וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגן בוועדת הבחירות: "התוצאות - עד חצות; ייתכנו שינויים"

ברקע המתנת המפלגות לתוצאות האמת, ועדת הבחירות הודיעה על תקלה במערכת הקלדת הנתונים, כך שחלקם לא נקלטו. יו"ר הוועדה הדגיש כי "לא התגלתה כל בעיה במערכת הליבה המבודדת מהאינטרנט או בספירת קולות הבוחרים". הימין החדש דורשים למנוע את פרסום התוצאות

צילום: אבי כהן

תקלה במערכת ספירת הקולות - כל העדכונים

  • ועדת הבחירות: תקלות במהלך ספירת המעטפות הכפולות בכנסת
  • יו"ר הוועדה: "התוצאות יפורסמו עד חצות; ייתכנו שינויים"
  • הימין החדש מתחת לאחוז החסימה: "גונבים את הבחירות"
  • קרב בין ראשי הבית היהודי

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה היום (חמישי) כי התגלו תקלות בהעברת הנתונים במהלך ספירת המעטפות הכפולות בכנסת, זאת ברקע המתנת המפלגות לקולות החיילים ותוצאות האמת. יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, ביקש להדגיש בהצהרה שנשא הערב כי "לא התגלתה כל בעיה או תקלה במערכת הליבה המבודדת מהאינטרנט או בספירת קולות הבוחרים. צוותים תיקנו את התקלה וביצעו מספר רב של בקרות".

מלצר הודיע כי הוועדה תפרסם את התוצאות עד חצות, ו"הנתונים שיופיעו באתר בחצות הם נתוני אמת". עוד הוסיף כי "ייתכן שיהיו שינויים מסוימים בעקבות הליכי בקרה". עוד הוסיף מלצר כי "עמדתי בקשר רצוף והדוק עם גורמי ביטחון שאישרו כי אין מידע הקושר את התקלה לתקיפת סייבר. לא מזהים כל תקיפה זרה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ' נגד פרץ ברקע סערת הימין החדש: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"
תמה ספירת הקולות: בנט ושקד מחוץ לכנסת - ודורשים ספירה חוזרת

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, 11 באפריל 2019. אבי כהן
"התוצאות יפורסמו עד חצות". מלצר/אבי כהן

במפלגת "הימין החדש", המתנדנדת על אחוז החסימה, דרשו למנוע את פרסום התוצאות, בשל אי הסדרים. גם מפלגת "הבית היהודי", שעלולה לאבד מנדט אחד, הצטרפה לקריאה.

דובר ועדת הבחירות גיורא פורדס הסביר מוקדם יותר כי "אנחנו מבצעים מבדקי בקרה במהלכם עלינו על תקלה טכנית בתוכנת משנה של מערכת ועדת הבחירות, שמזינה את נתוני ספירת המעטפות הכפולות. התגלו שלוש תקלות בהעברת הנתונים. התקלה לא בספירה אלא בהקלדת הנתונים למערכת. חלק מנתוני הספירה נקלטו בתוך המערכת וחלקם לא".

פורדס הוסיף כי ברגע שגילו את התקלה הגיעו לוועדה צוותים טכניים שהריצו בדיקה נוספת כדי לוודא את תקינות המערכות. לפני כן היום הודיעה הוועדה כי הספירה הסתיימה, וכי "לנוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים".

ספירת הקולות בוועדת הבחירות לכנסת, ירושלים, 10 באפריל 2019. רוני כנפו
ספירת הקולות/רוני כנפו

בינתיים בשל חוסר הוודאות, התקבלו דיווחים שונים על שינויים ברכב המנדטים לאחר תוצאות האמת. כך למשל נודע על קריאות שמחה במטה כולנו, לאחר שגורמים במפלגה טענו כי נוסף להם מנדט - מה שעשוי לחזק את המפלגה לחמישה מנדטים ומכאן גם במו"מ הקואליציוני.

הפערים במסגרת ספירת המעטפות הכפולות השפיעו גם על מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד. בשעות הבוקר דווח כי השניים הצליחו לעבור את אחוז החסימה, אולם בסיומה התברר כי נדרשים להם עוד 1,400 קולות לשם כך. במפלגה טענו כי בוצע מהלך "לגנוב את הבחירות", והבהירו כי ידרשו ספירה חוזרת של הקולות.

אינפו - תוצאות הבחירות (4 המפלגות הגדולות). אתר רשמי
אינפו - תוצאות הבחירות (4 המפלגות הגדולות)/אתר רשמי

בעוד שבמפלגת הימין החדש מחכים לתוצאות הסופיות, באיחוד מפלגות הימין התעוררה מחלוקת בעקבות דברי יו"ר המפלגה רפי פרץ שאמר כי ייתן אמון מלא בוועדת הבחירות. הדברים של פרץ נאמרו לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף לדרישת בנט לספור את הקולות מחדש.

יו"ר הימין החדש מחוץ לביתו, רעננה, 10 באפריל 2019. שלומי גבאי
נפתלי בנט מחוץ לביתו, הבוקר/שלומי גבאי

בתגובה, תקף סמוטריץ' בחריפות את פרץ וכינה אותו "פוליטיקאי קטן ואגואיסט". הוא הוסיף בטוויטר כי "גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה".

מאוחר יותר פרסם סמוטריץ' הבהרה לדבריו וכתב כי "אני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני. חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".

(עדכון ראשון: 15:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully