וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במטה הליכוד: לילה של ניצחון אדיר, נקים ממשלת ימין

לאחר שתוצאות המדגמים עודכנו עם יתרון זעיר לליכוד, ראש הממשלה הגיע למטה המפלגה והודה לפעילים, לח"כים ולשרים. "הבאתם הישג דמיוני מול התקשורת המגויסת", אמר. הוא הצהיר כי החל במגעים להקמת קואליציה עם השותפות הטבעיות

עריכה: איתי עמרם

בחירות 2019 - עדכונים אחרונים

- מדגמים בערוצים 12 ו-13: הליכוד 35 מנדטים, כחול לבן 34
- נתניהו הודה לפעילים: הישג בלתי נתפס
- ראש הממשלה: "התחלתי בשיחות עם השותפות הטבעיות"
- נתניהו הודה לרעייתו שרה ולבניו: "ספגתם סבל בגלל שאתם משפחתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הלילה (רביעי) על נצחונו בפני פעילי המפלגה, וכן השרים והח"כים. נתניהו הגיע למטה המפלגה בהיכל שלמה בתל אביב סמוך לשעה 02:00, לאחר שמדגמי הבחירות עודכנו עם תוצאות חדשות, לפיהן המפלגה מובילה על כחול לבן בהפרש זעיר. נתניהו הודה לפעיליםעבודתם בקמפיין, ובירך על ההישג.

"הלילה הזה הוא לילה של ניצחון אדיר", אמר נתניהו. "לפני 23 שנים זה היה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן והנה אנחנו חוזרים לעשות זאת בזכותכם. שליחות גדולה מנחה אותנו. אני פועל יום ולילה, בשמכם, למענכם, למען המדינה שלנו, למען העם שלנו, למען הארץ שלנו".


לקריאה נוספת:
תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין גנץ ונתניהו - פייגלין בחוץ
מי ירכיב את הממשלה - ותוך כמה זמן? המדריך ליום שאחרי הבחירות
גנץ טוען לניצחון: "ביבי הפסיד בגדול, הנשיא רואה את התמונה"

"הבאתם הישג דמיוני הישג כביר כמעט בלתי נתפס", המשיך נתניהו. "מול תקשורת מגויסת ותנאים בלתי אפשריים והליכוד גדול באופן דרמטי. אני מאוד נרגש שעם ישראל שוב נתן בי אמון בפעם החמישית ועוד אמון גדול יותר. מתי קיבלנו ככ הרבה מנדטים? לפי רוב המדגמים הליכוד ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד ארבע שנים לפסגות חדשות. מתי קיבלנו כל כך הרבה מנדטים?".

לאחר מכן הודה נתניהו לאנשי הקמפיין, לקריאות השמחה של הקהל שהוסיף "היידה שרה". הוא אף ציין כי התרשם מהאופן שבו הפעילים נענו ברגע האחרון לדרבון המצביעים להגיע לקלפיות עד לרגעים האחרונים של מערכת הבחירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. רויטרס
בני הזוג נתניהו במטה הבחירות, הלילה/רויטרס

לאחר התודות, נתניהו הצהיר כי החל בשיחות להקמת קואליציה עם ראשי מפלגות הימין, אותן הגדיר "השותפות הטבעיות". "כבר הלילה כמעט כולם כבר הצהירו בפומבי שהם ימליצו עלי להרכיב את הממשלה הבאה בפני נשיא המדינה שלנו", אמר. "אני מקווה לסיים את המלאכה במהרה במטרה להקים ממשלה לאומית יציבה. אני רוצה להבהיר - זו תהיה ממשלת ימין אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לבסוף נתניהו ביקש להודות לרעייתו שרה, ולבניו יאיר ואבנר, שלדבריו "ספגו סבל רב" במהלך מערכת הבחירות "רק בגלל שאתם משפחתי האוהבת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, הערב/אתר רשמי, דני מירון

מוקדם יותר, עם פרסום תוצאות המדגמים הראשונים, שוחח נתניהו עם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי שהודיעו כי מפלגותיהם ימליצו עליו לנשיא המדינה להרכבת הממשלה. בשתי המפלגות דחו הצעות של כחול לבן לשיחות על מו"מ קואליציוני. "נמליץ רק על נתניהו", אמרו. בנוסף אליהם, נתניהו שוחח גם עם יו"ר כולנו משה כחלון שהודיע שימליץ עליו אף הוא לראשות הממשלה.

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו הערב כי "‏אני מזכיר לכל הפרשנים והערוצים - אמרנו שאם לא יהיו לראש הממשלה 61 ממליצים אצל הנשיא, אז הרכבת הממשלה עלולה להיות מוטלת על המפלגה הגדולה". עוד הוא כתב כי "לפי התוצאות המסתמנות, המחנה הלאומי ניצח וגוש הימין יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. זה מה שמייצג את רצון רוב הציבור ולא מפלגה גדולה שריסקה את העבודה".

(עדכון ראשון 22:30 9.4.2019)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully