וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ על הגילויים בפרשת הצוללות: "להקים ועדת חקירה ממלכתית"

בכנס בחירות שערך יו"ר כחול לבן בחיפה, תקף את נתניהו בעקבות הגילויים החדשים בתיק 3000. "לא יכול להיות שנתניהו ידאג רק לנתניהו, לצערי הוא איבד את הדרך", אמר גנץ. הליכוד: "בושה שדווקא ביום שבו נרצח חייל, גנץ ולפיד מחיים פרשה שנקבע כי נתניהו לא היה קשור אליה"

צילום: שלומי גבאי

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה נתניהו, זאת על רקע חשיפת הפרטים החדשים בנוגע לפרשת הצוללות. בכנס בחירות שערך בחיפה, אמר גנץ כי "ההתפרקות אינה מסתיימת רק באובדן ההרתעה הביטחונית", אלא "גם בעובדה המאוד לא פשוטה שראש הממשלה איפשר סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי".

"מדווחים כי נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעסקת הצוללות", טען גנץ. "זה דברים לא נתפסים. לא סבירים. אני מקווה שלא נכונים. אבל ראש ממשלה, שיש נגדו כבר שלושה כתבי אישום, עושה לביתו על חשבון הביטחון שלנו - אני מקווה שזה לא נכון, אך אני קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. לא יכול להיות שנתניהו ידאג לנתניהו, ובאמת לצערי הוא איבד את הדרך".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
בעקבות חשיפת מניות נתניהו: דרישה לחידוש חקירת תיק הצוללות
העליון פסל את מיכאל בן ארי מהתמודדות - ואישר את כסיף ובל"ד

בני גנץ במהלך כנס של כחול לבן בחיפה 17 במרץ 2019. שריה דיאמנט., אתר רשמי
"קורא להקמת ועדת חקירה". גנץ, הערב/אתר רשמי, שריה דיאמנט.

בהמשך דבריו, גנץ מתח ביקורת על מה שכינה "ריקוד על הדם" לאחר הפיגוע בצומת אריאל, ואמר כי "גורמים פוליטיים החליטו לנצל את הפיגוע ואפילו שטרם נערכה הלוויה כבר שחררו מטרות ותעמולה פוליטית".

בין השאר, התכוון גנץ לתגובתה של שרת התרבות מירי רגב לאחר הפיגוע ואמר: "לצערי, את הממשלה הנוכחית או חלק מחבריה זה לא ממש מחייב. שום דבר לא קדוש בעיניהם, גם לא חללי פיגוע. אצלי בממשלה, בעל תפקיד או שר שיעשו שימוש בחללי צה"ל או במשפחות שכולות לצורך רווח פוליטי - יהיו להם 24 שעות לעזוב את התפקיד".

הוא גם האשים את הממשלה באובדן ההרתעה הביטחונית. "נתניהו לא מביא ביטחון", טען. "הוא מטפח את הטרור, מאפשר ירי רקטות וממריץ את הפיגועים. בשבועות האחרונים חווינו טרור מכל הכיוונים - מלבד הפיגוע הקשה סמוך לאריאל, תושבי הדרום עברו שוב כמה ימים קשים של חרדות וריצות למקלטים, וגם תל אביב חוותה ערב לא פשוט".

"אתם מכירים את המצב הזה", פנה לנוכחים. "חוויתם אותו במלחמת לבנון השנייה ולא רק. אתם יודעים איך זה להיות נתונים למטחי טילים. אני מתחייב בפניכם - אצלנו זה לא יקרה. אנחנו ננהג בחמאס ביד חזקה, ביטחונית ומדינית. נשקם ונעצים את ההרתעה. לא נסבול טילים ורקטות שנורים אל שטחה. אין לזה מקום ולא יהיה לזה מקום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בני גנץ במהלך כנס של כחול לבן בחיפה 17 במרץ 2019. שריה דיאמנט., אתר רשמי
גנץ, הערב/אתר רשמי, שריה דיאמנט.

הקהל - כ-500 בני אדם באולם ועוד 200 לפחות במבואה, צופים על גבי מסכים - קיבל את דברי גנץ בהתלהבות יחסית. "אתם צריכים להיות יותר אגרסיביים", הציע אחד הנוכחים. גנץ הבטיח להיעתר, אבל לא במחיר סטייה מרוח הקמפיין. הוא אמר שהבקשה לא חדשה לו, ושבפתח תקווה כבר ביקשו ממנו בארבע מילים "בחיאת בני, כנס בו". תשובתו: "אנחנו אגרסיביים ונגביר את האגרסיביות, אבל ננהל מערכת בחירות נקייה".

לדברי גנץ, "בעוד אנחנו עסוקים בלהתאמץ עבור מדינת ישראל, נתניהו מתאמץ, ממש מתעקש, להתעסק בעצמו. אין לו שום תוכנית לחילוץ אנשים מן העוני. אין לו שום תוכנית להוזלת מחירי הדירות בישראל. אין לו שום תוכנית לתמרוץ מערכת החינוך ולהענקת שוויון הזדמנויות לילדי ישראל. נתניהו מגייס את כל הכוח שבידיו, מדבר רע ומשתלח בזדון. אצל נתניהו כבר אין ישראל כחול ולבן. אצלו זה כבר אפילו לא שחור ולבן. לאן שלא מסתכלים רואים שחור בעיניים".

"הוא מלכלך ומלכלך. כמובן שגם עליי", טען לקול תשואות, "הוא עושה את כל זה כדי להשכיח מאיתנו את השחור האמיתי, השחור של החשדות נגדו - שוחד; מרמה; הפרת אמונים. השחור של נתניהו הוא בהשתלחות שלו בנו, אזרחי ישראל. עלינו הוא אומר 'משעממים' או 'חמוצים'. אני יודע שאני צריך לעמוד בהשמצות ובהשחרות ופשוט להמשיך קדימה".

seperator

בליכוד כינו את דבריו של גנץ "בושה וחרפה" ואף תקפו אותו על אמירותיו בסוגיית הצוללות. "ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה", אמרו בליכוד. "ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully