וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה בקמפיין געוואלד של הרגע האחרון: "אל תתנו לרסק אותנו"

9.4.2019 / 18:10

אחרי שהצליחה לטפס בסקרים עם הקמפיין של החודש האחרון, במפלגת העבודה שמים את היריבויות בצד ומתריעים לתומכיה "שלא יתפלאו אם היא תיעלם". החשש הוא שברבים ממעוזיה ההיסטוריים מחליטים מצביעים לעבור לכחול לבן כדי להחליף את נתניהו

ראשי המפלגות יצאו להצביע ברחבי הארץ: "הולכים לדרך חדשה"/צילום: מערכת וואלה

יום לפני הבחירות החליטו במפלגת כחול לבן לצאת בקמפיין, שעלול לבוא על חשבונה של מפלגת העבודה: "מי שלא מצביע 'כחול לבן' מקבל שוב את ביבי". מפלגת העבודה, שעלתה למסלול טוב בחודש האחרון והחלה לטפס בסקרים, בעיקר באמצעות הקמפיין המוצלח "חוזרים לדרך, חוזרים לעבודה", אולי מצאה את עצמה היום (שלישי) נשאבת מטה.

גבאי הגיע להצביע בקלפי בתל ברוך בתל אביב, וישר תקף את כחול לבן. "לצערי הרב, מסתובב פה בשבוע האחרון שקר משותף לליכוד ולכחול לבן", אמר. "יש פה תרמית גדולה של שקר. אין משמעות לגודל המפלגה, אלא רק גוש. אני אומר למצביעים: אל תתפתו לשקר, לכו עם האמת שלכם. אם אתם מאמינים בערכים ובאידיאולוגיה שלנו, תצביעו לנו. אל תתנו להם לרסק את מפלגת העבודה כי אנחנו נקבל רק מפלגות ימין בלי העבודה".

גבאי הוסיף כי אסור שהמפלגה שהקימה את מדינת ישראל "תתרסק בגלל קונסטלציה ושקר משותף של כמה מפלגות".

עוד בוואלה! NEWS:
ירידה קלה באחוז ההצבעה; המפלגות בקמפיין של הרגע האחרון | כל העדכונים
חשד לסימון והעלמת פתקים מקלפיות; ועדת הבחירות: המשטרה חוקרת
"אנחנו בלי תקציב, רק עם נשמה": אורלי לוי בקרב מול אחוז החסימה

אבי גבאי מצביע בירושלים עם אמא שלו, 9 באפריל 2019. רענן כהן, אתר רשמי
המפלגה עלתה על מסלול טוב בחודש האחרון. גבאי מצביע בירושלים, היום/אתר רשמי, רענן כהן

בנו, דניאל גבאי, חניך במכינה קדם-צבאית, שהגיע ללוות את אביו יחד עם אמו, לא הצליח להישאר אדיש. הוא ביקש במיוחד את המיקרופון אחרי אביו כדי להגיד כמה מילים: "ההצבעה האסטרטגית, כמו שאנשים אומרים, היא טשטוש ומחיקת החלום והזהות של רבין. יש פה הזדמנות להקים ממשלת שמאל-מרכז ולמחוק את הפילוג שעושה בנימין נתניהו. צריך לעשות פה כלכלה צודקת והוגנת, יוזמה עם הפלסטינים ובטחון אמיתי כמו שמגיע לכל ישראלי. תצביעו למפלגה שאתם מאמינים בה ודי עם השטויות האלה". גבאי ג'וניור משך את תשומת הלב, ואנשים קראו לגבאי: "איפה החבאת אותו כל הזמן הזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אין ברירה אחרת"

גבעתיים מהווה מדגם מייצג למגמה המתרחשת ביום הזה. בעיר עם היסטוריה של הצבעה לצד השמאלי של המפה הפוליטית, עוד מימי מפא"י ומפלגת העבודה של רבין, התחושה בקלפיות היא שרוב המצביעים עברו לכחול לבן רק כדי להחליף את נתניהו. בבחירות האחרונות לרשויות, גבאי שם מאות אלפי שקלים על סיעת העבודה בראשות רן קוניק כדי לחזק מחדש את המפלגה בעיר.

"צריך להצביע כחול לבן אם אנחנו רוצים להחליף את ביבי, אין כרגע ברירה אחרת", מסבירה אחת המצביעות בקלפי.

התופעה הזאת היא לא נחלתה של גבעתיים בלבד. בערים נוספות שבהן תמך גבאי כדי לחזק את המפלגה בעיר נרשם סחף של מצביעים לכחול לבן. כך גם בעיר תל אביב בראשות רון חולדאי, שקיבל תמיכה כספית גדולה מגבאי בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות.

אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"איפה החבאת אותו עוד עכשיו?" דניאל גבאי עם אביו ואמו, היום/ראובן קסטרו
"צריך להצביע כחול לבן אם אנחנו רוצים להחליף את ביבי, אין כרגע ברירה אחרת"

גם בקלפי בתל ברוך צפון, שאליו הגיע גבאי עם משפחתו, התחושות דומות. "אני מאמינה שאם כחול לבן יהיו חזקים, הם יוכלו להבטיח מהפך. אם אני אבחר בגבאי אני אבזבז את הקול שלי", אומרת יפה, תושבת תל אביב. "צריך לתת סיכוי למישהו לנצח ולהחליף את מה שיש. אם היו לו סיכויים הייתי בוחרת בו, אבל לגנץ יש יותר סיכוי. אני לא חושבת שהעבודה תימחק, היו להם מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמם וזה לא קרה".

אסתר, בת 35 מתל אביב, שומעת את השיחה ומבקשת גם להתראיין. "התלבטתי לאורך כל היום, אבל עכשיו החלטתי להתייעץ עם הבת שלי, ושאלתי אותה מה לעשות. האם לבחור במישהו שמאמינים שיש לו סיכוי לעשות מהפך או במישהו שאתם מאמינים בו. היא אמרה לי לבחור במה שאני מאמינה בו. אז אני הולכת על מפלגת העבודה, כי בזה אני מאמינה, אבל אני רואה הרבה חברים שלי וגם בעלי שהולכים לפי האסטרטגיה והם יבחרו כחול לבן".

שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ אחרי תוצאות הפריימריז למפלגת העבודה בגני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
משתפים פעולה לאור סכנת החיים. פרץ עם יחימוביץ' בערב הפריימריז/ראובן קסטרו

את ההתלבטות הזאת ואת הרצון להחליף את נתניהו, מרגישים גם במפלגת העבודה. במהלך היום שלחו הנצים ההיסטוריים במפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ, הודעה משותפת שתופץ בקבוצות הוואטסאפ של מפלגת העבודה בכלל, שלפיה "נשקפת סכנה לקיומה של מפלגת העבודה. הקמפיין של כחול לבן ולחיסולה מצליח. זו תהיה טרגדיה אם מפלגה כה חשובה עם חברי כנסת אידיאליסטים תסיים את דרכה לטובת קמפיין שקרי".

נשאבים למטה

"אנחנו מרגישים את הסחף לעבר כחול לבן, מרגישים שהקמפיין שלהם מעביר מנדטים ממפלגת העבודה, מצליח להם"

פעילים רבים במפלגה הונחו להישאר עד הרגע האחרון בקלפיות כדי לשכנע את מתלבטי כחול לבן, שמצאו את עצמם חסרי אונים מול ההתלבטות האם להצביע למי שיש לו סיכוי לגרום לנתניהו להפסיד, או לאידיאולוגיה שלהם. מנגד, גורם בתוך המפלגה טוען כי קמפיין הגעוואלד של מפלגת העבודה הוא אסטרטגיה מתוכננת. אף שיש ירידה במנדטים, המפלגה לא מגיעה למצב של גירוד אחוז החסימה.

בחמ"ל העבודה בנמל תל אביב נמצאים חברי כנסת מהעבודה, ממריצים מצביעים, מצטלמים וקוראים קריאות געוואלד. "רק כשנמצאים בסכנת חיים מתחילים לשתף פעולה עם אויבים?", נשאל עמיר פרץ על שיתוף הפעולה עם יחימוביץ' שאיתה הוא מסוכסך.

פרץ השיב לשאלת וואלה! NEWS: "בדיוק, נכון. כשאתה בסכנת חיים גם עושים כאלה דברים. למעשה, התאחדנו לפני חודש, אבל עכשיו אנחנו משפרים עמדות". הוא צוחק ומוסיף כי "זה קמפיין געוואלד שלי ושל שלי, שני ראשי מפלגה לשעבר, ואנחנו מרגישים את הסחף לעבר כחול לבן, מרגישים שהקמפיין שלהם מעביר מנדטים ממפלגת העבודה, מצליח להם. אנחנו קוראים לכל התומכים שלנו שלא יתפלאו אם הם יהיו שותפים למצב שבו מפלגת העבודה תעלם מהמפה הפוליטית".

גנץ ותומכיו במדרחוב רוטשילד בראשון לציון, 9 באפריל 2019. אבי כהן
שותים את המנדטים. גנץ עם תומכי כחול לבן, היום/אבי כהן

לפתע מגיע עובר אורח. "אל תדאגו, אתם תגיעו ל-12 מנדטים", אמר, אך פרץ עונה בכנות: "אין מצב ל-12 מנדטים".

בחור צעיר מגיע לפרץ ואומר לו: "אני רוצה להגיד לך שאני כל החיים שלי הצבעתי מחל, והיום הצבעתי עבודה. אנחנו אוהבים אותך, אתה דואג לפריפריה". הדובר, עדי בן ה-32 מכרמיאל, מבקש שלא יצלמו אותו כי "אם ידעו על זה בבית שהצבעתי עבודה לא יתנו לי לחזור הביתה". על כחול לבן הוא אומר: "נכון, הם שותים לעבודה את המנדטים. אם מפלגת העבודה לא מקבלת 15 מנדטים, ביבי נשאר ראש הממשלה".

מצביעים בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"אין מצב ל-12 מנדטים". המצביעים בקלפי, היום/ראובן קסטרו

בזמן שיחימוביץ' ופרץ מדברים על כך שמפלגת העבודה הולכת להתרסק, ה"אס" של מפלגת העבודה, טל רוסו, ממריץ מבלים בנמל תל אביב להצביע "אמת". "היינו במומנטום כל כך טוב, התייצבנו ועלינו בסקרים, ופתאום ביומיים האחרונים אנחנו פשוט נשאבים על ידם למטה. שמעת מה אמנון אברמוביץ' אמר, 'הם כפויי טובה'", אמר רוסו. "אני דיברתי עם כחול לבן. אמרתי להם: 'גם אני יכול להוריד את הכפפות'. אני לא בעד קריאות געוואלד, אני בן אדם שנלחם. אבל ממה שאני שומע מסביבי העסקים כרגיל. צריך להצביע עבודה, לא לפי האסטרטגיה, כל החיים הייתי במפלגת העבודה, חוץ מפעם אחת, מופז השיג שני מנדטים, לא יכולתי לראות אותו מתרסק".

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"אני לא בעד קריאות געוואלד, אני בן אדם שנלחם". רוסו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully