וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה ספירת הקולות: בנט ושקד מחוץ לכנסת - ודורשים ספירה חוזרת

11.4.2019 / 11:45

לבנט ולשקד נדרשים כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. משקיפים מטעם הימין החדש: "דברים מוזרים קורים כרגע, גנבו לנו את הבחירות". סמוטריץ': נצטרף לדרישת בנט ושקד לספירה חוזרת. ועדת הבחירות: תהליכי הבדיקה נמשכים

צילום: חדשות 13, עריכה: איתי עמרם

תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 | כל העדכונים:

  • לאחר ספירת המעטפות הכפולות: לימין החדש חסרים 1,400 קולות כדי להיכנס לכנסת
  • בימין החדש טענו: מישהו גונב לימין את הבחירות, נדרוש ספירה חוזרת
  • סמוטריץ': נצטרף לדרישת בנט ושקד לספירה מחודשת
  • יו"ר ועדת הבחירות: תהליכי הבדיקה נמשכים

ספירת המעטפות הכפולות הסתיימה היום (חמישי) ולפי שעה מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, טרם התברר אם המפלגה לא תיכנס לכנסת ה-21 באופן סופי. שר החינוך אמר הבוקר כי הוא "מתפלל ונלחם על כל קול". בוועדת הבחירות אמרו כי "נוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים".

לפי חברי ועדת הבחירות, בשלב זה חסרים לבנט ושקד כ-1,400 קולות, אך עדיין קיימת אי ודאות משום שהתוצאות הסופיות טרם פורסמו וייתכנו שינויים. "הכול נזיל פה, יש טעויות רבות בספירה", אמרו. משקיפים מטעם הימין החדש טענו כי "דברים מוזרים מאוד קורים כרגע בוועדת הבחירות. מישהו גונב את הבחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף. עד 6:00 בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67. לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות 'נתקע', מרצ קיבלה עוד מנדט מהחיילים וגוש הימין ירד מ-67 ל-64. אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד".

עוד בוואלה! NEWS:
החולמים, המהמרים והטועים: מצעד הגיבורים הטרגיים של הבחירות
הקמפיין שאבד בחלל והריאיון המנצח: יועצי האסטרטגיה מנתחים את הבחירות
"ת"א חיה בבועה אחרת": תושבי הדרום שהחליטו להתייצב שוב לצד נתניהו

יו"ר הימין החדש ושר החינוך, נפתלי בנט במשרדי המל״ג, ירושלים 11 באפריל 2019. אמיל סלמן / "הארץ", אתר רשמי
בנט מחוץ למשרדי המל"ג, הבוקר/אתר רשמי, אמיל סלמן / "הארץ"

בעקבות הדברים, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מראשי איחוד מפלגות הימין, אמר כי מפלגתו תצטרף נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. "יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות", אמר. זמן קצר לאחר מכן, הבהיר יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, כי "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם ועדת הבחירות".

עוד עולה מהספירה כי מפלגת זהות נותרה ללא סיכוי ריאלי להיכנס לממשלה עם 2.77% מהקולות. אם אכן תיכנס מפלגת הימין החדש לכנסת, משמעות הדבר כי מפלגת כחול לבן תרד מ-35 ל-33 מנדטים. איחוד מפלגות הימין תרד במנדט מ-5 ל-4 מנדטים, וכך גם מפלגת יהדות התורה שתרד מ-8 מנדטים ל-7. עם פרסום התוצאות המסתמנות אתמול, אמר בנט כי ''עכשיו החיילים יחליטו איפה אמשיך להילחם בשבילם''. עוד הוסיף בנט כי ''אני מאמין בנצח ישראל ולעולם לא אפסיק לתת לה הכל''.

שר החינוך, ויו"ר נפתלי בנט מחוץ לביתו, רעננה 11 באפריל 2019. ערוץ 13, אתר רשמי
נפתלי בנט מחוץ לביתו ברעננה, הבוקר/אתר רשמי, ערוץ 13

לאחר פרסום תוצאות המדגמים שלשום, בנט הביע אופטימיות שמפלגתו תיכנס לכנסת. ''אנחנו עברנו יחד שלושה חודשים של מרתון והוא עוד בעיצומו'', אמר בנט לפעילי הימין החדש. ''חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו''.

בימין החדש מפעילים מאתמול חמ"ל במטה המפלגה לבדיקת טעויות ואי סדרים בקלפיות ברחבי הארץ. משעות הבוקר אתמול הגיעו לנציגי המפלגה דיווחים על עשרות קלפיות בהן דפוסי ההצבעה מסתמנים כלא הגיוניים. בנט, שמנהל את הפעילות במטה באופן אישי, פנה לציבור הרחב בעמוד הפייסבוק שלו ובעשרות קבוצות וואטסאפ, וביקש להעביר לידי המפלגה דיווחים בנושא. "לא מוותרים על אף קול כל עוד יש סיכוי. נקבל כל החלטה של הבוחר, רק אחרי שנדע שנלחמנו עד הסוף", לדברי בנט.

נפתלי בנט,  ואיילת שקד במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
בדרך לכנסת ה-21. בנט ושקד, שלשום/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS
אינפו - תוצאות הבחירות (4 המפלגות הגדולות). אתר רשמי
אינפו - תוצאות הבחירות (4 המפלגות הגדולות)/אתר רשמי

חישוב כמות המנדטים המגיעים לכל רשימה מתבצע בכמה שלבים, שבסופם נקבע כמה מושבים תקבל כל מפלגה בבית המחוקקים. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים.

הימין החדש הייתה המפץ הפוליטי הראשון בבחירות לכנסת ה-21. בנט ושקד הקימו מפלגה חדשה אחרי שטענו כי הציונות הדתית בכיס של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילת הדרך הסקרים ניבאו להם עשרה מנדטים וזו הייתה נראית כמו הבטחה גדולה. השניים טענו כי מטרתם להשיב לימין מצביעים חילונים שפזלו לגוש המרכז-שמאל, אבל אז משהו השתבש בדרך והם החלו בקרב על מצביעי הציונות הדתית.


(עדכון ראשון: 5:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully