וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "נתניהו עלול לקדם מלחמת אחים - כדאי להיזהר מזה"

31.3.2019 / 19:36

במסיבת עיתונאים שערכו ראשי כחול לבן, תקף גנץ את נתניהו והבטיח כי אם ייבחר, יפתח את כהונתו בכינון חוק להגבלת כהונת ראשי ממשלה לשתי קדנציות. הוא אף תקף את נתניהו בנוגע לפועלו בזירה הביטחונית. "נתניהו שלפני 13 שנה לא היה כזה", אמר

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים הערב (ראשון) יחד עם שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד מסיבת עיתונאים, במהלכה הצהיר כי יפעל עם בחירתו לכינון חוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות, ואף תקף את נתניהו בסוגיה הביטחונית. "משהו קרה לביבי", אמר. לפיד הצטרף לדברים והוסיף: "נתניהו היה אחר בעבר, אבל 13 שנים עשו לו את זה, הוא איבד משהו, ובמקום לטפח שבת אחים הוא עלול לקדם מלחמת אחים ומזה כדאי להיזהר".

גנץ פתח את דבריו בהתחייבות: "ראש ממשלה בישראל לא צריך לכהן יותר משתי קדנציות. ביבי לא עמד במילה שלו בנושא הזה כרגיל, אני כן אעמוד במילה שלי, אני מתחייב לחוקק חוק להגבלת כהונה לשתי קדנציות". לדבריו, "כשאתה יותר מדי זמן בתפקיד אתה מאבד את הממלכתיות ואת הרצון והתשוקה לשרת אנשים אחרים, ולעסוק אך ורק בהישרדות הפוליטית שלך".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סער תוקף את בנט באולפן וואלה! NEWS: משתולל מהיציע ועושה פרסומת לרמבו
צוללות, פסיכולוגים ותמונות ניצחון של חמאס: ביבי ובני - המערכה האחרונה
נתניהו: "גנץ לא יהיה שר הביטחון בממשלתי"; גנץ: "לא תהיה שר האוצר"

מסע"ת כחול לבן, גני התערוכה 31 במרץ 2019. אתר רשמי
"מלחמת אחים". גנץ, הערב/אתר רשמי

לאחר מכן גנץ מתח ביקורת נגד התנהלותו של נתניהו בזירה הביטחונית, שהובילה לדבריו להסלמה מול חמאס. "כשמסתכלים על הביטחון צריך לשאול את עצמנו מה אנחנו רואים מעזה במהלך השנה האחרונה. המספרים מדברים בעד עצמם". הוא הציג גרף המתעד את היקף שיגורי הרקטות שעלה מ-2015 עד ל-2018. "אי אפשר שהחמאס ייקח את ישראל בת ערובה", הוסיף. "הוא זה שקובע מתי לפגוע בנו, לאן לירות, ומחליט מתי לנצור את האש ולפתוח בה. זה לא סביר". הוא גם התייחס להעברת כספי הסיוע מקטר: "הפרוטקשן גדל מ-15 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר".

בהמשך מסיבת העיתונאים, נשאלו השניים בנוגע להקלטות שפורסמו עד כה, וכן להקלטות נוספות שצפויות להתפרסם הערב מתוך מטה הבחירות של כחול לבן. "אני מכיר את סוגיית ההקלטות", אמר במענה לשאלת וואלה! NEWS. "אנחנו לא דיקטטורה. אנחנו מערכת פתוחה ורחבה, ומשוחחים בה על דברים בכל מיני הזדמנויות. אני לא מאושר מזה, אבל אני לא נבהל מזה. זה לא באמת נעים, זה לא עושה טוב בגב, אבל זה לא נורא". בשלב זה הצטרף לפיד והוסיף: "זה קורה רק למי שמפחדים ממנו באמת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מסע"ת כחול לבן, גני התערוכה 31 במרץ 2019. שריה דיאמנט, אתר רשמי
גנץ ולפיד, הערב/אתר רשמי, שריה דיאמנט

בנוסף התייחסו השניים לסוגיית הרוטציה ביניהם, וטענו כי הם פועלים בשיתוף פעולה. "כולנו ישראלים, כולנו יהודים, יש לנו מטרה לשרת את מדינת ישראל", אמר גנץ. "נמצא דרך להסתדר ולשרת את כל חלקי החברה הישראלית כל אחד ידע לשמור על מה שחשוב לו".

הם שבו על הבטחתם שלא לשבת בממשלה עם נתניהו. באשר להיעדר הסכם עודפים למפלגתם, הסבירו השניים כי "היה לנו מזכר הבנות חתום עם מפלגת העבודה כשקמה כחול לבן, אולם הם ביטלו אותו באופן חד צדדי".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully