וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איחוד הימין אמר כי הדאגה למהגרים היא "תעודת כבוד" - וחזר בו

25.3.2019 / 13:29

במהלך סיור בדרום תל אביב אמר רפי פרץ כי לישראל אחריות לדאוג לרווחתם של המהגרים הלא חוקיים. מאוחר יותר חזר בו מהדברים בטוויטר: "למסתננים אין מקום בישראל, צריך לעשות הכול כדי להוציאם כמה שיותר מהר"

צילום: איחוד מפלגות הימין, עריכה: תומר לוי

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ סייר הבוקר (שני) בדרום תל אביב יחד עם חלק מחברי מפלגתו, ובמהלך הסיור אמר כי דאגתה של ישראל למהגרים הלא חוקיים היא "תעודת כבוד", וחזר בו זמן קצר לאחר מכן.

במהלך הסיור אמר פרץ כי "ההשקעה של מדינת ישראל במהגרים הלא חוקיים, זאת דרכנו וזה העם הזה. אנחנו עם שנוהג בחסד כלפי הזולת, זה לא סותר שאנחנו צריכים למצוא פתרונות טובים להרחיק אותם מהארץ אבל כל עוד הם כאן, יש לנו יש לנו אחריות גדולה לדאוג לרווחתם וזו תעודת כבוד למדינת ישראל".

מאוחר יותר, חזר בו פרץ מהדברים, וצייץ בטוויטר כי הוא "כאן כדי להבהיר חד משמעית לכל אלו שקצת קשה להם להבין מורכבות". הוא קבע בציוץ המתוקן כי "למסתננים אין מקום בישראל נקודה! צריך לעשות הכל כדי להוציא אותם מכאן וכמה שיותר מהר ואנחנו נוביל את המהלך הזה בממשלה הבאה. נשקם את דרום תל אביב ונחזיר את השכונות לתושבים. "עד אז, יש לתת למסתננים תנאים בסיסיים כבני אדם".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"אפילו הנאצים הבינו": הנאום המקומם בפתיחת קמפיין דגל התורה
למרות החשיפות בפרשת הצוללות: הפערים בין נתניהו לגנץ נשמרים
"מאז קול הגמלאים לא נשמע": הדרך המפתיעה של רפי איתן לממשלה

כינוס של הבית ההודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"מטרתנו היא ניהול נושא המהגרים בכנסת". פרץ/ראובן קסטרו

עוד אמר פרץ במהלך הסיור כי "אנחנו באיחוד מפלגות הימין רואים את מקומנו בכנסת הבאה כשותפים פעילים לכל נושא ההגירה ונושא הניהול של דרום תל אביב, שני צירים שצריכים להשפיע יחד על העיר הזו. הכוונה שלנו היא בסופו של דבר להוביל בכנסת את נושא ניהול המהגרים, ככה שטובתה של מדינת ישראל תעמוד בראש מענייננו, בזה שהמהגרים יחזור בחזרה לביתם".

בסיור של המפלגה השתתפו גם חברי הרשימה ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ מוטי יוגב, עידית סילמן ואורלי רפפורט יחד עם חבר מועצת העיר חיים גורן. חברי הרשימה ביקרו בין היתר בישיבת 'העוז והאמונה' של הרב אחיעד אטינגר, שנרצח לאחרונה בפיגוע בצומת אריאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וסמוטריץ' בדרום תל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוטריץ' התייחס גם לנושא המהגרים בדרום תל אביב. לדבריו, "אי אפשר שלא לדבר על בג"ץ ועל שלוש פעמים של פסילת חוק, שהמטרה שלו הוא לייצר חוק שמבחין בין מסתנני עבודה שאין סיבה שיישארו כאן רגע נוסף, לבין מבקשי מקלט". הוא הוסיף כי יש להסתמך גם על "סינון טבעי" של מבקשי מקלט שיעזבו לארצות מוצאם, משום ש"יש עשרות אלפי בקשות, אין דרך לבדוק אותן, זה תהליך שגם עשרות שנים לא יסתיים, לכן צריך להסתמך על סינון טבעי. רק מי שיאפשר לנו להחזיק את אותם מהגרים במתקני חולות וסהרונים, זה יקל את אותו סינון טבעי". עוד אמר כי "יש לחוקק מחדש את פסקת ההתגברות, לחוקק מחדש את חוק המסתננים הראשון, אנחנו מחויבים לו". תוך כדי הסיור, נשאל סמוטריץ' על הדברים של פרץ, ובניסיון למזער את הנזק הפוליטי שעלול להיווצר מדבריו, הגיב מיד: "המפתח הוא שלא יהיו להם חיים טובים כאן".

עו"ד איתמר בן גביר, מועמד עוצמה יהודית ברשימת איחוד מפלגות הימין, הגיב להבהרתו של פרץ לגבי דבריו, ואמר כי "טוב עשה הרב רפי שהבהיר את עצמו, אך חשוב לציין שכל השקעה במסתננים היא על חשבון תושבי דרום תל אביב. הצעד שלי לקראת המסתננים יהיה לשלוח אותם הביתה עם הבגדים שלהם. שום דבר נוסף. לא מגיעות להם שום זכויות, ובודאי שלא על חשבון הילדים והילדות של תושבי השכונות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וחברי המפלגה בדרום תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיור איחוד מפלגות הימין בדרום תל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully