וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מקבלים את הכרעת העם"; לפיד: "נמרר את חיי הליכוד"

10.4.2019 / 19:18

מפלגת כחול לבן התכנסה לישיבה ראשונה לאחר תוצאות הבחירות. בפתח הישיבה גנץ שב וקרא לפעילי המפלגה להתגאות בהישגיה והזים שמועות על פרישה. לפיד: פנינו לאופוזיציה ולא לממשלת אחדות, נהפוך את הכנסת לזירת קרב. גורמים בכחול לבן: גנץ צפוי לשמש כיו"ר האופוזיציה

צילום: חדשות ערוץ 13

ישיבת כחול לבן אחרי הבחירות - כל העדכונים:

  • גנץ: מכבדים ומקבלים את החלטת העם והחלטת הנשיא
  • לפיד: לא ניצחנו; אנחנו לא הולכים רק לאופוזיציה
  • גורמים בכחול לבן: אין שום כוונה לפרק את השותפות
  • הערכה: גנץ צפוי לשמש יו"ר האופוזיציה

חברי מפלגת כחול לבן התכנסו הערב (רביעי) לישיבה ראשונה לאחר הבחירות. בפתח הישיבה, קרא יו"ר המפלגה בני גנץ לפעיליה להיות גאים בהישג שהביאה המפלגה בבחירות. "אנחנו ברגע מאתגר וחשוב מאוד לכלל מדינת ישראל", אמר. "הגענו לתוצאה יוצאת דופן. למעלה ממיליון אנשים שמו פתק שלא ידעו שהוא קיים לפני 9-10 שבועות".

"התוצאה שלנו חסרת תקדים ומבשרת לנו על גודל הציפיה בחוץ", הוסיף גנץ. "הם מחפשים דרך אחרת, שפה אחרת, חיבור אחר, איחוד אחר ואת זה למעלה ממיליון אנשים ראו. הצלחנו להשוות את הכוח שלנו למפלגה שקיימת משנות ה-70 ב-70 יום. בהינתן מצב הגושים - זו המציאות, המערכה לא תמה. הדיאלוגים מתקדמים, הנשיא צריך לקבל המלצות והחלטות אנחנו נעמוד בקשר עם מי שצריך. מכבדים ומקבלים את החלטת העם והחלטת הנשיא. יש לי הכרת תודה עמוקה לכל מי שהצביע לנו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"המלחמה הבאה": בעבודה מתכננים להראות לגבאי את הדרך החוצה
קמפיינים אנמיים ופירוק השותפות: כך הפסידו המפלגות הערביות בבחירות
חבט בפרקליטות ונתן גיבוי לנתניהו: המסר של העם בבחירות 2019

נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
גנץ, הערב/ראובן קסטרו

שותפו להנהגת המפלגה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נקט קו תקיף יותר והבהיר כי פני המפלגה אינם לממשלת אחדות. "לא ניצחנו את הסיבוב הזה", אמר. "אני מכבד את הבוחרים וההכרעה שלהם, אבל אני רואה את הכלי האולטימטיבי לפעם הבאה. ינסו לפרק אותנו ולא יצליחו. אי אפשר לגמד את ההישג שלנו. חלק מה-DNA של מפלגת שלטון זה לא לוותר לעולם. אנחנו לא הולכים רק לאופוזיציה אלא להתחיל משם את הסיבוב הבא. אני מודיע לנתניהו ולליכוד - אנחנו הולכים למרר את חייכם. נהפוך את הכנסת לזירת קרב. לא באנו הנה כדי לסכם אל קמפיין 2019 אלא כדי לפתוח את קמפיין 2020".

גורמים בכחול לבן טוענים שגנץ, לפיד, וכן שותפיהם משה יעלון וגבי אשכנזי שוחחו היום ארוכות וסיכמו כי המפלגה תמשיך ביחד לאופוזיציה. "אין שום כוונה לפרק את השותפות", טענו. "אף אחד לא רוצה לפרק, אלא ממשיכים ביחד בבניית פלטפורמה לבחירות שיהיו כאן בשנה הקרובה". לדברי הגורמים גנץ הוא זה שצפוי לשמש יו"ר האופוזיציה.

נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
"נמרר לליכוד את החיים". לפיד, הערב/ראובן קסטרו

בהמשך הזים גנץ שמועות על פרישה. "זה בסך הכל היום הראשון שלי", אמר. "בעשר השנים הבאות שאני מתכוון לשרת את החברה הישראלית בכל פוזיציה שאוכל".

אמש, עם פרסום תוצאות המדגמים הראשונות שניבאו כי כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה בכנסת, גנץ יצא בנאום ניצחון אל תומכיו, וקרא לנשיא להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. מוקדם יותר היום, לאחר שנודעו תוצאות האמת אמר גנץ כי "יש על מה להיות גאים". גנץ, שמפלגתו קיבלה 35 מנדטים בשוויון עם הליכוד, כתב הבוקר לחבריו לסיעה: "בוקר טוב. כן, בוקר טוב! הדיווחים מספרים את סיפורם הלא סופי". לדבריו, "ייתכן שיהיו תנועות אלקטורליות" ו"ייתכן שנוכל לפתוח מהלכים פוליטיים כאלה או אחרים".

נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
ישיבת כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

עוד אמר גנץ כי אין במספרים "כדי להסתיר את שמש התקווה אותה הענקנו לעם ולחברה בישראל. הם, בוחרינו, ביקשו תקווה ואנחנו נתנו להם אותה. הם רצו דרך אחרת ואנחנו שרטטנו אותה".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "לא ניסוג מחובתנו הציבורית לייצג למעלה ממיליון אזרחים שביקשו מאיתנו משהו אחר. הישג היסטורי חסר תקדים באמתחתנו. יש לנו על מה להיות גאים ונהיה כאלה".

נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
מסיבת העיתנואים, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully