וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ עונה לנתניהו: "אין במדינת ישראל סוד ששר הביטחון אינו נחשף אליו"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS לוושינגטון

24.3.2019 / 17:39

יו"ר כחול לבן התייחס לאמירתו של נתניהו לפיה לא שיתף את שר הביטחון בסוגיית עסקת מכירת הצוללות. "זה לא סביר, לא תקין, ולא יכול לקרות". במענה לשאלת וואלה! NEWS, השיב כי הוא אינו חושש מנאום באיפא"ק - הזירה האוהדת של נתניהו. "העברית שלי יותר ישראלית מאמריקנית"

עריכה: ניב מעוז

גנץ נגד נתניהו - עדכונים אחרונים:

- גנץ: אין שום סוד שרמטכ"ל ושר ביטחון לא יכולים להיות שותפים לו
- יו"ר כחול לבן: לא קראתי לנתניהו בוגד, המעשים חמורים מספיק
- לקראת הנאום באיפא"ק: מתכוון לנאום בצורה הטובה ביותר, גם זה פחות מוברש

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע אמירתו אמש שלא שיתף בענייני הצוללות את שר הביטחון. " אין במדינת ישראל שום סוד מדינה שרמטכ"ל ושר ביטחון לא אמורים להיות שותפים אליו", אמר גנץ בהצהרה בוושינגטון לקראת נאומו שבפני וועידת איפא"ק מחר. "זה לא סביר, לא תקין, ולא יכול לקרות".

בראיון בחדשות 12, טען נתניהו כי לא שיתף את שר הביטחון בסוגיית מכירת הצוללת. "ישנם דברים שרק ראש הממשלה יודע", אמר לנתניהו. גנץ מצדו, טען היום כי מדובר בעניין שאינו תקין. "אני חייב לומר שאני מאוד מוטרד", אמר בוושינגטון. "במשך 40 דקות ראיון כולו על ביבי - שום דבר על מדינת ישראל". בהמשך אף התייחס לטענה כי נתניהו החליט שלא לשתף את שר הביטחון הנושא מתוקף היותו מסווג, אמר גנץ כי "כל עיסוק מדיני ואסטרטגי במדינת ישראל חייב לקרות דרך הרשויות המוסמכות. מכירת צוללות היא לא מבצע מיוחד שקורה באישון לילה והוא לא יכול שלא לקרות דרך המוסדות הפורמליים, מדינה לא מנהלים על ידי בני דודים ולא על ידי מקורבים, מדינה מנהלים על ידי המוסדות שקשורים לכך. זו חציית כל הקוים, אני לא מכיר שום סוד מדינה שרמטכל ושר ביטחון לא חשופים אליו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו התראיין: "האם אקדם חוק שימנע העמדתי לדין? מאמין שלא"
לחוץ, היסטרי, מבוהל: נתניהו הגיע לריאיון בהפתעה - ויצא רע משנכנס
העיתונאית דנה ויס נגד יאיר נתניהו, ליברמן נגד החרדים | עדכוני הבחירות

בני גנץ בועידת איפא"ק. טל שלו, מערכת וואלה!
גנץ, היום/מערכת וואלה!, טל שלו

כנשאל גנץ מתי נודע לו שהתקבל אישור למכירת הצוללות, אמר כי הפרשה התרחשה לפני ואחרי שכיהן כרמטכ"ל. "אני זוכר שהיה דיבור מוקדם על סוללות נחותות שרצו למכור למצרים קודם לתקופתי. כך גם ההחלטה על הצוללת השישית". הוא הוסיף כי "הסיפור של מכירת הצוללות למצרים הוא לא הענין", שכן לדבריו ראש הממשלה רשאי לעשות זאת. "השאלה היא 'איך?'", טען גנץ והוסיף כי "זה לא מריח טוב" ומחייב בחקירה.

גנץ אף השיב לאיומיו של ראש הממשלה להגיש תביעת דיבה נגדו ונגד שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד, זאת לאחר שלדבריו כינו אותו "בוגד". "אני לא קורא לראש הממשלה בוגד ולא אקרא לו בוגד", השיב גנץ, ומיד הבהיר, "המעשים הם מספיק חמורים, אני מתכוון למנות ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את התהליך. זו הנקודה באופן חד משמעי, ואם רוצים להגיש תביעה זה בסד גמור".

"יותר ישראלי מאמריקני"

גנץ, שהגיע לוושינגטון בכדי לנאום בכנס השדולה הפרו ישראלית איפא"ק, בירך על ההזדמנות והזכיר את חשיבות היחסים בין ישראל ארצות הברית, וכן עם יהדות ארצות הברית. "אני שמח להיות כיו"ר כחול לבן", אמר. בתשובה לשאלת וואלה! NEWS האם נכון היה להופיע בפני איפא"ק שנחשב זירה אוהדת לנתניהו, אמר: "הזירה האמריקנית היא חשובה. אינני חושש מהתייצבות בשום מקום. אני ישראלי יותר מאשר אמריקני, העברית שלי יותר ישראלית מאמריקנית, אני מתכוון להיות שם בצורה הכי טובה גם אם זה נשמע פחות מוברש".

בהמשך התייחס למדיניות הממשל האמריקני בימי הבחירות ואמר כי "המדיניות האמריקנית היא לא להתערב בבחירות בישראל. היחסים הקרובים בין הנשיא האמריקני וראש הממשלה הם יחסים טובים, אתם תעשו את השיפוט שלכם לבד".

בני גנץ בועידת איפא"ק. טל שלו, מערכת וואלה!
גנץ בוושינגטון, היום/מערכת וואלה!, טל שלו

גם הפעם הועלתה סוגיית הטלפון הנייד של גנץ, שמצדו שב וטען כי "בעניין הטלפון אין שם שום דבר ביטחוני אני לא סחיט זה סיפור ישן. "הופעתו בתזמון הזה מעלה סימני שאלה כבדים מאוד מי הוציא את זה למה הוציאו את זה, אני מודיע שאי אפשר לפגוע בתפקוד שלי". בהמשך ביקש מעיתונאי חדשות 13 גיל תמרי את הטלפון הנייד שלו בכדי להמחיש את הדברים. תמרי זרק לו את הטלפון, אלא שהוא נשמט מידיו של גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully