וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יתעדכן מבלפור, גנץ יסייר בין קלפיות: יום הבוחר הגיע

יותר מ-6 מיליון בעלי זכות בחירה ייצאו היום להצביע ברחבי הארץ והמתמודדים לכנסת יילחמו על כל קול. החל משעות הבוקר ייצאו ראש הממשלה וראשי המפלגות להצביע סמוך למקום מגוריהם, ולאחר מכן יסיירו ברחבי הארץ ויעקבו אחר עדכונים במטות השונים. הבחירות - רגע השיא

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

6,339,729 בעלי זכות בחירה יצאו היום (שלישי) לקלפיות ברחבי הארץ, שם הם צפויים לבחור במי שבעיניהם צריך להנהיג את ישראל בשנים הקרובות. אחרי שלושה חודשים מאומצים בהם ראשי המפלגות השקיעו מאמצים רבים בניסיון להיאבק על כל קול, יצאו המתמודדים השונים לרחובות ולקלפיות כדי לוודא שהבוחרים אכן מגיעים לעמדות ההצבעה, ולא שוקעים בשאננות.

החל משעות הבוקר יצאו ראשי הרשימות לקלפיות, יחד עם חברי רשימותיהם כדי לסחוט מנדטים נוספים ביום הבוחר. אליהם יצטרפו הפעילים השונים שימתינו לבוחרים בכל הזדמנות אפשרית כדי לשכנעם, בעוד שאנשי הקמפיין ימשיכו להדהד את מסרי המפלגות באגרסיביות. מערכת וואלה! NEWS תלווה את המועמדים לכנסת החל מרגע פתיחת הקלפיות ועד לתוצאות האמת.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שאננות 2019: נתניהו זעק "געוואלד", הפעילים התייצבו לקרב האחרון
בני גנץ באולפן וואלה! NEWS: "הימין לא בסכנה; גבאי מפריע למהפך"
מתי הקלפיות נפתחות ומה להביא כדי להצביע? המדריך המלא ליום הבוחר

הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין בימים האחרונים כמעט מעל כל במה אפשרית והשמיע את מסרי הגעוואלד שלו המתריעים מפני עליית השמאל והניצחון הצפוי של גנץ ולפיד. ביום הבחירות הוא מתכוון להשתמש ברשתות החברתיות לשידורים חיים ותכופים כדי לקרוא לבוחרי הימין לנהור לקלפיות. את המסרים העיקריים כבר כולם מכירים בעל פה: התקשורת מנסה להרדים את הציבור ולשכנע שנתניהו בעצם מנצח, אך חייבים אחוז הצבעה גבוה לליכוד ולהצביע מחל, כדי לסגור את הפער של גנץ ולפיד ולהבטיח את שלטון נתניהו. באסטרטגיה האחרונה של הליכוד שנועדה להגדיל את המפלגה על חשבון בוחרי הימין, ישנה סכנה למפלגות הקטנות שמרכיבות את גוש הימין שימליץ על נתניהו, אך המטרה היא להביא למספר מנדטים גבוה ככל האפשר של כדי לוודא שכחול לבן לא יהיו המפלגה הגדולה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך סיור בשוק מחנה יהודה 8 באפריל 2019. רויטרס
נתניהו בשוק מחנה יהודה, אתמול/רויטרס

נתניהו יצביע בבוקר ליד ביתו בירושלים וצפוי להיות רוב היום בביתו בבלפור, משם ינהל את הערכות המצב תוך עדכונים שעתיים בסקרי עומק, מחקרים ואחוזי הצבעה, ובמטה שוקלים ביקור באחת מערי השפלה או הדרום במהלך היום.

במקביל, במטה הבחירות בשוהם ינהלו את מערך השטח של הליכוד בניצוחו של השר יואב גלנט שכולל פעילים שיפוזרו בכ-9,000-8,000 קלפיות ברחבי הארץ, ושיירות של פעילים עם שלטים במרכזי הקניות והצמתים המרכזיים. במצודת זאב יפעל מוקד המרצה טלפוני לשכנוע בוחרים לצאת מהבית.

בד בבד, בליכוד מתכוונים להפעיל מערך מיוחד של משקיפים מטעמו בקלפיות במגזר הערבי, תחת הכותרת "טוהר המידות", שמטרתה, כך לדברי גורמים בליכוד, "לראות שאין זיופים בקלפיות המגזר". בערב צפויים שרים, ח"כים ופעילים להגיע לאולם היכל שלמה בגני התערוכה-אקספו תל אביב לאירוע הסיום ולצפות שם בתוצאות המדגם. (טל שלו)

כחול לבן

בכחול לבן מתכוונים להמשיך במאמץ למשוך בוחרים ולהפוך למפלגה הגדולה כל הדרך אל הקלפי עם המסר כי אחרי 13 שנות נתניהו הגיע הזמן לשינוי. המסר האחרון שיהדהד מגנץ וחבריו הוא ש"אנחנו חצי מטר מהניצחון. חייבים עוד שני מנדטים כדי שזה יקרה", והמטרה היא להגיע לפער של 5-4 מנדטים מעל הליכוד בתוצאות הסופיות, גם על חשבון מפלגות גוש המרכז-שמאל.

היום צפויים להתפרס כ-4,500 "פעילים משכנעים" שעברו הדרכה כדי לשוחח עם המתלבטים מחוץ לקלפיות ולאייש צוותי טלפנים שילוו את המאמץ בשיחות טלפוניות.

יו"ר כחול לבן בני גנץ באירוע בחירות בתל אביב, 7 באפריל 2019. AP
גנץ באירוע בחירות, השבוע/AP

יו"ר המפלגה, בני גנץ, יצביע הבוקר ליד ביתו בראש העין, והוא ושאר חבריו להנהגת כחול לבן וכלל המועמדים יסתובבו בלמעלה מ-600 מוקדי הצבעה ברחבי הארץ, בנוסף לנוכחות של פעילים בכ-5,700 קלפיות. כל המידע שיזרום מהקלפיות יגיע לחמ"ל יום בחירות מיוחד שהוקם בתוך מטה המפלגה בגני התערוכה - אקספו תל אביב, ומתורגל כבר מסוף השבוע. החמ"ל כולל מערך תקשוב ותקשורת, ייעוץ משפטי ופיקוח סייבר, פריסת שטח, לו"ז מועמדים ועוד. בחמ"ל ירוכז המידע על אודות אחוזי ההצבעה והוא האחראי על כל השליטה ביום הבחירות. (טל שלו)

העבודה

אחרי משבר שחוותה המפלגה בתחילת מערכת הבחירות עד כדי חשש שתימחק מהזירה הפוליטית, העבודה התייצבה בסקרים לכדי 11 מנדטים. עם זאת, אין סיבה לחגיגות, שכן בבחירות הקרובות המפלגה צפויה לאבד כמחצית מכוחה הפוליטי.

יו"ר המפלגה, אבי גבאי, עשה פרסה חדה והחזיר את המפלגה למסלול ברור שמדבר על ערכי העבודה עם המסר " חוזרים הביתה חוזרים לעבודה" - מעניין מה היה מצבה של המפלגה אילו הייתה עושה זאת קודם. עוד הבינו במפלגה כי פניו של גבאי במרכז הקמפיין לא מוסיפים ערך אלקטורלי והחליטו להבליט את הנבחרת. זאת ועוד, העבודה התמקדה במאמצים לבדל עצמה מכחול לבן תוך שהם תוקפים את נתניהו וטוענים כי הם עושים את התפקיד שכחול לבן הייתה צריכה לעשות. המטרה היא למנוע זליגת קולות לכחול לבן ולשכנע את הציבור כי רק הצבעה לעבודה היא זאת שתביא למהפך שלטוני.

האולפן השקוף של מפלגת העבודה, נמל ת"א, 8 באפריל 2019. אתר רשמי
אבי גבאי ועמיר פרץ בחמ"ל השקוף של מפלגת העבודה/אתר רשמי

בשבת ערכה מפלגת העבודה מיצג מכובד בכיכר רבין בו הציגו נבחריה את ערכי התנועה, המנחים אותם בהקשר הפוליטי. במקביל כינס אתמול גבאי מסיבת עיתונאים בו תקף את נתניהו על הצהרתו כי יספח את יהודה ושומרון, וקרא למפלגת כחול לבן לנקוט עמדה, לא להתחבא ולבצע את תפקידה כמפלגה שטוענת להכתיר את ראש הממשלה הבא.

אין ספק שמאז הפריימריז וצירופו של ה"אס", טל רוסו, מפלגת העבודה נראית אחרת. כמו כן, עד כה נמנעו בעבודה מלתקוף ישירות את גנץ והתמקדו בשותפו, יאיר לפיד, אולם יממה לפני הבחירות החליטו לשנות את המגמה, שכן הבינו כי בכחול לבן אימצו אסטרטגיה שנועדה להגדיל את היקף המנדטים שלהם, על חשבון שאר המפלגות בגוש, בהן מפלגת העבודה.

את היום צפוי גבאי לפתוח בירושלים, ללוות את אימו לקלפי ולהצביע לצדה. בהמשך היום יגיע לבית הספר אלחריזי בתל אביב, ויבקר בחמ"ל השקוף שהקימה המפלגה בנמל תל אביב. בהמשך גבאי ימשיך ויסייר בקלפיות בערים השונות, בהן ראשון לציון. (דנה ירקצי)

איחוד מפלגות הימין

מאז תחילת שבוע, במפלגה החלו במבצע אותו כינו "מכה בפטיש", במסגרתו אלפי מתנדבים התפרסו בצמתים ברחבי הארץ במטרה לשכנע אזרחים להצביע למפלגה, ואחרים קיימו אלפי טלפונים למצביעים פוטנציאליים.

ראשי איחוד מפלגות הימין בערב השקת הקמפיין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
ראשי איחוד הימין בעת השקת הקמפיין/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

את הקמפיין מיקדו ביממה האחרונה במטרה למנוע זליגת קולות לליכוד מצד אחד, ולימין החדש מצד שני. יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ יצביע הבוקר ביישוב מגוריו בנווה, ואז ייצא לסיורים במרכז ובדרום. גם ח"כ בצלאל סמוטריץ', מקום 2 במפלגה יצביע במקום מגוריו בקדומים. ומאוחר יותר יגיעו השניים למטה המפלגה בכפר המכבייה כדי לטלפן למצביעים. בערב ייצפו יחד בתוצאות הבחירות במטה. (יקי אדמקר)

הימין החדש

שרי המפלגה נפתלי בנט ואיילת שקד תכננו לצפות בתוצאות המדגם בבתיהם, אך לאחר ביקורת שהתעוררה נגדם, הוחלט לקיים אירוע במטה המפלגה בבני ברק. בנט ושקד יפתחו את יום הבחירות בהצבעה, נפרד אחד מהשנייה. בנט, עם רעייתו גילת שלקחה חלק בקמפיין בשבועיים האחרונים - ברעננה, ושקד עם בעלה אופיר בתל אביב.

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
יצביעו בנפרד. בנט ושקד/ראובן קסטרו

בנט ושקד היו הראשונים שהובילו מהלך משמעותי בבחירות לאחר שפרשו מהבית היהודי והקימו מפלגה חדשה. התוצאות של הבחירות עלולות לעלות את שניהם על מסלול התנגשות לאור כך שעם חמישה או שישה מנדטים, לא יקבלו השניים את שני התיקים הבכירים שביקשו - הביטחון והמשפטים. (יקי אדמקר)

יהדות התורה

חצי יממה לפתיחת הקלפיות, המפלגה קיימה את אירוע הבחירות הכי משמעותי שלה, בהשתתפות אלפי בני אדם. מדובר בכינוס ענק שנערך בירושלים בו השתתפו שני המנהיגים הבכירים של הציבור החרדי, האדמו"ר מגור והרב חיים קנייבסקי יחד עם מנהיגים בולטים נוספים, מתוך מטרה לעורר את המצביעים מאדישות ולקרוא להם להצביע. העצרת, בה הבהירו ראשי המפלגה המורכבת מ'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' כי לא יישבו עם גנץ בממשלה, נערכה בצומת הרחובות שפע חיים ושדרות גולדה מאיר, זאת בצל החשש של המפלגה מזליגת קולות לליכוד ולפייגלין.

עצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
עצרת יהדות התורה, אתמול/שלומי גבאי

במפלגה נלחמו ביממה האחרונה בקמפיין הגעוואלד של נתניהו, והפיצו כרזות שבהן הוא נראה חוגג את ניצחון הבחירות עם גנץ ולפיד תחת הסיסמה "אם לא נגדל, הם ילכו יחד בלעדנו". היום יתרכזו במפלגה במטה שטח ענק שהוקם בפתח תקוה ובו יישבו עשרות נציגים על תוכנה מיוחדת בשווי עשרות אלפי שקלים, שעורכת פילוח אוטומטי של קהילות. לפי גורם במפלגה, עיקר המאמצים יתמקדו בשינוע של מצביעים במערך היסעים ענק. במהלך היום יסיירו ראשי המפלגה, יעקב ליצמן ומשה גפני, בקלפיות בירושלים ובבני ברק. אירוע הסיום יתקיים באולמי אודל בפתח תקווה. (יקי אדמקר)

ש"ס

בכירי המפלגה יפתחו את יום הבחירות לפנות בוקר בתפילה על קברו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, זאת כהמשך לשימוש שעשו בדמותו במסגרת קמפיין המפלגה ביומיים האחרונים מתוך מטרה לעורר את הרגש של המצביעים. בין היתר, במפלגה הפיצו סרטון שבו הרב עובדיה מבטיח למצביעי המפלגה "גן עדן" אם יצביעו לה בבחירות.

כנס ש"ס לקראת הבחירות בבנייני האומה, 2 באפריל 2019. יעקב כהן, ש"ס, אתר רשמי
כנס הבחירות של ש"ס/אתר רשמי, יעקב כהן, ש"ס

מאוחר יותר, צפוי יו"ר ש"ס אריה דרעי ונציגי המפלגה להצביע כל אחד בקלפי באזור מגוריו, ואת עיקר היום ימקדו בשטח. מטה המפלגה אוייש במערכות מתקדמות ומפעיל כעשרה מוקדי טלמרקטינג שימריצו את האנשים לקלפיות. לדרעי תהיה שליטה מלאה על מערכות המחשוב של יום הבחירות והוא יוכל להתעדכן בכל רגע נתון בגרפים שמסמנים את התקדמות ההצבעה בכל עיר ובכל קלפי. מטה יום הבחירות הקים בין היתר מערך הסעות ארצי.

בשבוע האחרון, בעקבות המצוקה בסקרים והתעמולה של נתניהו שמאיימת לפגוע במצביעים המסורתיים של ש"ס, יו"ר המפלגה פתח בקמפיין "הצילו" משל עצמו, והאשים את נתניהו ב"כפיות טובה". דרעי שידר לחץ גדול במטרה לעורר את פעילי המפלגה, מהלך שככל הנראה הצליח. (יקי אדמקר)

כולנו

את 24 השעות לפני פתיחת הקלפיות העביר שר האוצר משה כחלון בהמרצת הפעילים ושיחות עם ראשי המטות של מפלגת כולנו. בהמשך הקמפיין ניסה כחלון לשבור ימינה מחשש לזליגת קולות מכולנו לליכוד. הקמפיין התבסס על היותו של כחלון שר אוצר חברתי שדואג למעמד הביניים ולנכים, קשישים וחיילים.

עם זאת, ככל שהסקרים ניבאו הישארות מתחת לאחוז החסימה, בימים האחרונים כחלון נשמע תקיף הרבה יותר. "אם לא אקבל את האוצר לא אשב בממשלה", הוא הדגיש.

משה כחלון ואלי כהן מכולנו ממריצים בוחרים להצביע להם, מטה המפלגה, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
משה כחלון ואלי כהן במאמץ לגייס קולות/ראובן קסטרו

מי ששלח לשר האוצר חבל הצלה הוא יושב ראש מפלגת זהות משה פייגלין. ההצהרות שלו על רצונו לקבל את משרד האוצר לאחר הבחירות, גרמו לכחלון שוב להעלות את סדר היום החברתי לאחר שנשכח. אם בתחילת הקמפיין במפלגת כולנו חששו שלא יעברו את אחוז החסימה, אזי בימים האחרונים הם עסוקים ברצונם להיות גדולים יותר מזהות וכך להבטיח שכחלון ימשיך להיות שר האוצר. היום יצביע יו"ר כולנו משה כחלון בחיפה ואז יצא לסיור קלפיות ברחבי הארץ. המטה של כולנו ממוקם באולם "סטוגו" בתל אביב. (יניר יגנה)

גשר

אורלי לוי-אבקסיס מנהלת בימים האחרונים מאבק עיקש כדי להעפיל מעל אחוז החסימה. לפני כחמישה חודשים, יו"ר גשר סומנה כהבטחת הבחירות והגיעה בסקרים לשמונה מנדטים. כיום, ביום הבחירות, מפלגת גשר עדיין לא עוברת את אחוז החסימה.

הסקרים הלא פשוטים גרמו לרבים ממצביעיה לחשוש מלאבד את הקול שלהם בקלפי. לוי-אבקסיס הפנימה זאת ושינתה את המסר שלה בקמפיין ל-"תאמינו, ננצח". עכשיו המטרה היא להילחם על כל קול ולשכנע את המתלבטים שהצבעה לגשר היא לא זריקת הקול לפח וביחד אפשר לעשות שינוי ולנצח.

לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018
אורלי לוי אבקסיס. ראובן קסטרו
נלחמת בפייק ניוז. לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

במקביל נלחמים בגשר בפייק ניוז שמוציאות מפלגות מקבילות לפיהן לוי-אבקסיס פורשת מהמרוץ בתמורה לתפקיד שר מאחת המפלגות. כבר בשבת האחרונה אמרו בגשר כי הם שוקלים תביעת דיבה נגד גבי אשכנזי שניסה לשחזר את המסר הזה וליצור מצג שווא כי יש שיחות בין הצדדים על אף שהדבר לא נכון. בגשר טוענים כי המפלגות המקבילות עושות הכל כדי להחליש את לוי מולם ולשאוב ממנה את קולות המתלבטים. אתמול הגישה הסיעה תלונה במשטרה ולוועדת הבחירות בעקבות פוסט שקרי שפורסם בפייסבוק בשמה, בו נטען כי היא פורשת מהמרוץ.

את יום הבחירות תחל לוי-אבקסיס אצל הוריה בבית שאן, ואף תסייר בקלפיות במקום. היא תצביע ביישוב רשפים הסמוך למקום מגוריה, ולאחר מכן תסייר בקלפיות בטבריה, בעפולה, באשדוד ובראשון לציון. בשעות הערב תגיע לאזור תל אביב. (דנה ירקצי)

מרצ

לאורך ימי הקמפיין, הסקרים ניבאו למרצ יציבות בדמותם של חמישה מנדטים בכנסת הבאה. עם זאת, בדומה למפלגת העבודה, מרצ התמודדה לאחרונה עם ניסיונות גוברים של מפלגת כחול לבן למשוך אליה קולות - תהליך זהה למתרחש בצד הימני של המפה בין הליכוד למפלגות הקטנות בגוש. לכן במרצ מנסים למנוע עד הרגע האחרון את מה שהם מכנים "הצבעה אסטרטגית", ומזהירים מפני מקרה שבו אם לא יעברו את אחוז החסימה, לא תהיה מפלגת שמאל בכנסת ולא יהיה גוש מספיק גדול לדבריהם להחלפת ראש הממשלה נתניהו.

"בשמאל גורל הגוש כולו יהיה קשור לגודל של מרצ", אמרה השבוע יו"ר המפלגה תמר זנדברג לוואלה! NEWS. "לכן, כל אלה שמתלבטים בין הצבעה אידיאולוגית, שזאת הצבעת שמאל למרצ, לבין הצבעה אסטרטגית, כמו שהם מסבירים את זה בהצבעה למפלגה הגדולה. ההצבעה האידיאולוגית היא ההצבעה האסטרטגית. אם חס וחלילה השמאל יהיה שאנן ותהיה תקלה, בלי מרצ לא יהיה לגוש 61 מנדטים וביבי ינצח".

יו"ר מרצ תמר זנדברג במאהל המחאה של תושבי עוטף עזה בשדרות רוטשילד תל אביב, 5 באפריל 2019. אתר רשמי
זנדברג במאהל המחאה של תושבי עוטף עזה/אתר רשמי

בשבוע שעבר גייסה המפלגה גם אנשי רוח ותרבות שחתמו על תמיכה בהם, ושלשום השיבו המועמדים לשאלות גולשים בפייסבוק במסגרת המאמצים של הרגע האחרון למשוך קולות נוספים.

יו"ר המפלגה זנדברג תצביע הבוקר בבית הספר "גרץ" בתל אביב, שם היא צפויה להישאר מרבית היום. חבר הכנסת מוסי רז צפוי להיות בקלפיות בירושלים, ח"כ עיסאווי פריג' בכפר קאסם וח"כ מיכל רוזין תסתובב באזור השרון. מספר 5 ברשימה עלי סלאלחה יצביע בבית ג'אן ויישאר שם במהלך היום. בשעות הערב יתכנסו המועמדים והפעילים ב"צוותא" בתל אביב לקראת המדגמים. (מאיה הורודניצ'אנו)

חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד

בחברה הערבית צופים אחוזי הצבעה נמוכים בעיקר בשל התפרקותה של הרשימה המשותפת לשתי מפלגות, ובשל הרגשת ניכור על רקע חוק הלאום. במוקד יום הבחירות של ראשי חד"ש-תע"ל ושל רע"ם-בל"ד יעמוד ניסיון אחרון להוציא את הציבור מאדישותו.

ח"כ איימן עודה, יו"ר משותף בחד"ש-תע"ל, יצביע היום בבוקר בקלפי שבבית ספר היסודי בכבביר, השכונה החיפאית בה הוא מתגורר. הוא יעביר את היום בנצרת ובמשולש והמסר העיקרי שלו הוא - "צאו להצביע, הקולות שלנו יפילו את נתניהו". היו"ר המשותף ח"כ אחמד טיבי, יעשה את יום הבחירות בטייבה. הוא יצביע בשעות הבוקר בביה"ס עומר אלמוכצאר בעיר, ואח"כ יסתובב בין הקלפיות בקריאה: "צאו להצביע. תצביעו ותשפיעו".

מפוצלת - אחמד טיבי ואיימן עודה. אתר רשמי
ראשי חד"ש-תע"ל/אתר רשמי

בתוצאות המדגמים יצפו השניים במטה הבחירות המרכזי של חד"ש-תע"ל באולמי צ'לו בנצרת, שם יישארו גם במהלך ספירת הקולות.

שיעור מצביעים נמוך עלול לפגוע במיוחד ברע"ם-בל"ד הקטנה יותר עם מנהיגות חדשה בראשות דמויות מוכרות פחות, והיא עלולה שלא לעבור את אחוז החסימה. מטאנס שחאדה, יו"ר משותף ברע"ם-בל"ד יצביע בעוספייא, שם הוא מתגורר. לאחר מכן יעבור בין ריכוזי הערבים בקריאה להצביע למפלגה, "הרשימה היחידה שמציעה אלטרנטיבה לחוק הלאום הגזעני". הוא אומר כי ברע"ם-בל"ד "קוראים לציבור לצאת להצביע כדי להעלות את אחוז ההצבעה ולהגדיל את ייצוג הציבור הערבי", והוסיף כי "אנו קוראים גם לציבור שלנו לא להצביע למפלגות הציוניות הצבועות והדו-פרצופיות שמציגות קמפיין אחד לציבור הבוחרים הערבי וקמפיין אחר לציבור היהודי. היו"ר המשותף מנסור עבאס, יצביע בישוב מגוריו, בכפר מראר. (יואב איתיאל)

זהות

יו"ר המפלגה משה פייגלין, שעשוי להיות הפתעת הבחירות ולהוות את לשון המאזניים בהרכבת הממשלה הבאה, יפתח הבוקר את יום הבחירות בקרני שומרון, שם יצביע יחד עם אשתו ציפי. לאחר מכן, פייגלין יגיע למטה המפלגה בתל-אביב, וייצא ממנו לסיורים בקלפיות במרכז הארץ, רובם בתל אביב. פייגלין קיים משדר בחירות שנמשך למעלה משעתיים ובו גולשים, עיתונאים וכל מי שרצה הפנה אליו שאלה בפייסבוק. אתמול קיים פייגלין כנס בחירות אחרון בנתניה יחד עם נציגי המפלגה.

כנס זהות עם משה פייגלין, האנגר 11, 2 באפריל 2019. קובי ריכטר, TPS
הפתעת הבחירות. פייגלין/TPS, קובי ריכטר

הסקרים מנבאים לפייגלין לפחות חמישה מנדטים, ובהתאם לתוצאות האמת, הוא ייתן הצהרה לתקשורת לאחר סגירת הקלפיות, במלון ברמת גן. אף שנחשב מזוהה עם הימין, פייגלין סירב לומר שימליץ על ראש הממשלה נתניהו בפני הנשיא ריבלין כמועמד מבחינתו להרכיב את הממשלה הבאה. סירובו הפך לאחד המסרים המרכזיים בקמפיין של נתניהו ביומיים האחרונים, לפיו, "אין לי 61 ממליצים". פייגלין מודע לכך שקמפיין ה'הצילו' של נתניהו עלול לפגוע בו, אך בשלב זה לא נגרר לקמפיין נגד משל עצמו. (יקי אדמקר)

ישראל ביתנו

יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, שמתמודד בחודשים האחרונים עם תחזיות המנבאות מפגש עם אחוז החסימה, מקיים סיורי שטח מהצפון ועד הדרום. ליברמן, שמתמודד אף הוא עם קמפיין הגעוואלד של נתניהו בדמות שיחות טלפון ברוסית מטעם השר זאב אלקין, פתח את בוקר האתמול עם חברי המפלגה ופעילים בצעדה בגליל לזכרו של חלל צה"ל ארז שגיא, שנפל במבצע צוק איתן לפני חמש שנים. אביו של ארז, אילן, פעיל מוכר במפלגה.

לאחר מכן, עבר ליברמן למטות בצפון וניפגש עם פעילים מרכזיים. המסר של ליברמן ברור: "לא מתרגשים מהסקרים הלא מחמיאים, רוב הקהל שלנו לא משתתף ולא נמדד בסקרים האלה". הוא הביע תקווה שאותם פעילי שטח שהכריעו את במספר מקומות בארץ רק לפני כמה חודשים את הבחירות המקומיות יתנו לו את הרוח הגבית וידחפו עוד ועוד פעילים לקלפיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סיורים ברחבי הארץ. ליברמן/מערכת וואלה, צילום מסך

היום צפוי ליברמן להתייצב כבר בשעה 08:00 בקלפי בהתנחלות נוקדים שם הוא מתגורר עם משפחתו. את היום צפוי יו"ר ישראל ביתנו להעביר במעבר בין מטות ומפגשים עם פעילים בדרום הארץ: קרית גת, באר-שבע, שדרות ואשקלון. לקראת אחר הצהריים יצפינו ליברמן והפעילים לראשון לציון ומשם יעלו אל המטה בירושלים, שם גם יעביר את השעות הדרמטיות עד לפרסום המדגמים בשעה 22:00. לאורך הקמפיין, ישראל ביתנו הדגישה שאנשים לא "נדבקים לכיסא - אלא הולכים אחרי העקרונות שלהם". הקו הוא "אנחנו הימין החילוני הלא מתפשר", בעד מסורת יהודית אך נגד כפייה דתית. בהיבט הביטחוני קרא ליברמן לאורך הקמפיין לחזק את ההרתעה שנשחקה מאוד בדרום הארץ. (אור רביד)

(עדכון ראשון: 8/4 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully