וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ממשלה - ישראל הולכת לבחירות: הכנסת ה-21 אישרה את פיזורה

הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה שנייה ושלישית, וישראל תלך לבחירות ב-17 בספטמבר. נתניהו: "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל". ליברמן: "מדינת ישראל הולכת לבחירות בגלל הליכוד"

.

הולכים לבחירות - כל העדכונים

  • הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את פיזורה
  • הבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר
  • ליברמן: ישראל הולכת לבחירות בגלל הליכוד
  • נתניהו: ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל

אחרי כישלון המשא ומתן הקואליציוני, הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזורה - וישראל הולכת לבחירות פחות מחודש מאז שהושבעה. ב-12:00 החלו הדיונים במליאת הכנסת על הצעת החוק לקראת פקיעת הדד-ליין שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו - 42 הימים שניתנו לו כדי להרכיב את הממשלה. 74 חברי כנסת תמכו בפיזורה, 45 התנגדו - והבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר.

אחרי ההצבעה כתב אביגדור ליברמן בפייסבוק כי "מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת - למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים".

עוד בוואלה! NEWS:
כשנושא הכלים מאס לשרת: הבחירות פתחו את הצהר לנקמת ליברמן

מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

נתניהו פנה בתקיפות אחרי ההצבעה ואמר כי "ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו. לא הייתה לו שום כוונה מהרגע הראשון. הוא הציב דרישה, ועוד דרישה, וכל פעם הייתה דרישה חדשה. כל הדרישות וכל הבקשות נדחו על הסף. בגלל הליכוד? קשקוש. הוא לא התכוון להגיע להסכמות", אמר נתניהו שהוסיף כי "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל". יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הצטרף למתקפה כי "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו". שותפו למפלגה, יו"ר דגל התורה משה גפני אמר כי "אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה, הציבור לא יסלח לו".

נתניהו הציע מוקדם יותר "הצעה אחרונה" בסוגיית הגיוס, לפיה עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של יו"ר ישראל ביתנו ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת ולאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. לפי ההצעה, אם לא תושג ההסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ יפוג הסדר "תורתו אמונתו" ויחול חוק שירות חובה על כולם. ליברמן סירב להצעה.

בתגובה להצבעה תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ בחריפות את נתניהו, על כך שקידם את הצעת החוק לפיזור הכנסת, ולא החזיר את המנדט לידי נשיא המדינה ראובן ריבלין משכשלו מאמציו להקים קואליציה. "כל דבר זה להטוט", אמר גנץ. "מפעילים סעיפים בחוק, מפזרים את הכנסת ותוקפים את התהליך. המדינה חוזרת לשלושה חודשים מטורפים".

לאן הולכים מכאן?

הבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר, י"ז אלול תשע"ט. סביב התאריך התנהל בימים האחרונים ויכוח פוליטי, לאור עמדת יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין שסירבו שהבחירות ייערכו בחודש אלול שבו הישיבות והכוללים פותחים את שנת הלימודים. במקום זאת, הן הציעו לקיים את הבחירות ב-27 באוגוסט או לכל המאוחר ב-3 בספטמבר. בישראל ביתנו התנגדו נחרצות בשל החשש מכך כי אחוז ההצבעה אצל החילונים יהיה נמוך לאור חופשות הקיץ. לבסוף, כל הסיעות הסכימו על תאריך זה.

אביגדור ליברמן , מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בכנסת, היום/ראובן קסטרו

במשרד האוצר אמרו בימים האחרונים עלות בחירות נוספות מוערכת בכ-600 מיליון שקל. זאת, בנוסף לעלות יום שבתון נוסף למשק בגובה 1.1 מיליארד שקלים. מתוך העלות המדוברת, מימון מפלגות לבחירות מוערך בכ-195 מיליוני שקלים אליהם יש לצרף את יתרת העלות המוערכת של הבחירות לכנסת ה-21 העומדת על 405 מילון שקלים הכולל את תקציב ועדת הבחירות (255 מיליון שקלים).

ח"כ אבי גבאי ואיימן עודה מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
גבאי ועודה בכנסת, היום/ראובן קסטרו
ח"כ מיקי זוהר, אלעזר שטרן,,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
זוהר ושטרן בכנסת, היום/ראובן קסטרו
ח"כ בני גנץ ומאיר כהן,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
גנץ בכנסת, היום/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully