וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות האמת בבחירות: מפלגת הימין החדש בחוץ, הליכוד עולה ל-36

אחרי ספירת קולות החיילים והתקלה שהתגלתה בהעברת הנתונים, ועדת הבחירות פרסמה את תוצאות הבחירות. הליכוד עלתה ל-36 מנדטים, איחוד הימין עלתה ל-5 - ומפלגתם של בנט ושקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. גם יהדות התורה איבדה מנדט

צילום: אבי כהן

תוצאות האמת - כל הפרטים:

  • הימין החדש לא עוברת את אחוז החסימה
  • הליכוד עלתה ל-36 מנדטים
  • איחוד הימין עלתה ל-5, יהדות התורה ירדה ל-7
  • בנט ושקד: "לא תוצאות סופיות, ממשיכים להילחם"
  • לשונות המאזניים להרכבת הממשלה: ליברמן וכחלון

ועדת הבחירות פרסמה הערב (חמישי) את תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-21, אחרי ספירת המעטפות הכפולות וקולות החיילים, וכן אחרי התקלה שהתגלתה במערכת הקלדת הנתונים. הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה - והליכוד בראשות בנימין נתניהו קיבלה 36 מנדטים, ובכך עקפה במנדט אחד את כחול לבן, בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. בנוסף לכך, איחוד מפלגות הימין עלתה לחמישה מנדטים, ויהדות התורה איבדה מנדט אחד וירדה לשבעה מנדטים.

התוצאות פורסמו למרות בקשת הימין החדש ויהדות התורה שלא לפרסם אותן. "אבקש להדגיש כי תוצאות אלה מפורסמות לאחר הליכי בקרה רבים שביצעה ועדת הבחירות המרכזית", נמסר מהוועדה. זאת, לאחר שמוקדם יותר התגלתה תקלה טכנית בתוכנת משטרה שמזינה את נתוני ספירת המעטפות הכפולות.

יו"ר הוועדה חנן מלצר, שנשא מוקדם יותר הצהרה, הדגיש כי "צוותים תיקנו את התקלה וביצעו מספר רב של בקרות" ו"לא התגלתה כל בעיה או תקלה במערכת הליבה המבודדת מהאינטרנט או בספירת קולות הבוחרים". מלצר הדגיש כי מדובר בתוצאות ביניים, והתוצאות הסופיות יפורסמו ב-17 בחודש.

עוד בוואלה! NEWS:
החולמים, המהמרים והטועים: מצעד הגיבורים הטרגיים של הבחירות
יו"ר איחוד הימין הציע לחרדים: נפעל יחד במו"מ להרכבת הממשלה
גבאי לא פורש ממפלגת העבודה: "אתייעץ בנוגע להקדמת הפריימריז"

תוצאות האמת:

חלוקת הגושים:

במפת המנדטים המסתמנת, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין הן לשונות מאזניים שבלעדיהן אין לנתניהו רוב להרכבת הממשלה. בעוד שאיחוד מפלגות הימין כבר הודיעה כי תמליץ על נתניהו אצל הנשיא ריבלין, ויכנסו לממשלה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נסע יום לאחר הבחירות לחופשה בווינה והמשא ומתן הקואליציוני איתו צפוי להיות קשה יותר.

ליברמן דורש את תיק הביטחון ותיק העלייה והקליטה, אך מציב דרישות עקרוניות ומהותית שיכולות להתנגש עם שיקולים אחרים כמו שינוי מדיניות כלפי חמאס, זכות וטו על עניני דת ומדינה, וקידום חוק הגיוס. התנגשות זאת עשויה לייצר חזית מסובכת מול הסיעות החרדיות, שהבטיחו גם הן כבר את תמיכתן לנתניהו, אך מתנגדות לחוק בנוסחו הנוכחי.

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
לא עוברים את אחוז החסימה. בנט ושקד/ראובן קסטרו
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מנדט נוסף לליכוד. נתניהו/אתר רשמי, דני מירון

כחלון מסיים את הבחירות עם ארבעה מנדטים, כשהוא לא מספיק חזק כדי להיות לשון מאזניים שיכולה למנוע את הרכבת הממשלה, אך בלעדיו יש לנתניהו רוב דחוק בלבד של 61 ח"כים. בליכוד מפעילים לחצים כבדים על כחלון לחבור עם כולנו לליכוד ולפעול בכנסת הבאה תחת סיעה משותפת, אך בכולנו סירבו הערב להגיב לדיווחים על התקדמות במגעים לקראת הסכם, שיכלול גם הבטחה למינויו של כחלון לתיק האוצר.

ראשי "יהדות התורה" סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הודיעו כי יגישו ערעור נגד פרסום התוצאות הסופיות, עד לבירור התלונות שהוגשו לוועדת הבחירות. זאת בעקבות טענות כי קולות שבהן זכתה המפלגה הוקלדו בטעות כקולות של מפלגה אחרת.

בימין החדש מסרו בתגובה לתוצאות כי "התוצאות אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם". במפלגה אמרו כי לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כאלף כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה. "מיד בתחילת השבוע נקבל לידינו את הפרוטוקולים ומאות המתנדבים שלנו ישוו אותם לתוצאות הממוחשבות", נמסר. "כמו כן, נטפל בכל אי הסדירויות הקיצוניות שהתגלו בספירת המעטפות הכפולות. נקבל את הכרעת הבוחר, אך לא נוותר עד שנדע מה היא באמת".

איש מפלגת כחול לבן, צבי האוזר כתב בתגובה לפרסום התוצאות בחשבון הטוויטר שלו: יועז הנדל ואנוכי רוצים להודות לחברינו נפתלי בנט ואיילת שקד על תרומתם למדינה. צר לנו שהפרק הנוכחי הסתיים כך. מבטיחים לאנשי הימין הממלכתי ולחברינו בציונות הדתית הממלכתית - אלה שבחרו בנו ואלה שלא בחרו - שנשמש גם לכם נציגים נאמנים בכנסת".

(עדכון ראשון: 23:55)

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, 11 באפריל 2019. אבי כהן
"התוצאות מפורסמות לאחר הליכי בקרה רבים". מלצר/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully