וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הגילויים בפרשת הצוללות: גנץ מתחזק - אך היתרון עדיין בגוש הימין

ברקע הפרסומים בתיק 3000 ופרשת הפריצה האיראנית לטלפון, כחול לבן מובילה במנדטים בודדים על הליכוד. לראשונה גנץ מדביק את הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה - ואף מוביל על נתניהו בסקר אחד. מפת הגושים ללא שינוי, עדיין עם יתרון לימין

צילום: ערוץ 13

כחול לבן חוזרת ליתרון - כל העדכונים:

- סקר חדשות 12: כחול לבן - 32 מנדטים, הליכוד -29
- סקר חדשות 13: כחול לבן -31 מנדטים, הליכוד - 29
- לפי הסקרים, גוש הימין מוביל על גוש המרכז-שמאל
- בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ מצמצם את הפער עם נתניהו - ואף מוביל
- זהות של פייגלין עוברת את אחוז החסימה, ישראל ביתנו מתנדנדת

ברקע הפרסומים החדשים בפרשת הצוללות והפריצה למכשיר הנייד של בני גנץ, כחול לבן חוזרת להוביל בפער של מנדטים בודדים על הליכוד - כך עולה מסקרי הבחירות שפורסמו הערב (חמישי) בחדשות 12 ובחדשות 13. לפי הסקרים, הפריצה לטלפון של גנץ לא שינתה את עמדת הציבור לגביו, ובחדשות 13 נראה כי לראשונה, יו"ר כחול לבן גובר על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

לפי סקר חדשות 12, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה זוכה ל-32 מנדטים והייתה המפלגה הגדולה ביותר. במקום השני הייתה נמצאת מפלגת הליכוד בראשות נתניהו, עם 27 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה בסקר היא מפלגת העבודה עם 10 מנדטים, ואחריה חד"ש-תע"ל עם שמונה מנדטים. יהדות התורה זוכה לפי סקר זה לשבעה מנדטים, הימין החדש גורפת שישה מנדטים ואילו איחוד מפלגות הימין נחלשת עם חמישה מנדטים. כולנו, מרצ, רע"מ-בל"ד, ישראל ביתנו וזהות קיבלו בסקר ארבעה מנדטים כל אחת, ואילו מפלגת גשר עם 1.6% מהקולות, מתחת לאחוז החסימה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
באיחוד מפלגות הימין סיכמו: נדרוש שבן גביר יהיה יו"ר ועדת החוקה
"שר שסרח לא ישב בממשלה": אז גנץ רוצה את דרעי והחרדים - או לא?
סיכוי להינצל: בנט מזעיק את שקד לפרונט כדי למנוע התרסקות

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הפריצה למכשיר הטלפון לא פגעה במידת ההתאמה בעיני הציבור. גנץ/ראובן קסטרו

מפת הגושים בסקר זה מצביעה על היחלשות של גוש הימין ל-50 מנדטים, כשמולו גוש השמאל-מרכז עם 46 מנדטים. בשאלה "מי היית רוצה שיהיה ראש הממשלה", נתניהו מוביל עם 36% בסקר זה, אך 34% השיבו כי הם מעדיפים את גנץ. 18% השיבו "אף אחד" ו-12% לא יודעים.

בסקר החדשות 13 נרשמת תמונה דומה - כחול לבן זוכה ב-31 מנדטים ואילו הליכוד ב-29. מפלגת העבודה גורפת תשעה מנדטים והימין החדש שישה. איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה וחד"ש-תע"ל זוכות בשבעה מנדטים. כולנו, ש"ס, מרצ וזהות מקבלות בסקר חמישה מנדטים, ורשימת רע"מ-בל"ד עם חמישה. ישראל ביתנו וגשר לא עוברות, לפי סקר זה, את אחוז החסימה.

לעומת הסקר של חדשות 12, בסקר חדשות 13 נמצא כי 42% מהנשאלים השיבו כי גנץ מתאים יותר לראשות הממשלה, זאת לעומת 41% שהשיבו כי נתניהו הוא המתאים. 17% השיבו שאינם יודעים.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS | ברקע הקמפיין המקרטע: כחול לבן בשפל מנדטים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, 13 בינואר 2019. רויטרס
עדיין נהנה מיתרון גוש הימין. נתניהו/רויטרס

בסקר וואלה! NEWS שנערך עם מכון Panel Politics ופורסם ביום שלישי, נמצא כי לראשונה מאז הקמת כחול לבן המפלגה ירדה מתחת לרף 30 המנדטים וזכתה ב-29 בלבד. הליכוד בסקר זה התמקמה בעמדת הובלה עם 32 מנדטים, ונתניהו זכה ביתרון עם הגדלת גוש הימין על פני גוש המרכז-שמאל. בסקר זה נמצא כי חד"ש-תע"ל זוכה בתשעה מנדטים, ואילו מפלגת העבודה בשמונה. כמו כן, איחוד מפלגות הימין היה זוכה בשבעה מנדטים, הימין החדש ויהדות התורה - שישה מנדטים, ישראל ביתנו - חמישה, ש"ס, כולנו וזהות - ארבעה מנדטים כל אחת. עוד עלה מהסקר כי רע"מ-בל"ד וגשר לא עוברות את אחוז החסימה. גוש הימין, יחד עם מפלגתו של פייגלין, מנה לפי הסקר 68 מנדטים לעומת 52 במרכז-שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully