וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לגנץ: מה אתה מסתיר, איזה חומר האיראנים מחזיקים עליך?

20.3.2019 / 15:52

ראש הממשלה האשים את יו"ר כחול לבן בפאניקה בעקבות הפריצה האיראנית לטלפון הנייד שלו וטען כי יש לו בעיה עקבית של היעדר שיקול דעת. "איך תעמוד כראש הממשלה מול איראן כשהיא מחזיקה עליך חומר רגיש?". למרות החלטת יו"ר ועדת הבחירות נתניהו נאם כשמאחוריו שלטי תעמולה

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום (רביעי) את ראשי מפלגת כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד בכך ש"הייאוש שלהם הביא אותם לשפל חדש" בעקבות קריאתם לחקור את מעורבותו בפרשת הצוללות. לדברי נתניהו, מדובר ב"פרשה שנבדקה עד תומה, עם כל המידע, ושנקבע לגביה באופן חד משמעי שלא נפל רבב בהחלטותיי, וכולן היו למען ביטחון ישראל. אין פה שום מידע חדש חוץ מדבר אחד - הפאניקה של לפיד וגנץ".

לטענת ראש הממשלה, הסיבה לפאניקה היא ש"איראן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה שלהם מעלה שאלות קשות. בני גנץ, מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי? מה האיראנים יודעים עליך שאתה מסתיר מאיתנו? איזה חומר האיראנים מחזיקים עליך? למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה כשעודכנת על ידי השב"כ? מה היה לך להסתיר מהם? האם עשית שימוש חסר אחריות בטלפון האישי שלך?".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
איראן על פרשת הטלפון של גנץ: לא פרצנו לטלפונים של ישראלים
המומנטום נבלם, גנץ בלחץ - וצריך יותר מדף מסרים כדי להתרומם
אחרי ההקלטה המביכה, גנץ טוען: "הדברים נאמרו לפני שנחשפו פרטי האישום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, 20 במרץ 2019. צילום מסך
"לפיד וגנץ בפאניקה". נתניהו, היום/צילום מסך

נתניהו המשיך והאשים את גנץ: "אתה, שהיית רמטכ"ל וראש חברת סייבר, יודע שהמכשירים האלה רגישים לאויב. ומעל הכול, איך תעמוד כראש הממשלה מול איראן כשהיא מחזיקה עליך חומר רגיש? זה לא עניין רכילותי זה ענין של ביטחון המדינה. הדרך היחידה שלא תהיה נתון לסחיטה זה שתחשוף עכשיו בפני הציבור את הדברים".

"בני גנץ, אני אומר את זה בצער אבל יש לך בעיה עקבית של היעדר שיקול דעת", הוסיף נתניהו. "הסתרת את המידע על הפריצה מחבריך למפלגה ואולי חשבת שתוכל להסתיר אותו גם מאזרחי ישראל, אבל אינך יכול לבקש את אמונם של אזרחי ישראל בלי שתחשוף בפניהם את כל האמת".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS | ברקע הקמפיין המקרטע: כחול לבן בשפל מנדטים

לכתבה המלאה
מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "במסגרת פרשת 'צוללות תמורת עמלות' תענה רק על שאלה אחת עד 20:00 בערב: למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסוחרת עם יצרנית הצוללות ולמה הסתרת את זה מהציבור?".

מוקדם יותר עתרה מפלגת כחול לבן ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר בדרישה למנוע את מסיבת העיתונאים של נתניהו. בתגובה ענה היו"ר כי אין מניעה שראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים במעונו, אך "יובהר כי אין לקיים במעון הרשמי הנ"ל תעמולת בחירות, וממילא אין לתלות בו שלטי תעמולה מטעם המשיבה (הליכוד) והעומד בראשה". למרות זאת, נתניהו נאם כשמאחוריו שלטי תעמולה של הליכוד.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 12 כי איראן פרצה לטלפון הנייד של גנץ ושאבה את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות. לפי הפרסום, שני בכירים בשב"כ נפגשו עם גנץ לפני כחמישה שבועות והודיעו לו על הפריצה למכשיר על ידי שירותי המודיעין של איראן. בתוך כך, איראן דחת את הטענות לפיהן היא אחראית לפריצה. דובר משרד החוץ בטהראן, בהרם קאסמי, אמר כי "גורמים ציוניים רגילים לשחק משחקי האשמות" וכי ישראל וארצות הברית מנסות להגביר את הלחץ על איראן באמצעות טענות כאלו.

(עדכון ראשון: 15:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully