וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולל האזנות במטה, תוקף את אובדן ההרתעה: גבי אשכנזי באולפן וואלה! NEWS

28.3.2019 / 16:36

הרמטכ"ל לשעבר רומז כי ייתכן שגורמים פוליטים עומדים מאחורי הפרשות שמביכות לאחרונה את כחול לבן, אך עם זאת, "לא חושב שמאזינים לנו". הוא תוקף את ממשלת נתניהו על אובדן ההרתעה בדרום ומבטיח לצרף עוד נשים בהמשך. "מקווה שאורלי לוי-אבקסיס עוד תצטרף"

עריכה: ניר חן, צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ברקע הדלפות חוזרות ונשנות לתקשורת ממטה כחול-לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אומר כי לא מתבצעות האזנות סתר במפלגה. "אני לא חושב שמאזינים לנו", הוא אמר בריאיון באולפן הבחירות של וואלה! NEWS, למרות שבכיר אחר בכחול לבן, משה יעלון, העלה אתמול את האפשרות שמקור ההקלטות בציתותים ובהאזנות סתר. לדבריו, "ברור לנו שבני הופיע בחוג בקרב אנשים ומישהו מהאנשים שם הקליט אותו. זה הסיפור. אין בזה שום דבר חדש. אנחנו גם לא חושבים שזה נושא הבחירות. אם עוסקים כבר בענייני הקלטות, אני הרבה יותר מודאג ממה ששמעתי בהקלטות על נתניהו, דבר שהוליד שלושה כתבי אישום חמורים מאוד. אני מעדיף את ההקלטות של בני על ההקלטות של נתניהו".

בשבועות האחרונים אפפו את כחול לבן שורה של הדלפות, פרשות וסקנדלים - החל מהפריצה האיראנית לטלפון של יו"ר המפלגה בני גנץ ועד הקלטות מביכות מפורומים סגורים. אשכנזי טוען בתוקף שלא מדובר בבעיה של אבטחת המידע, וממשיך לרמוז שיש גורמים פוליטיים מאחורי האירועים. "סיפור הפלאפון לא במקרה עלה עכשיו", הוא אומר - ומפנה את האצבע לעבר נתניהו. "ראש הממשלה נכשל בהגנה על הפלאפונים. מי שצריך בכלל להגן על הפלאפונים של בני, שלי, של בוגי, של רמטכ"לים שהשתחררו, של אלופים, של אנשי מוסד, זו הרשות להגנת הסייבר".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ' באולפן וואלה! NEWS: "גנץ מועמד שפוי, אך הוא רע ליהודים"
"עד עכשיו לא הייתה דמוקרטיה": פייגלין מנסה למכור, הבוחרים עדיין מחפשים את הקאצ'
"מאמינה בכולנו ובדרכה החברתית": עדינה בר שלום תומכת בכחלון

גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"אני לא חושב שמאזינים לנו". אשכנזי/ראובן קסטרו

"לא לבני ולא לי יש טלפון חסין או מוצפן ומעורבל", המשיך אשכנזי. "יש לנו טלפון פשוט שקנינו אותו בכמה אלפי שקלים. רשות הגנת הסייבר צריכה להגן על אזרחי מדינת ישראל, עלי, עליך... מי אחראי עליה? ראש הממשלה נכשל בהגנה על הפלאפונים. מי שצריך להגן על הטלפון של בני, זה לא בני, זה ראש הממשלה והרשות להגנת הסייבר. לכן אנחנו הקמנו אותה".

אתם מפזרים חשדות מאוד חמורים בכל כל מיני אנשים בכל מיני מקומות. אם יש לכם חשדות, למה לא להציג הוכחות? ולמה לא לבדוק את זה? אם יש לנו כאן "ווטרגייט" ישראלי מתחת לאף למה אתם לא בודקים את זה אצלכם?

"אתם הופכים את הפלאפון של בני לנושא הבחירות ובעצם אתם משחקים לידי ראש הממשלה. 60 אחוזים מאזרחי מדינת ישראל אינם מרוצים מהטיפול בביטחון. אנשים בעוטף עזה עוזבים את המקום. איסמעיל הנייה מצטלם בתמונות ניצחון. ראש הממשלה מעורב עד צוואר בפרשיות שחיתות ואתם עוסקים בפלאפון. אנחנו כאן בשביל להזכיר על מה הבחירות האלה. אנחנו מייצגים אלטרנטיבה שלטונית. ראש הממשלה בלחץ והוא מרחיק לכת הרבה יותר מהפלאפון. לקרוא לרמטכ"ל צה"ל לא שפוי? אני חושב עכשיו בתור רמטכ"ל לשעבר על חיילים בשטחי כינוס בסדיר ומילואים שצריכים להיכנס מחר לעזה ושומעים איך תוקפים את מפקדי צה"ל ואת מי שהיה המפקד שלהם. שר הביטחון הזה צריך לשלוח אותם לעזה. השתגענו? יש פה גם מדינה וצריך גם לנצח. הבחירות האלה לא על הפלאפון של בני. אנחנו לא נהיה מנהיגות מפלגת ומשסעת. נדבר לכל חלקי ישראל. נאחד את הציבור. נטפל בביטחון. צריך לעסוק בהרתעה שקרסה ולא בפלאפון של בני ומי חדר אליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"רה"מ לא יכול למלא את תפקידו"

עם זאת, אשכנזי לא מתכנן ללכך את הידיים אל מול הקמפיין האגרסיבי של הליכוד כדי לשלוט בסדר היום. "אנחנו חושבים שגם לפוליטיקה יש מחיר", אמר. "אנחנו לא נצלם בתי קברות של חללי צה"ל, לא נעליב נכי צה"ל. אחרי פיגוע לא נרקוד על הדם לפני שקברנו את מתינו וחוץ מזה אנחנו מספיק אגרסיביים. לא נרד לשפת הביבים הזאת". הוא התייחס למסיבת העיתונאים בה קראו ראשי המפלגה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות. "העלנו את הנושא של הצוללות, ובצדק, לסדר היום. כי ראש המשלה, פעם אחר פעם, מספר לנו סיפורים, והנה זה הביא את ראש הממשלה מבוהל לאולפנים באופן לא מתוכנן כדי להגיד למדינת ישראל שהוא, אחרי שהוא אמר שהוא לא אישר, אישר את העניין הזה".

"כדאי לשים לב לדפוס של ראש הממשלה בנוגע לכל פעם שראש הממשלה לא משתף את שר הביטחון", הוסיף. "אני כאן מאז שביבי היה ראש ממשלה ב-1996. הייתי ראש אגף המבצעים. אנחנו הופתענו לשמוע שראש הממשלה החליט בלי שר הביטחון על חיסולו של משעל. מה קרה כתוצאה מזה? נזק, ושיחררנו את שייח יאסין מייסד החמאס. אחרי זה, ראש הממשלה הזה, באותה משמרת, שוב לא התייעץ עם שר הביטחון שלו, ומה קרה - מנהרות הכותל. חיילי צה"ל נהרגו, פלסטינים שוחררו מהכלא. והנה לאחרונה שומעים, אחרי שהוא שינה אינספור גרסאות, שהוא גם פגע ביתרון האיכותי של צה"ל בגזרת הים התיכון וים סוף. ראש הממשלה הזה איננו יכול למלא את תפקידו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
"הנושא הועלה לסדר היום ובצדק". נתניהו/רויטרס

היום הוצאת סרטון ובו אתה מאשים אותו בפגיעה במדיניות העמימות של צה"ל אחרי התקיפה בסוריה. נשמע שראש הממשלה הוא לא מגן ביטחון ישראל אלא סכנה לביטחון ישראל...

"זאת הפרשנות שלך. כל מה שאני אמרתי זה שאני חושב שבכל מה שקשור למדיניות הביטחון של מדינת ישראל, אנחנו צריכים לדבוק במעשים ולא במילים. מי שצריך לדעת מה אנחנו עושים יודע. הסרת העמימות מפעילותינו בצפון, הפעילות המצוינת של הרמטכ"ל הקודם, לא מגדילה את חופש הפעולה שלנו. אסור לעשות את זה. אני חושב שראש ממשלה שעוסק בפלאפון של בני ולא מכנס קבינט כבר עשרה ימים, כשחמאס יורה על תל אביב, צפונית לכפר סבא, זה לא יכול להיות הדברים האלה. בזה צריך להיות עסוק ראש הממשלה, לא בפלאפון של בני. לא לשלוח אותו לבדיקה. ראש הממשלה צריך לעסוק בענייני הממלכה".

גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה צריך לעסוק בענייני הממלכה". אשכנזי/ראובן קסטרו

אולי הבעיה היא שאתם מדברים על השחיתות של נתניהו אבל יש תחושה שגם אצלכם הידיים לא לגמרי נקיות. שמענו אתמול שהמימד החמישי בראשות בני גנץ הטעתה את המשטרה, שמענו שאתה הטעת את משקיעי "שמן" ויש את פרשת הרפז ברקע. למה לחשוב שאתם תנהגו אחרת כשתגיעו לשלטון?

"אני חושב שזה ממש זריית חול בעיני הציבור שהולך להצביע בעוד 12 יום. היום הוא יום מיוחד: היום ממש לפני 13 שנים ביבי הפסיד את הבחירות. אף אחד לא חושב שיש אמת בפרשיות האלה. 'שמן' בהליך של גישור, אין שם כתבי אישום. חוץ מפרשת הצוללות, שעוד תיחקר ונעשה על זה ועדת חקירה, יש עננה של חשדות, מהחמורות בספר החוקים של ישראל. באשר לדוח האחרון, במקום לעסוק בדוח עצמו - שבדק את נהלי הרכש של מדינת ישראל - משתמשים בו בספין. באופן חריג, מבקר המדינה באמצעות דוברו, הוציא היום בבוקר הודעה: חברים, אין כאן שום חשד פלילי. זה ספין וזה לא קשור לבני גנץ. אין כאן שום דבר שהוא חשד פלילי. אף אחד לא קונה את זה באמת. אני מציע לעסוק במקום בדבר הזה במה לעשות מול החמאס ואיך לשקם את ההרתעה שפשוט קרסה".

מצבה של רצועת עזה תופס חלק נכבד בדבריו של אשכנזי. הוא מותח ביקורת נגד הממשלה שלטענתו הובילה לאובדן ההרתעה מול חמאס.

חברי קבינט אומרים שישראל הנחיתה מכה קשה על החמאס השבוע. האמנם?

"נו באמת... אני לא יודע מאיפה חברי הקבינט יודעים את זה, כי הקבינט לא התכנס בשבועיים האחרונים ואנחנו שומעים היום שאולי יהיה קבינט. למה הקבינט לא מתכנס, שומע דיווח ומחליט? אולי יש איזה סוד שאנחנו לא יודעים. הנתונים נורא פשוטים: אחרי צוק איתן היה כאן שקט, השקט הזה לא נוצל. ב-2017 היו 34 טילים, ב 2018 נורו מעל 1,200 טילים. המספרים מוכיחים את זה. אי אפשר להרתיע את חמאס שאחרי 500 רקטות אנחנו משלמים לו מזוודות של 15 מיליון דולר. אנחנו לא נענה על ירי מטח במטבע מט"ח, אנחנו נשלח לשם דברים אחרים. ההרתעה חייבת שיקום".

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"הטלפון הוא לא הסיפור". יו"ר כחול לבן בני גנץ/ראובן קסטרו

שרת התרבות אמרה 'סה"כ ירו על אשקלון, אז מה?'

"אני חושב שזה דבר הזוי ובזוי, אין לי מה להוסיף על זה. אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם. כל שבוע אני יורד לעוטף עזה, אני מסתובב בישובים. הייתי שם גם השבוע על רקע המתיחות, בלי מצלמות, אני לא עושה פוליטיקה. שאלתי את האנשים: אתם נערכים? צה"ל מתכנס, שטחי כינוס, מורידים תגבורות, הולכים למבצע - אתם מוכנים? יש לכם כל מה שאתם צריכים? הם אמרו לי מה פתאום, לא הולך להיות כלום. אמרתי להם 'אמרו שנערכים'. הם אמרו לי 'אנחנו מזמן מאמינים לסינוואר, סינוואר אמר הפסקת אש, אז אנחנו בהפסקת אש'. אז את מבינה? הם מאמינים לסינוואר ולא לראש ממשלת ישראל. הדברים כאן התהפכו, התבלבלנו, עוסקים בפלאפון של בני, בריאיון שלו במקום בבעיות האמיתיות, את זה אנחנו מדגישים".

"מקווה שאורלי עוד תצטרף"

ביקורת רבה הוטחה בראשי כחול לבן, על היעדר שיבוצן של נשים במקומות ריאלים ברשימה. אשכנזי הסביר כי המצב נוצר בשל איחודן של שלוש הרשימות - חוסן לישראל, תל"ם ויש עתיד - ובנסיבות הללו נוצר מצב של ארבעה גברים בראש הרשימה.

"כחול לבן הוקמה משלוש מפלגות שבראשן עמדו בוגי, יאיר ובני ואני הצטרפתי לאיחוד הזה, שכולם חשבו שהוא לא יכול להיות, ומתוקף הנסיבות אנחנו ארבעה גברים מובילים. מאוד רצינו את אורלי לוי-אבקסיס ואני מקווה שהיא עוד תצטרף".

יש סיכוי שהיא תצטרף?

"אני מקווה, אני לא יודע. לא נעשה את זה כאן באולפן. דבר אחד ברור - אנחנו מודעים לזה. אנחנו ניתן ביטוי אמיתי לייצוג של נשים. אני למשל רוצה לראות שרה בקבינט המדיני ביטחוני".

אתה מוכן להתחייב לכך?

"אני מתחייב שאנחנו ניקח את הבחירות, ואחרי זה אנחנו נדאג שתהיה שרה גם בקבינט הביטחוני".

גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019/ראובן קסטרו
גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גבי אשכנזי, כחול לבן, באולפן וואלה, 28 במרץ 2019/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully