וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד קרא לחקירה פלילית: "צריך להגיע לאמת - כי גנץ מסתיר אותה"

27.3.2019 / 19:00

המפלגה כינסה מסיבת עיתונאים והגיבה לפרסום דוח מבקר המדינה, המותח ביקורת על מערך הרכש במשטרה והתנהלותו מול החברה שבראשה עמד גנץ. אקוניס פנה ללפיד: "אל תהיה דו-פרצופי, הצטרף אלינו בקריאה לחקירה פלילית"

אתר רשמי

מפלגת הליכוד כינסה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים ובה קראה לפתיחת חקירת הפרטים העולים מדוח מבקר המדינה העוסק בהתנהלות המשטרה מול חברת "הממד החמישי" שבראשה עמד יו"ר כחול לבן, בני גנץ. באירוע, השתתפו שר התיירות יריב לוין, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, סגנית השר ציפי חוטובלי, ח"כ יואב קיש ועו"ד מיכאל דבורין.

במקביל, טען הערב דובר משרד מבקר המדינה שלמה רז כי דוח מבקר המדינה עוסק בהתנהלות המשטרה בתחומי הרכש - ולא בחברות פרטיות. "‏משרד מבקר המדינה אינו מבקר חברות פרטיות", צייץ רז בטוויטר. "הביקורת 'מערך הרכש במשטרת ישראל', שפורסמה היום, מותחת ביקורת על התנהלותה של משטרת ישראל בתחומי הרכש. מי שיקרא את הדוח בעיון לא ימצא בו את השם 'המימד החמישי' ולא בכדי".

"היום פורסם דוח חמור של מבקר המדינה, תיק 50 מיליון. המבקר קובע כי 'הממד החמישי', קיבלה חוזה של 50 מיליון שקל, ואף הספיקה לקחת מקופת המדינה ארבעה מיליון שקלים לפני שפשטה את הרגל. כל זאת בלי מכרז, בניגוד לכל דין, ותוך שבני גנץ והחברה מציגים על פי ממצאי המבקר מצגים שקריים", פתח לוין. "ממצאי המבקר קובעים שבני גנץ ומפכ"ל המשטרה דאז אלשיך, פעלו ביחד תוך שהם משתתפים בישיבה שתכליתה בין היתר למצוא את הדרך לבצע את ההתקשרות הפסולה. תיק 50 מיליון חייב להיחקר מיד. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להודיע מיד על פתיחה בחקירה של כל ההיבטים של פרשה חמורה זו. זוהי שעת מבחן למערכת אכיפת החוק, ולאמון הציבור בה".

לוין הוסיף כי קרא את תגובת מפלגת כחול לבן לפרסום הדוח וכינה אותה "מבישה". "הם אומרים - בפעילותו של גנץ לא נפל דופי. רבותיי, איזו צביעות, איזה סטנדרט כפול, איזה זלזול בציבור. לא מדובר כאן רק בפרשה חמורה הנוגעת להתנהלות המשטרה, אלא מדובר כאן בבני גנץ, מועמד לראשות הממשלה, שעל פי דוח מבקר המדינה ניצל את קשריו כדי להציג מצגים שקריים, ובאמצעותם להוציא מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים ללא מכרז ובניגוד לדין. הציבור לא יסכים לקבל אכיפה לא שוויונית של החוק. הציבור לא יסכים לקבל סטנדרט כפול עם יחס מחמיר לראש הממשלה, ויחס מקל לבני גנץ". בסיום דבריו פנה ליועץ המשפטי לממשלה - "מנדלבליט, עיני הציבור נשואות אליך, לכל אזרח צריך להיות דין שווה. הודע מיד על פתיחת חקירה פלילית בתיק 50 מיליון, בפרשת בני גנץ".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה
סופית: אלי ישי יפרוש מהמרוץ לכנסת ויתמוך ביהדות התורה
אפקט חוק הלאום: הדרוזים נוטשים את הימין - ועוברים לגנץ

מסע"ת חברי סייעת הליכוד בית סוקולוב, תל אביב 27 במרץ 2019. אתר רשמי
מסיבת העיתונאים של הליכוד, הערב/אתר רשמי

בהמשך, חזר אקוניס על עיקרי הדברים ואמר שוב כי דרישת הליכוד מהיועץ המשפטי לממשלה היא חקירה פלילית. "איננו יכולים לקבל מצב של סטנדרטים כפולים והחלטות שחלות ומתפרסמות רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הן לא חלות על המועמדים האחרים. מהערב הזה, אם מערכת אכיפת החוק רוצה להוכיח שלכל אזרח במדינה יש את אותו חוק, היועץ המשפטי לממשלה ומערכת אכיפת החוק צריכות להודיע עוד הערב על פתיחת החקירה נגד גנץ והמוזכרים האחרים בדוח מבקר המדינה", אמר אקוניס.

אקוניס פנה לאחר מכן ליו"ר כחול לבן יאיר לפיד. "אני קורא לפוליטיקאי יאיר לפיד, מספר 2 של בני גנץ, שמרבה להשתמש, בעיקר בשבועות האחרונים במילים "שחיתות" ו"מושחתים", שחרת על דגלו ניקיון כפיים - אני קורא ללפיד לא להיות צבוע ודו-פרצופי. לא לעשות דין אחד עם נתניהו, ודין אחר עם גני גנץ. להתייחס במהירות, ברצינות וביסודיות לפרשת 50 המיליון של בני גנץ. ואם אתה הגון, חבר הכנסת לפיד, הצטרף לדרישתנו לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש המפלגה".

חוטובלי כינתה את הפרשה "עסקה מושחתת בין גנץ לאלשיך". "היו לה שני צדדים אבל הצד הקשה והחמור הוא הצד של מי שמעמיד את עצמו לבחירת הציבור לתפקיד הרם ביותר במדינת ישראל, והאיש הזה הציג מצגי שווא שעולים כדי עבירה פלילית,, אמר חוטובלי. "בפני מדינת ישראל ניצבת אפשרות אחת: אם אנחנו רוצים דין שוויוני לכל, על היועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית מיד, מאחר ש-50 מיליון שקלים שנלקחו מהקופה הציבורית לא יכולים להיות דבר של מה בכך". עוד הוסיפה חוטובלי כי "גנץ התגלה כאדם שמסתיר - מידע, דרך, אידיאולוגיה. מתחפש לאיש ימין כשלמעשה רוצה להוביל בדרך השמאל. הציבור צריך לראות מהי האמת כי בני גנץ לא יספר אותה, אלא מסתיר אותה. זה ערב לא פשוט בשביל מי שחושב שטוהר המידות נמצא רק בצד אחד של המפה הפוליטית. יעלון אמר שמגיע לציבור ראש ממשלה שאין על מה לחקור אותו - את המועמד שלך יש על מה לחקור".

עוד באותו נושא

נציגים בישיבות ומכרז שלא היה: הקשר הלקוי בין המשטרה והחברה של גנץ

לכתבה המלאה
אופיר אקוניס בוואלה טוק 8 במאי 2017. ראובן קסטרו
קרא ללפיד להצטרף לקריאה לחקירה פלילית. אקוניס/ראובן קסטרו

מוקדם יותר פורסם דוח מבקר המדינה יוסף שפירא, שבו הוקדש חלק נכבד להתקשרות המשטרה עם חברת "הממד החמישי" שבראשה עמד גנץ. המבקר מצא ליקויים בדרך שבה התנהלו היחסים בין החברה למשטרה, וטען לבעייתיות בקשר שנוצר בין השתיים. בשנת 2016 הציעה החברה שבראשה עמד גנץ למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית בענייני מודיעין שאותה היא מפתחת. משרד מבקר המדינה בחן פרוטוקול מדיון בראשות המפכ"ל לשעבר בנושא ההתקשרות עם החברה שבראשה עמד גנץ, והמנכ"ל שלה - דורון כהן. הדיון עסק בבדיקת התאמת המערכת לצורכי המשטרה. לטענת מבקר המדינה, קיימת בעייתיות בהשתתפות הנציגים הבכירים של החברה בדיון, שכן היא בעלת עניין.

עוד נטען כי הייתה הסתברות לכך שהמשטרה תידרש לנהל משא ומתן לקראת התקשרות עם החברה. במצב דברים זה, כך לטענת המבקר, לא היה מקום לנוכחותם של נציגים בכירים מהחברה. עוד עולה כי התאמת המערכת לצרכי המשטרה נבחנה באמצעות שתי בדיקות על ידי "הממד החמישי" בלבד. לא נעשתה כל פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות תוך הצגת מידע מלא על ההתקשרות הפוטנציאלית ככל שיעמדו בדרישות המשטרה, בסך של כ-50 מיליון שקלים כנדרש על פי ההוראות, ולא הובא לידיעתן של חברות אחרות כוונת המשטרה לבצע רכש עתידי בסכום של יותר מ-50 מיליון שקלים.

בני גנץ במהלך כנס של כחול לבן בחיפה 17 במרץ 2019. שריה דיאמנט., אתר רשמי
גנץ/אתר רשמי, שריה דיאמנט.

בתגובה לדוח, הליכוד הגישה דרישה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד גנץ. "התקשורת וגורמי האכיפה קבעו כללי משחק שהציבור חייב לדעת הכול על מועמד לראשות ממשלה לפני הבחירות", אמרו בליכוד. "בוגי יעלון אף אמר ש'ישראל צריכה ראש ממשלה שאין מה לחקור עליו'. אסור שיהיה דין אחד לנתניהו ודין אחר לבני גנץ. יש להורות על חקירה מיידית של בני גנץ".

בכחול לבן הודו למבקר המדינה על "עבודתו החשובה" וטענו כי "בפעילותו של גנץ כיו"ר 'הממד' החמישי לא נפל דופי. לצערנו, דווקא בפרשה הביטחונית החמורה שמרחפת מעל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנוע מבקר המדינה מלחקור, בשל חקירת המשטרה בפרשה המתנהלת. אנו מקווים שבסופו של דבר ידע הציבור מדוע נתניהו שיקר ואז הודה שאישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים מתחת לאפה של מערכת הביטחון? ואיך זה הגיוני שראש ממשלה מרוויח 16 מיליון ש"ח בעסקת 'צוללות תמורת עמלות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully