על שטחי ארצנו", נמסר. (יקי אדמקר)

ישיבת ממשלה 25 בנובמבר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
רגב/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ

11:00

שרת התרבות מירי רגב התייחסה לפיגועים בשומרון בפתח ישיבת הממשלה, ואמרה כי "אני בטוחה שכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל הארור הזה מהפיגוע המשולב בצומת אריאל". לדבריה, "אחמד טיבי לא היה מוכן לגנות רוצחים, וזה מה שקורה כשמעודדים שהידים, ועם האדם הזה גנץ ולפיד רוצים להעביר גוש חוסם. זה מי שיוביל אותנו להמשך פיגועים מהסוג הזה. אין מי שישמור ויגן על בטחון מדינת ישראל כפי שנתניהו עושה".

רגב התייחסה גם לפריצה האיראנית למכשיר הסלולרי של בני גנץ, ואמרה כי "זו פרשה מביכה ומטרידה מאוד. גנץ העדיף להסתיר את זה משותפיו והביך את עצמו ומפלגתו. התנהלות מאוד בעייתית של אדם שלא אומר את מה שהוא יודע ומסתיר מידע. אני קוראת לגנץ לחשוף את המידע שיש בנייד שלך כדי שהציבור יידע מי אתה. הליכוד לא עומד מאחורי שום פרסום, השב"כ הוא שעדכן את גנץ וגנץ הסתיר את המידע". (יקי אדמקר)

10:58

שר הכלכלה אלי כהן הגיב לדבריו של בני גנץ בנוגע לפריצה למכשיר הנייד שלו, ואמר כי "סוף סוף בני גנץ ערך מסיבת עיתונאים ופותח את הפה". לדבריו, "הייתי מצפה שהם לא רק ידברו עליו ועל הטלפון שלו אלא מה הם מתכוונים לעשות למען מדינת ישראל. המצע שלהם ריק מתוכן". (יקי אדמקר)

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי ממפלגת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כעת בכנס "בוחרים צעירים" באוניברסיטת תל אביב.. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
סמוטריץ'/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

09:25

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בטוויטר להחלטת בג"ץ הצפויה לגבי מועמדותם של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר. "‏לקראת החלטת השופטים היום, אני מבקש להזכיר להם שלא הם יקבעו. לא בביטחון, לא בהתיישבות ביו"ש, לא במסתננים, וגם לא בשאלה את מי אתם תוכלו לבחור. אם הם יפסלו חלילה את בן ארי אנחנו נצטרך הר של מנדטים כדי להחזיר אחרי הבחירות את בג"ץ לגודלו ולתפקידו הטבעי", כתב. (יקי אדמקר)

07:31

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לבדוק מי עומד מאחורי הדלפת הפרסום על הפריצה האיראנית למכשיר הטלפון הנייד שלו. במכתב ליועמ"ש, טען כי "אין להעלות על הדעת כי גורם בשירותי הביטחון היה מדליף פרטים על פריצה איראנית לכאורה". עוד ציין כי ה"עיתוי בו הודלפה הידיעה - דעת לנבון נקל, כי המדובר בהדלפה שמקורה בגורם בעל נגישות למידע בטחוני רגיש, ובעל אינטרס לנסות ולפגוע". (יקי אדמקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully