וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדו: הדלפת הפריצה לטלפון של בני גנץ - פיגוע בתהליך הדמוקרטי

18.3.2019 / 12:45

ראש המוסד לשעבר התייחס לפרסומים אודות הפריצה למכשיר הטלפון של יו"ר כחול לבן גנץ והדלפתה. "הדלפה של אירוע כזה במהלך מערכת בחירות היא חמורה". לדבריו, "חומרת ההדלפה מחייבת חקירה. כל ראש ארגון היה עושה מאמץ למנוע חשיפתה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ראש המוסד על הפריצה לטלפון הנייד של גנץ - כל הפרטים

-"הדלפת הפריצה - פיגוע בתהליך הדמוקרטי"
-"ראש השב"כ והעוסקים במלאכת הסייבר - צוות ישר כסרגל"
-"כל ראש ארגון בארץ היה עושה מאמץ למנוע החשיפה"
-"אם ראש שב"כ היה רואה באירוע סיכון - היה פועל לנטרלו"

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, התייחס לפרסומים אודות הפריצה למכשיר הטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן בני גנץ והדלפתה לתקשורת. "הדלפה של אירוע כזה במהלך מערכת בחירות היא חמורה. בעיני זה פיגוע בתהליך הדמוקרטי", אמר.

במהלך כנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה 2019, במכללה האקדמית נתניה אמר פרדו כי ברקע הדלפת האירוע עולות עולות מספר רב של שאלות שצריכות להטריד כל אזרח. "מהיכרותי את ראש השב"כ יותר מ-20 שנה, וגם את העוסקים במלאכת הסייבר - זה צוות ישר כסרגל. עמלים על מלאכתם, ומדקדקים עד הפרט האחרון. אמירה מקצועית שאין בה כל סיכון, למעט מבוכה טבעית לכל מי שהטלפון נפרץ, הייתה אמורה לשים סוף פסוק לנושא".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
להשקיט את תופי הפלילים: התרגיל הנואש של נתניהו מאחורי סערת הפריצה לגנץ
גנץ על הפריצה לטלפון הנייד שלו: "סיפור פוליטי הזוי"
יועצו של גנץ תוקף: דובר ראש הממשלה מנצל מידע ביטחוני לשקרים

תמיר פרדו בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה 2019, האקדמית נתניה , 18 במרץ 2019. שלומי גבאי
"חומרת ההדלפה - מחייבת חקירה". פרדו בכנס, היום/שלומי גבאי

על פי הפרסום בחדשות 12, איראן שאבה את כל תכולת המכשיר של גנץ באשר לכך אמר פרדו כי "חזקה על ראש השב"כ כי אם היה רואה באירוע סיכון ולו ברמה הנמוכה ביותר היה פועל לנטרלו - חשיפת פריצה גורמת לנזק מודיעיני". פרדו הוסיף כי "כל ראש ארגון בארץ ובעולם היה עושה כל מאמץ למנוע חשיפה של תקיפה מסוג זה, מסיבות ביטחון מידע. רק במצב בו ברור כי הדלפת הפריצה היא נחלת רבים, ושמירת הסוד תזיק, בלית ברירה ניתן לפרסם את האירוע. חומרת ההדלפה מחייבת חקירה יסודית וממצה. השימוש במידע מודיעיני מסווג לצרכים פוליטיים הוא חמור מאוד. ההוכחה מי עומד מאחורי תקיפה אינה סוגיה פשוטה".

בני גנץ במהלך כנס של כחול לבן בחיפה 17 במרץ 2019. שריה דיאמנט., אתר רשמי
"חשיפת פריצה גורמת לנזק מודיעיני". גנץ בכנס פעילים, אתמול/אתר רשמי, שריה דיאמנט.

לדברי פרדו חקירתה של פריצה מסוג זה הינה מורכבת. "זיהוי התוקף מורכב, ויכולות ההתחזות רבות מאוד. כל תוקף מנסה להסוות את עצמו. די לחזות באירועי החקירה בארצות הברית כדי להבין את מורכבות האירוע. מעל שנתיים בוחנים. גם אם איראן מאחורי התקיפה, אין כאן יותר ממבוכה. אולם הדלפה של אירוע כזה בעיצומה של בחירות היא בעייתית ומכוערת. כל המבין מעט בתחום הסייבר, יודע כי כרגע כל החפץ לפגוע באופן בלתי לגיטימי ומוסרי יכול להפיץ אורח אנונימי מידע שקרי ומומצא, ולך תוכיח שאין לך אחות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
"כל ראש ארגון בארץ ובעולם היה עושה מאמץ למנוע חשיפה של תקיפה מסוג זה". נתניהו/רויטרס

ראש המוסד לשעבר מתח ביקורת על כך שבישראל לא קיימת חקיקה בנושא. "תחת האווירה הקיימת היום, כשמלחמת הבחירות פוגעת בלגיטימיות של המתחרים, ומנסים להדביק לו תוויות של אינטרסים עם האויב. ההדלפה היא חריגה מכללי המשחק, ביני זה פיגוע בתהליך הדמוקרטי. לזה בדיוק התכוונתי כאשר אמרתי כבר לפני חודשים רבים -שבאופן מוזר דווקא במדינת הסטראט אפ, בחרנו לא לטפל בנושא. לא להגיע לחקיקה בנושא, לא להכפיף את מטה הסייבר לוועדת הבחירות, לא להגיע לאמנות בין מפלגות, לא לתכנן תסריטים בהתאם".

גנץ ליועמ"ש: בדוק את הדלפת הפריצה

בסוף השבוע פורסם בחדשות 12 כי איראן פרצה לטלפון הנייד של גנץ ושאבה את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות. לפי הדיווח בחדשות 12, הפריצה התרחשה זמן רב אחרי שגנץ סיים את שירותו כרמטכ"ל, ובעודו נערך להתמודדות פוליטית, והוא הוזהר כי עליו להניח כי כל פריט נמצא בידיים עוינות ויכול לשמש נגדו אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר. שני בכירים בשב"כ נפגשו עם גנץ לפני כחמישה שבועות והודיעו לו על הפריצה למכשיר על ידי שירותי המודיעין של איראן. עם זאת, בשב"כ, שסירבו להגיב לדברים, השאירו לגנץ את הבחירה כיצד לפעול.

לאחר פרסום הדברים החלו חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד. במפלגתו של גנץ האשימו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אחראי להדלפות לפיהן בטלפון היה סרטון אינטימי וכי גנץ מעולם לא עמד בפני סחיטה. בליכוד הכחישו מצדם את האשמות ואמרו כי ראש הממשלה והליכוד לא קשורים לפרסומים בעניינו של גנץ בשום צורה. גנץ אף פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק לאלתר את הדלפת הפריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו.

ברק מגיב לפרסום על פריצת האיראנים לטלפון שלו

צילום: ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully