וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר שסרח לא ישב בממשלה": אז גנץ רוצה את דרעי והחרדים - או לא?

20.3.2019 / 19:06

ברקע הצהרות יו"ר כחול לבן כי הוא מעוניין לצרף לממשלה בראשותו את הסיעות החרדיות, מס' 6 ברשימה מאיר כהן אמר בפאנל בחירות כי "יש בממשלה שרים שישבו בכלא וחזרו לתפקיד, אצלנו זה לא יהיה". בכחול לבן סירבו להגיב אם דרעי שותף לגיטימי לקואליציה

עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר כחול לבן בני גנץ מצהיר בימים האחרונים כי הוא מעוניין לצרף לממשלה בראשותו את הסיעות החרדיות, אך לא בטוח שכולם במפלגתו יישרו איתו קו. ח"כ מאיר כהן, בכיר יש עתיד שממוקם במקום השישי ברשימת כחול לבן, אמר השבוע בפאנל בחירות בבית ספר בפתח תקווה כי "שר שסרח והלך לכלא לא יחזור לשבת בממשלת ישראל". מדבריו של כהן, שדיבר על חוק הקלון שאותו מקדמת יש עתיד, עולה בבירור כי ביש עתיד סבורים שיש לפסול מראש שרים שישבו בכלא. "יש בממשלת ישראל שרים שישבו בכלא וחזרו להיות שרים. אצלנו זה לא יהיה", אמר כהן.

השר היחידי במפה הפוליטית שישב בכלא נכון להיום היא יו"ר ש"ס אריה דרעי, המכהן כשר הפנים, כך שלא ברור כיצד מתיישבת ההצהרה התקיפה של כהן עם התוכניות של גנץ להרכיב את הממשלה אחרי הבחירות על בסיס שותפות עם החרדים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
היועמ"ש: לא ניתן להקפיץ את בן גביר ברשימת איחוד הימין
"בלי הפתעות": האריה של ש"ס מלקק את הפצעים שהותיר הטרול מטבריה
המומנטום נבלם, גנץ בלחץ - וצריך יותר מדף מסרים כדי להתרומם

שר הרווחה מאיר כהן באולפן וואלה. ינואר 2014. נמרוד סונדרס
לא ברור כיצד עמדתו מתיישבת עם תכניות גנץ. כהן/נמרוד סונדרס

מאז האיחוד עם יש עתיד והקמת מפלגת כחול לבן, גנץ מנסה לטשטש את העוינות של הסיעות החרדיות כלפי לפיד ולפתוח דלת לשיתוף פעולה אחרי הבחירות. בהקלטות מפגישה סגורה שנחשפו השבוע בערוץ 13 הוא אמר: "על מה אנחנו מדברים? הוא פשוט מכר את המדינה. עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני עכשיו אשאר אדיש לסיפור הזה ואני לא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים? אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם. תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה".

אתמול, בסבב ראיונות בערוצי הטלוויזיה, חזר גנץ על רצונו לשבת עם ש"ס ויהדות התורה ואמר כי "אנחנו שומעים הרבה דברים בפוליטיקה. בחדרי חרדים (הטעות במקור), יודעים מי זה בני גנץ, יודעים שאפשר לעבוד איתו. עד הבחירות כולם משתוללים, אחרי - לאנשים יש שכל, והם יצטרפו". הוא הוסיף כי "זה נהנה וזה לא חסר. נשב אחרי הבחירות".

בכחול לבן סירבו להבהיר את עמדתם לגבי דרעי וסירבו להגיב לשאלה אם דרעי הוא שותף לגיטימי להרכבת הממשלה הבאה. מהמפלגה נמסר בתגובה: "עוד מוקדם להרכיב קואליציה. אנחנו עובדים קשה כדי לנצח בפער משמעותי, ואז נקים ממשלה עם הערכים של 'כחול לבן' למען אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully