מצביעים עיוורים נעזרים בקלפי, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעים עיוורים נעזרים בקלפי, 9 באפריל 2019/רויטרס

61% הצביעו, מאמצים אחרונים לקראת סגירת הקלפיות | כל העדכונים

אחוז ההצבעה הכללי עד לשעה 20:00 עומד על 61.3%, ירידה קלה לעומת 2015. לפי הערכות, אחוז ההצבעה במגזר הערבי נמוך במיוחד. ראשי המפלגות קוראים לתומכיהן לצאת ולהצביע. ועדת הבחירות אישרה פתקים שהושחתו כקולות כשרים

בחירות 2019 - כל העדכונים:

  • יותר מ-10,000 קלפיות ברחבי הארץ ייסגרו בשעה 22:00
  • ראשי המפלגות פתחו בקמפיינים של הרגע האחרון וקוראים לבוחרים לצאת להצביע
  • לפי הערכות, אחוזי ההצבעה נמוכים במיוחד במגזר הערבי
  • ריבלין: "לא נשיא ולא ראשי מפלגות יקבעו מי יהיה ראש ממשלה"
  • מפלגות, בהן הליכוד, דחו אירועים מרכזיים בערב כדי להמשיך להמריץ מצביעים
  • גנץ: "אהיה ראש הממשלה הבא"
  • גבאי: "אסור שהמפלגה שהקימה את המדינה תתרסק"
  • בנט: "אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים"
  • פעילי ליכוד נתפסו מפעילים מצלמות נסתרות במגזר הערבי
  • נפתחה חקירה בחשד לסימון והשחתת פתקים בקלפיות

לאחר יותר משלושה חודשים של מערכת בחירות סוערת, מגיעות היום (שלישי) הבחירות לכנסת ה-21 לישורת האחרונה. יותר משישה מיליון בעלי זכות הצבעה יוצאים היום ליותר מעשרת אלפים קלפיות כדי לבחור במי שהם סבורים שצריך לכהן בכנסת הבאה. בבחירות יכריעו אזרחי ישראל לא רק את תוצאות הקרב הצמוד על מעמד המפלגה הגדולה ביותר, אלא גם את גורלן של המפלגות הקטנות, שמספרן גדול במיוחד במערכת הבחירות הנוכחית, והן מתנדנדות ברובן על גבול אחוז החסימה בתקווה להיכנס לבית המחוקקים.

הקלפיות ברחבי הארץ פתוחות לאורך יום הבוחר מהשעה 7:00 עד לשעה 22:00. אלו יתווספו ל-96 קלפיות שכבר הוצבו בנציגויות ישראל בעולם, ולעשרות קלפיות שהציב צה"ל עבור חייליו בבסיסים השונים. מערכת וואלה! NEWS עוקבת אחר ההתפתחויות ביום הבחירות ומביאה אליכם את כל ההתרחשויות וההתבטאויות בזירה הפוליטית, וכן את המאמצים האחרונים של המועמדים השונים על כל קול בקלפי.

seperator
מצביעים בבחירות לכנסת ה-21 בראש העין, 9 באפריל 2019. AP
מצביעה בראש העין, היום/AP

21:15: אחוז ההצבעה נכון לשעה 20:00

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי אחוז ההצבעה הכללי עומד על 61.3%. (דניאל דולב)

מטה כחול לבן, אושן, ת"א 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

20:53: הצבעות בבתי הסוהר

משירות בתי הסוהר (שב"ס) נמסר כי ההצבעה בבתי הכלא הסתיימה בשעה 20:00 וכי הקלפיות נאספות בשעה זו בידי ועדות הקלפי. אחוז ההצבעה בבתי הכלא עמד על 70%. (אבי אשכנזי)

seperator

20:25: הודעת ועדת הבחירות המרכזית

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי פתקים שהושחתו ייחשבו לקולות כשרים, זאת בעקבות הדיווחים על השחתת פתקים בקלפיות ברחבי הארץ. בהודעת השופט חנן מלצר נכתב כי יאושרו פתקי הצבעה שיש בהם "חור מזערי" או שצויר על גביהם, כמו גם פתק הצבעה שדוגמתו אינה זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית. (דניאל דולב)

seperator
אילת שקד בסיור בחירות כעת בפתח תקווה 9 באפריל 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
איילת שקד בסיור בפתח תקווה/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS
seperator

19:35: אחוזי ההצבעה נמוכים במגזר הערבי

לפי הערכות במטות המפלגות הערביות, עומדים אחוזי ההצבעה במגזר הערבי על 30%. (יואב איתיאל)

seperator
איימן עודה במטה חד"ש - תע"ל 9 באפריל 2019. יואב איתיאל
איימן עודה במטה חד"ש-תע"ל, הערב/יואב איתיאל
seperator

19:05: עדכון אחוזי הצבעה

אחוזי ההצבעה נכון לשעה 18:00: מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי עד הצביעו 52% מבעלי זכות הבחירה. מדובר במגמת ירידה משנת 2015, אז עמד אחוז הבחירה על 54.6%. (דניאל דולב)

seperator
יובל שטייניץ, במהלך סיור באשדוד 9 באפריל 2019. לירון מולדובן, אתר רשמי
השר שטייניץ באשדוד, היום/אתר רשמי, לירון מולדובן
seperator
seperator

18:46: עד כה הצביעו 27% מבעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי

לפי נתונים בלתי רשמיים, עד כה הצביעו 27% מבעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי. "חלום הבלהות שלנו, שהוא הפנטזיה של ראש הממשלה - כנסת ללא ייצוג לערבים, פתאום נראה כמו אופציה מציאותית. יודע שגוועאלד זה ביידיש, אבל הדאגה לעתיד של הילדים שלנו היא אוניברסלית", אמר ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל. (יואב איתיאל)

seperator

17:44: ראשי המפלגות הקטנות קוראים למצביעים לצאת לקלפיות

ראשי המפלגות הקטנות קוראים למצביעים לצאת לקלפיות מחשש לאחוזי הצבעה נמוכים. בתוך כך, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין ויו"ר מרצ תמר זנדברג קראו לבעלי זכות הבחירה לצאת להצביע. באיחוד מפלגות הימין אף הודיעו על דחיית האירוע המרכזי של המפלגה בכפר המכבייה על מנת לאפשר לנציגים להישאר בקלפיות עד הרגע האחרון. (יקי אדמקר ומאיה הורודניצ'אנו)

seperator
---. דניאל דולב, אתר רשמי
ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, במרכז השליטה של ועדת הבחירות/אתר רשמי, דניאל דולב
seperator

17:33: אחוזי ההצבעה נכון לשעה 16:00

אחוזי ההצבעה נכון לשעה 16:00: מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי 42.8% מבעלי זכות הבחירה יצאו להצביע. מדובר בירידה של 2.6% מהבחירות בשנת 2015, אז עמד אחוז ההצבעה על 45.4%.

seperator
מצביעים בבני ברק, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מצביעים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו
seperator

17:20

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר התייחס לחשדות להעלמת פתקים ולהשחתתם בקלפיות שונות. לדבריו, "זה דברים שקורים גם בבחירות קודמות, הכנו מספיק רזרבות וברגע שזה קרה סיפקנו את התחליפים הראויים", אמר. "לגבי השחתת פתקים- זה היה בהרבה מקומות יחסית. הנחיתי לפעול בשני מישורים. הגשנו תלונות למשטרה ונפתחה חקירה, וכבר יש לה תוצאות ראשוניות". (דניאל דולב)

seperator

17:08

יו"ר כחול לבן בני גנץ הפיץ סרטון הקורא למצביעים לצאת לקלפיות. "הנתונים טובים אבל לא מספיק. אנחנו חייבים להתאמץ יותר. הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון", אמר. (טל שלו)

seperator

17:04

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי הוא מקווה שהבחירות לכנסת ה-21 בישראל יעזרו להביא שלום. אבו מאזן לא הביע תמיכה במועמד ספציפי אך הצהיר כי הוא עוקב אחר הבחירות. לדבריו, הוא מקווה שהממשלה החדשה שתוקם תבין כי השלום הוא "אינטרס שלנו, שלהם ושל העולם". עוד הוסיף כי "כל שאנו מקווים לו זה שתהיה דרך צודקת ונכונה להגיע לשלום", אמר. (סוכנויות הידיעות)

seperator

16:43

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי מפלגתו פנתה לוועדת הבחירות המרכזית והתלוננה נגד הימין החדש, ואף שוקלת להגיש תלונה במשטרה, זאת לנוכח שימוש מפלגתם של בנט ושקד לכאורה בחברות סקרים כדי לפנות לתומכי ישראל ביתנו. לטענת ליברמן, הימין החדש פונה טלפונית ברוסית לתומכי ישראל ביתנו, שאת רשימתם השיגה דרך חברת סקרים שהשימוש בה אסור ביום הבחירות. (אור רביד)

seperator

16:40

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מס' 4 ברשימת כחול לבן, סייר ביישובי השרון. "אנחנו מתמודדים בשעות האחרונות עם ניסיון לחבל בבחירות האלו, לסמן את הפתקים של 'כחול לבן' על מנת שיפסלו. אנחנו מדווחים על הניסיונות האלו ואני בטוח שזה יטופל. אנחנו סנטימטר מהניצחון, אבל עוד לא סיימנו. אנחנו ממשיכים להילחם על כל קול עד עשר בלילה. אנחנו צריכים כל קול לכחול לבן. רק קול לכחול לבן הוא קול להחלפת השלטון", אמר. (טל שלו)

seperator
גבי אשכנזי במהלך סיור הצבעות בשרון 9 באפריל 2019. אתר רשמי
אשכנזי בשרון, היום/אתר רשמי
seperator

16:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בעוד זמן קצר דיון חירום במעונו בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח, זאת לאחר שקיבל עדכון לגי אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד. בעקבות כך בוטל אירוע של הליכוד באשדוד. (טל שלו)

seperator

16:30

לפי נתונים לא רשמיים ממטות המפלגות הערביות, שיעור ההצבעה במגזר נמוך מאוד ועומד על כ-20%. לטענת אנשי המטות, ישנם במגזר הערבי עובדים עצמאיים רבים במסחר ובניין שיתפנו לממש את זכותם רק אחרי העבודה. (יואב איתיאל)

seperator
בחירות בשדרות , אפריל 2018. לירון מולדובן
תומכת הליכוד בשדרות, היום/לירון מולדובן

16:10

יו"ר ש"ס אריה דרעי יצא נגד החלטת ועדת הבחירות לפסול הדלקת נרות נשמה לזכרו של הרב עובדיה יוסף. "השמאל ומרצ פסלו לנו את הספר תורה, אסור לנו לכתוב אות בספר תורה אבל מתנות אפשר לחלק לכל המפלגות. כעת, גם להדליק נר נשמה לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף שהקים ומסר את נפשו למען התנועה הזו גם זה אוסרים עלינו", אמר. "הימין חזק מאוד, ביבי נתניהו יהיה ראש ממשלה. תסמכו עליי אני ראיתי את הנתונים עכשיו. אבל ש"ס חלשה. מי ימשיך את המשך מפעלו של מרן? לכן כולם צריכים להצביע עכשיו ש"ס".

דרעי מפיץ בשעות האחרונות סרטונים והקלטות הקוראים למצביעי מפלגתו לצאת לקלפיות, זאת בשל מצבה של המפלגה והצורך להתמודד מול קמפיין הגעוואלד של ראש הממשלה בנימין נתניהו. (יקי אדמקר)

seperator
הרב רפי פרץ ונכדו. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
יו"ר איחוד הימין רפי פרץ עם נכדו, היום/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS
seperator

15:12

ישראל ביתנו הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד השרים נפתלי בנט ואיילת שקד על מצג שווא, התחזות והטעיית הציבור על הפצת סמסים והודעות קוליות המכוונות לציבור דוברי הרוסית. בהודעות הכתובות נאמר שישראל ביתנו אינה עוברת את אחוז החסימה ולכן כדאי להצביע לימין החדש. במקביל, נשלחות הודעות טלפוניות על ידי אדם המתחזה בקולו ליבגני סובה, מספר 3 ברשימת ישראל ביתנו (איש תקשורת מוכר אצל דוברי הרוסית) ובו מסר דומה. (אור רביד)

seperator

15:00

אחוז ההצבעה נכון לשעה 14:00: מבוסס על דיווחים מ-7,730 קלפיות ושקלול של 411 קלפיות מדגם. הנתון מצביע על 2,266,430 בוחרים שהצביעו עד כה המהווים 35.8% אחוזי הצבעה. הנתון נמוך במעט ב-2015: 36.6%.

מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, העבירה שתי הבהרות: ראשית, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ורשימת גשר הגישו עתירה בגלל הודעה שפורסמה ברשתות החברתיות כאילו הסירה את מועמדותה. השופט מלצר הורה לרשתות להסיר את ההודעה, ומבהיר כי גשר בראשות לוי-אבוקסיס עדיין מתמודדת. שנית, צו מניעה זמני שהוצא לבקשת הימין החדש: הרשימה טענה כי איחוד מפלגות הימין מפרסמת ברשתות החברתיות קריאה של השר בנט שמבקש להצביע "טב" - הקריאה היא מהבחירות הקודמות, ומלצר הוציא צו שאוסר על פרסום קריאה זו. (דניאל דולב)

seperator
seperator

14:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים בקולו בסרטון חדש את חברי הכנסת עמיר פרץ ועפר שלח בדיל עם המפלגות הערביות שנועד להקים ממשלת שמאל. (טל שלו)

seperator
seperator

14:23

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, התייחס בסיום הערכת מצב בחמ"ל המפלגה לחשד לניסיונות השחתת הפתקים: "אנחנו מקבלים מכל רחבי מדינת ישראל דיווחים על נסיונות להשחית את הפתקים של 'פה', של כחול לבן עושים איקס מאחורה עושים קשקוש קטן. זה מספיק בשביל לפסול פתק. זו מזימה מאורגנת לפגוע בהליך הדמוקרטי ואנחנו צריכים לעצור אותה. מי שהולך להצביע שישים לב שהפתק שלו נקי. מי שרואה דבר כזה שידווח למשטרה או לקלפי. זה נסיון לחבל בתהליך הדמוקרטי של מפלגות שמפחדות שאנחנו הולכים לנצח את הבחירות". (טל שלו)

seperator
מצביעים בבני ברק, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מצביעים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו
seperator

13:44

8,000 אסירים הצביעו נכון לשעה זו ב-28 הקלפיות בבתי הסוהר ברחבי הארץ. משירות בתי הסוהר נמסר כי סטטוס אחוזי הצבעה ברמה ארצית עומד על כ-50%. (אבי אשכנזי)

seperator
מצביעים עיוורים נעזרים בקלפי, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעים עיוורים בקלפי, היום/רויטרס
seperator

13:13

מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, בעדכון בעניין המצלמות הנסתרות של הליכוד: "כבוד השופט מלצר החליט בעניין המצלמות הנסתרות של נציגי ועדת הקלפי כי אסור לצלם בתוך הקלפי, אלא אם כן יש אירוע מיוחד, ואז מותר להקליט גם באודיו. במהלך ספירת הקולות ניתן להשתמש במצלמות, אך יש חובה ליידע את כל הנוכחים בקלפי ולציין זאת בפרוטוקול. עיון בחומרים שיתעדו המצלמות ייעשה רק על ידי משטרת ישראל או בנוכחות נציג של יו"ר ועדת הבחירות. בכל מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים, או פרוטוקולים שמכילים פרטי בוחרים". (דניאל דולב)

seperator
מצביע בג'וליס, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביע בג'וליס, היום/רויטרס
seperator

13:00

ועדת הבחירות המרכזית: מספר המצביעים נכון לשעה 12:00 הוא 1,574,349 מצביעים המהווים 24.8% מכלל בעלי זכות הבחירה. זאת בהתאם לשקלול 7,030 קלפיות ברחבי הארץ יחד עם 430 קלפיות המדגם. בבחירות 2015 נכון לשעה זו אחוז ההצבעה היה 26.9%.

במקביל, יו"ר הוועדה הנחה את משטרת ישראל לחקור שתי תופעות שהתגלו בשעות האחרונות: העלמת פתקים של מפלגה מסוימת והשחתה וסימון של פתקים. בוועדה מבהירים כי אם מדובר בפעולה כוללת, היא תשקול להנחות את הקלפיות שהפתקים הללו כשרים על אף הסימון. (דניאל דולב)

seperator
מצביעים בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ממתינים בתור להצביע בקלפי בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
seperator

12:53

ועדת הבחירות המרכזית הנחתה את הבית היהודי-תקומה: הפסיקו להפיץ את הפייק ניוז על בנט ושקד. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, השיב לתלונות שהגישה מפלגת הימין החדש נגד התעמולה השקרית שהפיצו חברי הבית היהודי, בהם ח"כ מוטי יוגב. בתשובתו כתב מלצר: "ניתן בזאת צו ארעי האוסר על המשיבה להמשיך להפיץ את המסרונים, השיחות וההקלטות נושא העתירה". (יקי אדמקר)

seperator

12:45

בוועדת הבחירות המרכזית התקבל דיווח על פליטת כדור של מאבטח בקלפי בחולון. אין נפגעים. (דניאל דולב)

seperator
ח"כ אורן חזן מצביע בקלפי בדרום תל אביב, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
חזן מצביע בתל אביב, היום/אתר רשמי
seperator

12:44

ח"כ אורן חזן, יו"ר מפלגת צומת הצביע בבית ספר גולומב בדרום תל אביב. לאחר ההצבעה אמר "לציבור מצביעי הימין" כי אין לו ממה לחשוש. "נתניהו יבחר ויהיה ראש הממשלה הבא, עכשיו רק נשאלת השאלה עם מי הוא ירכיב את הממשלה? עם מפלגת הצעירים של הימין צומת או עם גנץ והשמאל? ולכם בתקשורת שבחרתם להתעלם ובכלל לא מסקרים, תרשמו טוב טוב - צומת הערב עם חמישה מנדטים". (יקי אדמקר)

seperator

12:42

הודעה שהופצה מטעם מפלגת העבודה: "כאן עמיר פרץ ושלי יחימוביץ'. לפי הנתונים שבידינו, נשקפת כעת סכנה לעצם קיומה של מפלגת העבודה. הקמפיין של כחול לבן לחיסולה של מפלגת העבודה מצליח. זו תהיה טרגדיה אם מפלגה כה חשובה, עם חברי כנסת אידיאליסטיים, מוכשרים ומבטיחים, תסיים את דרכה לטובת קמפיין שקרי. אנחנו שוב מדגישים: נמליץ על גנץ לראשות הממשלה. חיסולה של העבודה לא יתרום ולו מנדט אחד לסיכוי לחילופי שלטון, אלא בדיוק להיפך: בלי עבודה לא יהיה מהפך. ואם חלילה ביבי מנצח, וכחול לבן חוברת אליו או מתפרקת, לא תעדיפו אותנו בכנסת, ממשיכים להילחם למען הערכים שלנו? אנחנו קוראים למי שמאמין בדרכה של העבודה, להצביע עבורה ולהציל אותה". (דנה ירקצי)

seperator
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במרכז ההמרצה הטלפוני, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
ראש הממשלה ורעייתו במרכז ההמרצה הטלפוני בירושלים, היום/אתר רשמי
seperator
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במרכז ההמרצה הטלפוני, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
ראש הממשלה ורעייתו במרכז ההמרצה הטלפוני בירושלים, היום/אתר רשמי
seperator

12:19

מועמד איחוד מפלגות הימין איתמר בן גביר נגד בנט: במהלך סיור בקלפיות ברחבי הארץ אמר בן גביר כי "הציונות הדתית זה לא אקזיט שעושים סיבוב והולכים. הציונות הדתית זה מושג, הציונות הדתית היא מוסד, היא משהו שמשנה ושינה את פני המדינה, ודבר אחד צריך להיות ברור: עם כל הכבוד לימין החדש אנחנו הימין האמיתי, אנחנו באיחוד מפלגות הימין הציונות הדתית האמיתית". (יקי אדמקר)

seperator
אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גבאי עם אשתו ובנם בקלפי בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
seperator

12:11

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הגיע להצביע עם אשתו איילת ובנם בקלפי בבית ספר אלחריזי בתל אביב. "אני מוביל את המפלגה הכי רצינית במדינת ישראל, זה ההישג הכי גדול שלנו", אמר גבאי. "לצערי מסתובב פה שקר משותף לליכוד וכחול לבן שאומר שיש משמעות לגודל המפלגה. יש משמעות לגוש ולכן אני אומר - אל תתפתו לשקר. תצביעו עבודה, אסור שהמפלגה שהקימה את המדינה תתרסק". (דנה ירקצי)

seperator
גנץ ותומכיו במדרחוב רוטשילד בראשון לציון, 9 באפריל 2019. אבי כהן
גנץ בראשון לציון, היום/אבי כהן
seperator
בני גנץ ביום הבחירות, 9 באפריל 2019. שרית דיאמנט, אתר רשמי
גנץ ופעילים באשדוד, היום/אתר רשמי, שרית דיאמנט
seperator

12:10

יו"ר כחול לבן גנץ הגיע לאשדוד וקרא למצביעים: "יש לנו כרגע שני אתגרים: הראשון קשור בכך שהליכוד מבין, שאנחנו הולכים להיות המפלגה הגדולה ובשביל להבטיח את זה כולנו ממשיכים כל הזמן, בכל מקום להצטרף, ללכת להצביע, להשפיע, לממש את הזכות. הנקודה השנייה שהיא קריטית זה לשים לב על טוהר ההצבעה. אנחנו הולכים לנצח. עוד חצי מטר, עוד דחיפה. הנה אנחנו עושים את זה שיהיה לכולנו בהצלחה". (טל שלו)

seperator
אחמד טיבי מצביע בטייבה, 9 באפריל 2019. יואב איתיאל
טיבי מצביע בטייבה, היום/יואב איתיאל
seperator
seperator

12:01

היו"ר המשותף של חד"ש-תע"ל, ח"כ ד"ר אחמד טיבי, הצביע בבית הספר עומר בן אלחטאב בעיר מגוריו טייבה עם אשתו, שתי בנותיהם ואמו. טיבי התייחס למצלמות הנסתרות שהפעילו פעילי הליכוד במגזר הערבי: "המצלמות הן ניסיון חבלה ישיר בחוסן הבחירות ובאווירת הבחירות. הוגשה תלונה והתקבלה החלטה לסלק אותן אבל אין ספק שהכיוון ברור, הליכוד מנסה לחבל בבחירות ולפגוע בשיעור ההצבעה ולהשאיר את הציבור (שלנו) בבית. אנחנו רוצים להעלות את אחוז ההצבעה כדי להפיל את הימין וכדי לשלוח נציגות אותנטית לכנסת שתטפל בנושאי הציבור הערבי הן האזרחי והן הפוליטי". (יואב איתיאל)

seperator
ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, ירושלים, 9 באפריל 2019. רוני כנפו
מטה ועדת הבחירות המרכזית, היום/רוני כנפו
seperator

12:00

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה פנה בתלונה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית בשם רשימת רע"ם-בל"ד בבקשה להוציא צו נגד מפלגת הליכוד ומפלגות ימין אחרות בשל שיבושם להליך הבחירות ביישובים הערביים. זחאלקה ציין בפנייה: "מהלך בלתי חוקי שנועד להפחיד את ציבור הבוחרים ולהרתיע אותם מלהצביע ולממש את זכותם הבסיסית". (יואב איתיאל)

seperator

11:41

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) הגיב לסרטון שפורסם מטעם הליכוד: "רק מי שעומד לטבוע נאחז בקש והופך שיחה לדיל פוליטי שלא היה ולא נברא. כנראה שהליכוד נואש ונקווה שהיאוש שלהם יהפוך למציאות עוד הלילה". (דנה ירקצי)

seperator
יאיר לפיד מצביע בקלפי בתל אביב, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
"צעד מהניצחון". לפיד בקלפי, היום/אתר רשמי
seperator

11:36

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, הגיע יחד עם אשתו ליהיא וילדיהם להצביע בקלפי בבית הספר ישראל אפשטיין בתל אביב. אחרי ההצבעה מסר לפיד: "אנחנו צעד מהניצחון, צריך עוד שני מנדטים וניצחנו בחירות היסטוריות במדינת ישראל. בסוף מי ששם היום פתק למפלגה אחרת זה כמו פתק לביבי. מה שאנחנו צריכים עכשיו זה ללכת, לעבוד קשה בכל מדינת ישראל, להביא עוד שני מנדטים וניצחנו. בני גנץ אומר כל הזמן שאנחנו מטר מהניצחון, אנחנו עכשיו סנטימטר מהניצחון". (טל שלו)

seperator
רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו שרה בקלפי בירושלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
seperator
רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בקלפי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
seperator

11:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הצביעו בקלפי בבית ספר פולה בן גוריון בירושלים. בשידור חי בפייסבוק לאחר ההצבעה, אמר נתניהו כי הוא הולך למרכז הטלפוני של הליכוד כדי להמריץ בוחרים לצאת מהבית. הוא ציטט נתון מהבוקר לפיו 9% ממצביעי הליכוד מתכוונים להישאר בבית. (טל שלו)

seperator
יו"ר גשר אורלי לוי מצביעה בקלפי בקיבוץ רשפים, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
לוי-אבקסיס וילדיה בקלפי בקיבוץ רשפים, היום/שלומי גבאי
seperator

11:35

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס הצביעה בקלפי בקיבוץ רשפים שבעמק בית שאן. "פתאום יש עליי מתקפה מטורפת מצד המפלגות הגדולות", אמרה לוי-אבקסיס. "פייק ניוז וזיופים ברמה פלילית כאילו אנחנו פורשים. אנחנו נמצאים בסיטואציה שכמה שאנחנו כביכול קטנים, בלי תקציב, רק עם לב ונשמה, אנחנו מטרידים את כל הענקים. אנחנו באים עם נשמה ונפתיע".

אביה, חבר הכנסת לשעבר דוד לוי, אמר כי "אורלי אמיצה, אמינה. יצאה לדרך ואנחנו מלווים אותה בברכה ומחזיקים לה אצבעות. יש לה תרומה חשובה מאוד במערכה למען האזרח. הנושאים החברתיים קרובים לליבה ואנחו מחזקים אותה. אם אני מברך אותה אני צריך לעשות כדי שהברכה תתקבל". (אלי אשכנזי)

seperator

סרטון שהפיץ נתניהו: "הדיל הסודי שנרקם בין שלח לעמיר פרץ"

seperator

11:32

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) הגיב לסרטון שפורסם מטעם הליכוד: "ביבי הנואש מפיץ שקרים, מבושלים משאריות של הקלטות סתר, כולל של שיחות שלי. אין שום דילים סודיים, אין שום קונספירציה: יש רק ביבי, שיודע שרק בדרכי מרמה יוכל להיאחז בשלטון. היום נעיף את השקרן". (טל שלו)

seperator
יו"ר גשר אורלי לוי עם הוריה בבית שאן, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס עם הוריה דוד ורשל בבית שאן, היום/שלומי גבאי
seperator

11:31

יו"ר יחד אלי ישי, שהסיר את מועמדותו, הצביע בירושלים לטובת יהדות התורה, המפלגה בה הוא תומך. (יקי אדמקר)

seperator

11:15

פעילי ישראל ביתנו מדווחים כי אין פתקי הצבעה עם האות ל' של המפלגה בקלפיות רבות ברחבי הארץ: נתניה, בת ים, לוד, נתיבות, חדרה ואור עקיבא. הוגשה תלונה לוועדת הבחירות. (אור רביד)

seperator
יו"ר זהות משה פייגלין בבוקר הבחירות הבחירות בתא, 9 באפריל 2019. ניב אהרונסון
פייגלין במטה מפלגת זהות בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
seperator

11:15

רשימת חד"ש-תע"ל הגישה תלונה דחופה לוועדת הבחירות בבקשה להוציא באופן מידי את המצלמות שהותקנו בצורה לא חוקית על ידי פעילי ימין בקלפיות ביישובים הערביים. במקביל המשטרה נמצאת בחלק מאשכולות הקלפי ומתחילה לאכוף את האיסור. מהרשימה נמסר בתגובה: "הימין הקיצוני מבין היטב את הכוח שלנו בהפלת השלטון וחוצה כל גבול באמצעים בלתי חוקיים בניסיון להתערב ולמנוע מהאזרחים הערבים להצביע". (יואב איתיאל)

seperator
מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעים בירושלים, היום/רויטרס
seperator

11:15

כחול לבן הגישה עתירה דחופה בשל עשרות דיווחים חוזרים אודות ניסיונות מכוונים לפגוע ביכולתם של מצביעים להצביע עבור המפלגה. בין היתר נרשמו ותועדו: השחתה, ניקוב והעלמה של כרטיס הבחירה "פה", פתקי הבחירה לכחול לבן. העתירה הוגשה במידית ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה להורות בדחיפות לוועדות האזוריות על הסדרת הקלפיות שיפעלו כסדרן ולהבטיח שטוהר המידות לא יפגע. (טל שלו)

seperator

11:00

ועדת הבחירות: עד לשעה 10:00 הצביעו 12.9% מקרב בעלי זכות הבחירה. הנתונים מבוססים על 7,031 קלפיות אמת ו-325 קלפיות מדגם. מדובר בנתון מעט נמוך יותר מ-2015 (14.3%), אך גבוה יותר מ-2013 (11.4%). (דניאל דולב)

seperator
שרת התרבות והספורט מירי רגב מצביעה בקלפי בראש העין, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
רגב בקלפי בראש העין, היום/אתר רשמי
seperator

10:49

שרת התרבות והספורט מירי רגב הצביעה בעיר מגוריה ראש העין. "אין מועד ב' לבחירות הללו. מי שלא יצביע היום 'מחל', שלא יבכה מחר", אמרה רגב. "הבוקר מימשתי את זכותי להצבעה, כמובן שהצבעתי 'מחל' בראשות בנימין נתניהו. חברים, שלטון הימין נמצא בסכנה, זו המציאות - זה לא טריק". (טל שלו)

seperator

10:49

גורם בכיר במשטרה אמר כי יו"ר ועדת הבחירות בודק את חוקיות מצלמות הסמויות של הליכוד בקלפיות. לטענתו, במידה ויתברר כי יש בהפעלת המצלמות הפרעה להליך ההצבעה תיכנס המשטרה לתמונה ותפעל על פי הנחיות יו"ר ועדת הבחירות. (אבי אשכנזי)

seperator
seperator

10:36

הליכוד מפעיל מערך של אלפי מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי בגליל ובנגב: משקיפים מטעם הליכוד הוצבו כחברים בוועדות הקלפי הגדולות במגזר בחיפה, נצרת, טמרה וצוידו במצלמות נסתרות על דש החולצה לכאורה במטרה למנוע זיופים בקלפיות במגזר. לדברי גורמים בליכוד, מטרת המטה המכונה "טוהר המידות" הוא "לראות שאין זיופים בקלפיות המגזר". לדברי מקורות הבקיאים בנושא, המטה גייס לצורך הענין עובדים בתשלום של 1,150 שקלים ליום עבודה שהחל ב06:45 בבוקר וצפוי להסתיים בחצות. (טל שלו)

seperator
מסמך הליכוד לטוהר המידות בקלפי היישובים ערביים, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
מסמך הליכוד לטוהר המידות בקלפיות ביישובים ערביים שהגיע לידי וואלה! NEWS/אתר רשמי
seperator

10:29

מפלגת הימין החדש הגישה תלונה נגד איחוד מפלגות הימין: ח"כ מוטי יוגב הפיץ סרטון מטעה של השר נפתלי בנט כביכול קורא להצביע למפלגה של יוגב, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, זאת לצד הקלטה קולית של השרה איילת שקד קוראת להצביע "טב".

מהימין החדש נמסר: "צר לנו שככה הבוקר נפתח. היום, יום הבוחר, הוא חגיגה לדמוקרטיה וראוי שננהג כולנו בצורה שקופה וחוקית". תגובת לשכת ח"כ יוגב: "הסרטון לא הופץ לקהל הרחב. מדובר בתזכורת הומוריסטית, סרטון מהעבר, לחבריו מהימין החדש, איילת שקד, יאיר הירש, יוחאי עזרא ואורי צוברי. חבל שהם לא הצליחו לגלות חוש הומור". (יקי אדמקר)

seperator
יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע בקדומים, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
סמוטריץ' ומשפחתו בקלפי, היום/אתר רשמי
seperator

10:19

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע ביישוב מגוריו קדומים יחד עם כל בני משפחתו. בצאתו מהקלפי מסר הצהרה והתייחס גם לפרסום הקלטת דבריו אמש וההתקפה מצד ראשי כחול לבן גנץ ולפיד: "מבלי להתייחס למה שנאמר בחדרי חדרים - תיקי החינוך והמשפטים שלנו. זה ברור לכולם. הם היו שלנו בקדנציה הזאת והם יישארו שלנו". (יקי אדמקר)

seperator
נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"היחידים שיקבעו זה אתם". ריבלין בקלפי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ
seperator

10:08

ריבלין הצביע בקלפי ביפה נוף בבית הכרם בירושלים. ואמר כי הוא מקווה להצביע גם בפעם הבאה עם רעייתו נחמה. "במשך 50 שנה רעייתי ואני הצבענו יחד, אני מלא תקווה ותפילה, ובטוח שנעשה זאת גם בפעם הבאה כאן, במקום מגורינו הקבוע", אמר הנשיא. ריבליןפנה אל אזרחי ישראל וקרא להם לצאת ולהצביע: "לא נשיא, לא ראשי המפלגות ולא ראש הממשלה יקבעו, היחידים שיקבעו מי תהיה הממשלה וראש הממשלה הבאים זה אתם". (טל שלו)

seperator
seperator

10:07

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום הכהן הצביע בקלפי בשכונת רמות בירושלים. "שיהיה אך טוב בישראל, ואיך יהיה טוב? על ידי זה שהפתק הזה ירבה בעשרות אלפים ובמאות אלפים היום", אמר הרב. (יקי אדמקר)

seperator
אבי גבאי מצביע בירושלים עם אמא שלו, 9 באפריל 2019. רענן כהן, אתר רשמי
גבאי ואמו שרה בקלפי בירושלים, היום/אתר רשמי, רענן כהן
seperator
seperator

09:57

יו"ר העבודה אבי גבאי ליווה את אמו שרה להצבעה בקלפי בירושלים. בכניסה לעמדת ההצבעה קרא למצביעים: "צאו מכל הספינים על גודל המפלגות. לכו עם האמת שלכם. חייבים את מפלגת העבודה חזקה כדי שיהיו חילופי השלטון. כמו שאמא שלי הצביעה לראשונה בחייה 'אמת', אחרי הרבה שנים במדינת ישראל, יש היום רבים שראו את התכניות שלנו, שאוהבים את הנבחרת שלנו ויצביעו היום לראשונה 'אמת' אנשים מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים. אתם תופתעו מכמות האנשים שיצביעו אמת בזכות הנבחרת שלנו ובזכות התכניות שלנו לשינוי פני המדינה". (דנה ירקצי)

seperator
seperator

09:55

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בכניסה לקלפי בתל אביב: "אני מודה שאני מודאגת הבוקר. מרצ נמצאת באסור המסוכן ומרצ היא המפתח של הגוש כולו. אם מרצ נופלת הגוש נופל ולכן חשוב לוודא הבוקר שאין בליגות אם תהיה תקלה ומרצ תיפול אין סיכוי למהפך". (מאיה הורודניצ'אנו)

seperator

09:54

מטה הארגון של תנועת הליכוד קיבל דיווח על כך שב-26 קלפיות ברחבי העיר פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד. תלונה מסודרת תועבר לוועדת הבחירות המרכזית. השר גלנט, יו"ר מטה השטח של הליכוד, אמר בתגובה: "מקווה שגם אלו המתנגדים לנו ישמרו על אמות מידה דמוקרטיות ראויות. אנו נגיש תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית". (טל שלו)

seperator
פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
יוצאים לבחור. קלפי באשדוד, היום/לירון מולדובן
seperator

09:45

מרצ עתרה לוועדת הבחירות נגד ש"ס: "פעילי ש"ס מחלקים מחוץ לקלפיות בירושלים נרות נשמה עם תמונתו של הרב עובדיה יוסף - מדובר בתעמולה אסורה על פי חוק. מרצ פנתה באופן בהול לוועדת הבחירות בנושא". (מאיה הורודניצ'אנו)

seperator
תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ יו״ר איחוד מפלגות הימין הצביע הבוקר עם משפחתו בישוב שלו נווה שבעוטף עזה, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
פרץ ומשפחתו מצביעים ביישוב נווה, היום/אתר רשמי
seperator

09:44

יו"ר איחוד מפלגות הימין, תת-אלוף (במיל') הרב רפי פרץ, הצביע עם משפחתו ביישוב נווה שבעוטף עזה. "בוקר טוב לכולם מהבית שלי ביישוב נווה שבחולות חלוצה", בירך פרץ. "ישוב שהוקם לאחר הגירוש מגוש קטיף. נצביע 'טב' כדי שלא יהיה עוד גירוש. אני קורא לכל העם בישראל הצביעו נכון, הצביעו 'טב'. היום אנחנו נקבע מה תהיה השפעתה של רוח הציונות הדתית בכנסת שתיבחר ובממשלה שתקום". (יקי אדמקר)

seperator
רא"ל במיל' גבי אשכנזי, הנהגת כחול לבן מצביע, 9 באפריל 2019. יובל כהן אהרונוב, אתר רשמי
אשכנזי מצביע בכפר סבא, היום/אתר רשמי, יובל כהן אהרונוב
seperator
משה (בוגי) יעלון, יו״ר תל״ם, ״כחול לבן״ הצביע הבוקר בקיבוצו גרופית שבערבה, 9 באפריל 2019. יוד צילומים, אתר רשמי
יעלון מצביע בקיבוץ גרופית בערבה, היום/אתר רשמי, יוד צילומים
seperator

09:43

הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון וגבי אשכנזי, חברי הנהגת כחול לבן, הצביעו במקום מגוריהם. יעלון: "אזרחי ישראל, זהו יום בחירות היסטורי. הצבעתי הבוקר בקיבוץ שלי גרופית שבערבה. אני קורא לכולכם - הצביעו למפלגת כחול לבן. שימו "פה" בקלפי ויחד נחזיר את המדינה למסילה". אשכנזי אמר הבוקר בעת ההצבעה: "כל מי שרוצה מדינה אחרת, כל מי שלא רוצה את סמוטריץ' שר חינוך של הילדים שלו ואת בן גביר כשר משפטים. כל מי שרוצה ממשלה מאחדת צריך כחול לבן גדול". (טל שלו)

seperator

09:42

מועמדת מספר 3 ברשימת "הימין החדש" ונשיאת הפועל באר שבע הצביעה לפני בקלפי הסמוכה לביתה, יחד עם שלושת בניה. מחוץ לקלפי אמרה ברקת: "תושבי ישראל צאו להצביע ולהשפיע. תנו לי את הכוח לפעול למענכם ולהיות הנציגה של הדרום והצפון בממשלת נתניהו הבאה. ביחד נבנה דרום וצפון חדשים, חזקים ומרכזיים". (יקי אדמקר)

seperator
seperator
איימן עודה מצביע עם בנו, 9 באפריל 2019. יואב איתיאל
עודה עם בנו אסיל על הכתפיים בקלפי בבית הספר היסודי בכבביר בחיפה, היום/יואב איתיאל
seperator

חבר הכנסת איימן עודה יו"ר חד"ש-תע"ל הצביע בחיפה. "כמו כל אזרח אני שמח ונרגש להצביע היום וקורא לכל האזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית. לאזרחים הערבים בפרט - מי שלא רוצה לראות אתכם בקלפי זה נתניהו. אנחנו מצביעים עבור תקווה לעתיד טוב יותר לכלל האזרחים, עבור אלטרנטיבה ערכית לשלטון הגזעני והמקצין ששלט כאן בעשור האחרון. אנחנו חייבים להאמין שיכול להיות שינוי, שיכול להיות שוויון, שיכול להיות שלום. היום בוחרים - אפרטהייד או דמוקרטיה". (יואב איתיאל)

seperator
שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיע לפני זמן קצר להצביע במשכן לאומנויות ומוסיקה ברעננה, מלווה ברעייתו גילת, 9 באפריל 2019. דוברות הימין החדש, אתר רשמי
בנט ואשתו גילת בקלפי ברעננה, היום/אתר רשמי, דוברות הימין החדש
seperator

09:34

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיע להצביע במשכן לאומנויות ומוסיקה ברעננה, מלווה ברעייתו גילת. עם הגיעו לקלפי, מסר בנט: "היום הוא יום הבוחר. אני רוצה לבקש מכולם להצביע נ' לימין החדש. אנחנו אנשים טובים שעושים טוב לעם ישראל ומאמינים בעם ישראל. אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים, הכל בסדר. הגיע הזמן לדבר אחד, הבחירות האלה הן בעצם רק על דבר אחד - האם סוף סוף מדינת ישראל תגבה את חיילי צה"ל שלה, גם כשלפעמים כואב. האם ישראל תחזור לנצח. נוציא את המשפטיזציה וננצח את האויב. נהיה חזקים, נהיה מאוחדים, דתיים וחילונים גם יחד. יש לנו עם נפלא". (יקי אדמקר)

seperator
יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הצביע בקלפי סמוך לביתו בהרצליה, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
אדלשטיין מצביע בהרצליה, היום/אתר רשמי
seperator

09:31

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הצביע בקלפי סמוך לביתו בהרצליה. "חברות וחברים, הצבעתי עכשיו מח"ל כמובן כדי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו עם הנבחרת המנוסה והמוצלחת ימשיך להוביל את מדינת ישראל", הצהיר אדלשטיין. "על מנת שזה יקרה, על מנת שהשמאל לא יעלה לשלטון אתם חייבים לקום להגיע לקלפיות ולשים פתק מח"ל! רק כך נוכל להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל". (טל שלו)

seperator
השר יואב גלנט מצביע בעמיקם, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
השר גלנט מצביע בעמיקם, היום/אתר רשמי
seperator
השר ישראל כץ מצביע בקלפי בכפר אחים, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
"צאו להצביע ולהשפיע". כץ, היום/אתר רשמי
seperator

09:23

שרי הליכוד הצביעו בקלפיות הסמוכות למקום מגוריהם: שר העלייה והקליטה יואב גלנט הצביע במושב עמיקם, השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן בקריית אונו ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הצביע בכפר אחים. כץ קרא בסיום ההצבעה: "צאו להצביע ולהשפיע, יחד נמשיך לחזק את מדינת ישראל בכל התחומים". (טל שלו)

seperator
השר לביטחון פנים גלעד ארגן הצביע בקריית אונו, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
השר גלנט מצביע בקריית אונו, היום/אתר רשמי
seperator

09:22

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הוציא צו שאוסר לחלוטין ראיונות עם פוליטיקאים ביום הבחירות. הצו מתיר לצלם פוליטיקאים מצביעים בקלפיות, אך ללא הצגת פתק ההצבעה. (דניאל דולב)

seperator
יו"ר זהות משה פייגלין ורעייתו ציפורה מצביעים בקרני שומרון, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
פייגלין ואשתו ציפורה, היום/אתר רשמי
seperator

09:18

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין הצביע בקלפי בקרני שומרון. "כל המתקפות על זהות רק מחזקות אותנו", הדגיש פייגלין. "מי שרוצה להחזיר לעצמו היום את המדינה שלו - צריך להצביע זהות". (יקי אדמקר)

seperator
פוסט של אבנר נתניהו. צילום מסך
פוסט של אבנר נתניהו/צילום מסך
seperator

09:02

בנו הצעיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבנר, שב מחופשת השחרור שלו כדי להצביע והעלה פוסט תמיכה באביו. "אני יוצא להצביע לו לא משנאה ולא בגלל הפחד מהאפשרות האחרת (פחד שקיים), אלא כי אני מאמין בליכוד, מאמין בבנימין נתניהו ואני רוצה עוד ארבע שנים כאלה", כתב אבנר. הבן הצעיר אינו נוהג להתבטא בנושאים פוליטיים בדרך כלל ומתרחק מהתקשורת. (טל שלו)

seperator
גנץ לאחר הצבעתו, ראש העין 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ לאחר הצבעתו בראש העין, היום/ראובן קסטרו
seperator
בני גנץ ורעייתו מגיעים להצביע בראש העין, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ ורעייתו רויטל בקלפי בראש העין, היום/ראובן קסטרו
seperator

08:59

יו"ר כחול לבן בני גנץ הצביע בראש העין. "אהיה ראש הממשלה הבא. זהו יום של תקווה. יום של אחדות בעם. אני מסתכל לאזרחי ישראל בעיניים ואומר להם שהשינוי אפשרי. אני מעמיד את עצמי לרשות מדינת ישראל וביחד נצא לדרך חדשה. אני קורא לכולם - אנחנו נכבד את הדמוקרטיה, צאו להצביע". (טל שלו)

seperator
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
ליצמן מצביע בירושלים, היום/אתר רשמי, שלומי כהן
seperator

08:52

יו"ר יהדות התורה סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הצביע בקלפי ברחוב עזרת תורה בירושלים. בסיום הצבעתו אמר ליצמן: "הצבעתי ג' כהוראת רבותינו. אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה, בשביל עולם התורה וכדי להגדיל את כוח היהדות החרדית שתוכל לעמוד על המשמר מפני אלו המנסים לפגוע בציבור החרדי ובזכויותינו. צאו להצביע ואין מקום לשאננות". (יקי אדמקר)

seperator
תור לקלפיות ביבנה, 9 באפריל 2019. ניב אהרונסון
ממתינים בתור לקלפי ביבנה, היום/ניב אהרונסון
seperator

08:50

עקב ריבוי פניות על השחתת פתקי מרצ בקלפיות הוגשה בקשה לכל ועדות הבחירות האזוריות להנחות את מזכירי הקלפי להיכנס כל כמה דקות לבדוק את מצב הפתקים. (מאיה הורודניצ'אנו)

seperator
קלפי בנתיב העשרה, 9 באפריל 2019. שי מכלוף
מצביעים בקלפי בנתיב העשרה, היום/שי מכלוף
seperator

08:49

חברי הליכוד החלו להצביע באזורי מגוריהם: יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הצביע באשקלון ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הצביע במעלה אדומים. (טל שלו)

seperator
מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעים בירושלים, היום/רויטרס
seperator

08:48

היו"ר המשותף לרע"ם-בל"ד, ד"ר מטאנס שחאדה, הצביע יחד עם אשתו מנאל בעוספיא. שחאדה סבור שלמרות הפיצול ברשימה המשותפת, שיעור ההצבעה בחברה הערבית יהיה 60% לפחות. "מי שחשב שבל"ד נמחקת היום חי באשליות", אמר לוואלה! NEWS. "הציבור הערבי ייצא בהמוניו וייתן את קולו למפלגות הערביות ויכעיס את ביבי". (יואב איתיאל)

seperator
מועמד איחוד מפלגות הימין עו"ד איתמר בן גביר הצביע הבוקר בקלפי שבקריית ארבע, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
בן גביר מצביע בקריית ארבע, היום/אתר רשמי
seperator
seperator

08:36

מועמד איחוד מפלגות הימין עו"ד איתמר בן גביר הצביע הבוקר בקלפי שבקריית ארבע. בן גביר אמר לאחר ההצבעה: "הבוקר בזה הוא בוקר של תקווה, בוקר של תפילה לעם ישראל. אני הולך לכנסת למען ילדינו, למען עתידנו ועמנו. מגיל 14 אני פועל למען עם ישראל ואני מקווה שעם ישראל יתן לי את האמון להילחם בשבילו מהכנסת למען ארץ ישראל, עם ישראל לפי תורת ישראל". (יקי אדמקר)

seperator

08:27

יו"ר העבודה, אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר נפלא לכולם, הולכים עם האמת שלנו, שמים אמת בקלפי. למען השינוי, בגלל הדרך, בזכות הנבחרת. יחד, אנחנו נעשה את זה. תאמינו". (דנה ירקצי)

seperator
אביגדור ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים עם אשתו אלה, תשעה באפריל 2019. ללא קרדיט,
ליברמן ואשתו אלה מצביעים בנוקדים, היום/ללא קרדיט
seperator
seperator

08:25

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ורעייתו אלה הצביעו בקלפי ביישוב נוקדים. "אני קורא לכל עם ישראל לצאת ולהצביע זו חגיגה אמיתית זו הזכות והחובה", אמר ליברמן. "אתייחס לנושא הזאב זאב הצעקות והזעקות של נתניהו, אין שום סכנה של גוש הימין הוא לוקח ובגדול. ההיסטריה נועדה לפגוע בימין על מנת להחליש אותן לקראת מסע ומתן על נושאי הליבה כמו העברת פרוטקשן לעזה כי ראש הממשלה התחייב כבר בסוף השבוע הזה להעביר 40 מיליון דולר. גם המשא ומתן עם אסירי חמאס - בלתי נסבל. לכן ראש הממשלה עושה הכל כדי להחליש את מפלגות הימין האמיתיות. מקווה שהציבור מכיר את התרגילים הזולים האלה ולכן תצביעו למפלגות ימין אמיתיות". (אור רביד)

seperator
seperator

08:22

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין שיגר מסר למצביעיו בעקבות כך שלטענתו שמע על כך ש"גם יהדות התורה, כחלון וש"ס מאחדים כוחות נגד נתניהו ואומרים לנתניהו 'זה או אנחנו, או פייגלין'. אז אני רוצה לומר לכם - הם צודקים. כל ממסדי השעבוד הישן, כל הממסדים הללו שמתחלקים באופן מסורתי בעוגה, בעוגת השלטון והתקציבים, מתאחדים עכשיו נגד מפלגת החירות שמאיימת לשמוט את כל שטיח השעבוד הזה על חשבונכם מתחת לרגליהם ולהחזיר את המדינה אליכם. רבותיי, הם צודקים. זה או הם, או פייגלין". (יקי אדמקר)

seperator
איילת שקד מצביעה בת"א, 9 באפריל 2019. קובי ריכטר, TPS
שקד ובנה בקלפי בתל אביב, היום/TPS, קובי ריכטר
seperator

08:15

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד הצביעה בקלפי בבית קמחי בתל אביב עם בעלה אופיר ובנם אורי. בסיום ההצבעה אמרה שקד כי "נתניהו יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה אם יקים ממשלת שמאל עם גנץ או ממשלת ימין אמיתית עם שקד ובנט. מי שרוצה ימין חייב להצביע רק נ' הימין החדש". (יקי אדמקר)

seperator
קלפיות בראש העין בחירות 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
ממתינים להצביע בקלפי בראש העין, היום/אתר רשמי, ראובן קסטרו
seperator

08:04

בבית הספר יסודי ג' בעוספיא, יש קלפי אחת לכ-660 בעלי זכות בחירה, שנפתחה בכ-25 דקות איחור בשל "קושי למצוא את המקום וזה ששניים משלושה חברי ועדת קלפי לא הגיעו". רק 11 הצביעו עד כה. היו"ר המשותף לרע"ם-בל"ד, ד"ר מטאנס שחאדה, תושב עוספיא צפוי להצביע בעוד שעה קלה. (יואב איתיאל)

seperator
בביה״ס יסודי ג׳ עוספיא. יואב איתיאל, אתר רשמי
מצביעים בקלפי בעוספיא, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל
seperator
יו"ר כולנו, משה כחלון מצביע בחיפה, 9 באפריל 2019. דוברות כולנו, אתר רשמי
כחלון מצביע בחיפה, היום/אתר רשמי, דוברות כולנו
seperator
seperator

07:59

יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון הצביע בקלפי בבית הספר הריאלי בחיפה. "לכו להצביע, תשפיעו. ארבע שנים תוכלו להנות מההצבעה שלכם", אמר כחלון. "כולנו תשחזר את ההישג מהבחירות הקודמות, אין ספק בכלל. אני מרגיש את האווירה. בשבוע האחרון יש סחף ואנשים חוזרים לכולנו. הם מבינים מי עבד עבורם ומי עבד עבור עצמו. הם יודעים מי התעסק עם צוללות ופלאפונים ומי התעסק עם החיים עצמם. הם מבינים מי טיפל בדיור, חסכון לכל ילד,  שכר מינימום ודאג לאזרחי ישראל. אל תשבו בסלון ותשאלו למה זה קורה, למה לא מטפלים בנו ולמה לא דואגים לנו. לכו להצביע, תשפיעו". (יניר יגנה)

seperator
בחירות 2019 קלפיות בחדרה. שלומי גבאי, אתר רשמי
עובדי הקלפי בחדרה בהתארגנות אחרונה, היום/אתר רשמי, שלומי גבאי
seperator

07:52

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר דחה את עתירתו של איתמר בן גביר, מועמד איחוד מפלגות הימין שעתר בדרישה להסיר את חסימת פרופיל המשתמש שלו כמה ימים לפני הבחירות בשל פוסט שבו נכתב: "ימותו אלף מחבלים ולא תיפול שערה מראשו של חייל צה"ל". השופט קבע כי אין לו סמכות להתערב במסגרת עתירה שהוגשה לוועדת הבחירות.

בן גביר מסר בתגובה: "מוזר שבעתירה של אחמד טיבי דווקא הייתה סמכות לתת הוראות פייסבוק ובמקרה שלי אין סמכות. מוזר עוד יותר ששופטים שמתערבים בכל תחום מהתחומים במדינת ישראל קובעים דווקא בעתירות שלנו שאין להם סמכויות להתערב". (דניאל דולב)

seperator
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיע להצביע בקלפי בירושלים, 9 באפריל 2019. אסתי דזיובוב, TPS
השר דרעי מצביע בקלפי בירושלים, היום/TPS, אסתי דזיובוב
seperator

07:50

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצביע בקלפי בשכונת הר-נוף בירושלים. בטוויטר, מיד לאחר ההצבעה, הוא כתב: "לכל מצביעי ש"ס בכל הארץ, צאו להצביע. חייבים ש"ס חזקה כדי לשמור על הצביון היהודי במדינה, על השבת, המסורת והנשמה היהודית. חייבים ש"ס חזקה כדי שנמשיך להיות פה לשכבות המוחלשות שרק אנו דואגים להם". (יקי אדמקר)

seperator

יאיר לפיד בפוסט לילדיו

seperator

07:25

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פתח את יום הבחירות על קברו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של המפלגה המנוח בירושלים. יחד עם השר השתתפו בתפילה עשרות פעילים, בנו של הרב יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף והרב ציון בוארון. דרעי אמר בסיום התפילה כי "כל מי שנמצא כאן, ובכל הארץ הולכים לעשות את שליחותך ושלוחו של אדם כמותו. כשם שבחייך זכינו לקדש שם שמיים, כך נזכה היום למלא את שליחותך ולקדש שם שמיים ולהחזיר עטרה ליושנה". (יקי אדמקר)

seperator
יו"ר ש"ס אריה דרעי בתפילה על קברו של הרב עובדיה יוסף, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
פתח את הבוקר בתפילה על קברו של הרב עובדיה יוסף. דרעי, היום/אתר רשמי
seperator
seperator

07:00

10,720 הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו. 6,339,729 בעלי זכות ההצבעה ייצאו היום לבחור את נציגיהם לכנסת ה-21.

seperator
פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
קלפי באשדוד, היום/לירון מולדובן
seperator
פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
קלפי באשדוד, היום/לירון מולדובן
seperator
פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
ממתינים להצביע באשדוד, היום/לירון מולדובן
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully