וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הליכוד נכנע לחרדים"; יהדות התורה: "תירוץ מקומם"

30.5.2019 / 0:30

יו"ר ישראל ביתנו האשים את הליכוד בכישלון המו"מ הקואליציוני והבהיר כי גם בשאר הנושאים שהוצגו במו"מ לא הושגו סיכומים סופיים. מנגד, ביהדות התורה טוענים כי "השימוש הציני בחוק הגיוס נועד לבלבל את הציבור במטרה להסית נגד החרדים ולגרוף הון פוליטי על גבם"

ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים את הליכוד בכניעה למפלגות החרדיות ובכשלון המו"מ הקואליציוני, זאת דקות אחדות לאחר שהכנסת ה-21 אישרה את הצעת החוק לפיזורה בקריאה שנייה ושלישית. "לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה".

לטענת ליברמן במהלך המו"מ "הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת - למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה". יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי גם בשאר דרישות המפלגה חלה התקדמות במו"מ, אולם לא הגיעו לסיכומים סופיים באף נושא. "כפי שידוע לי גם עם אף סיעה אחרת הליכוד לא הצליחה לחתום על הסכם קואליציוני", אמר. "לכן מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כשנושא הכלים מאס לשרת: הבחירות פתחו את הצהר לנקמת ליברמן

אביגדור ליברמן ויואב קיש, מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן בכנסת, היום/ראובן קסטרו

מנגד יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו". לדבריו, הבחירות שעתידות להתקיים הם בגדר "כפייה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים שיכולים ללכת לדברים חשובים כמו תוספת משאבים למערכת הבריאות, לחינוך או כל מטרה אחרת לטובת הציבור".

ליצמן הוסיף כי "לאורך כל הדרך הודענו כי לא נוכל להסכים לקביעת יעדי גיוס ומכסות לבני ישיבות בחוק הגיוס. לא הפתענו אף אחד ופעלנו ביושר ובשקיפות. מי שמנסה לכפות על יהדות התורה יעדי גיוס ומכסות בחוק, בניגוד לאמונתנו, בניגוד להוראות שקיבלנו ממועצת גדולי התורה - חותר נגד ממשלת ימין ופועל ממניעים פוליטיים להפיל את ראש הממשלה מסיבות אחרות". הוא שב וטען כי ניסה יחד עם נתניהו והליכוד למנוע בחירות חדשות, אך ליברמן דחה כל ניסיון פשרה. "ההיסטוריה תשפוט הובלת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת והזויה, תוך ניסיון להסית בין האוכלוסיות והמגזרים, בניגוד לרצון רוב העם".

עוד באותו נושא

אין ממשלה - ישראל הולכת לבחירות: הכנסת ה-21 אישרה את פיזורה

לכתבה המלאה
ח"כ יעקב ליצמן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ליצמן במהלך הדיון בכנסת, היום/ראובן קסטרו

לדבריו הצטרף שותפו למפלגה, יו"ר דגל התורה משה גפני. "התנהלנו לאורך כל המו"מ על פי הוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, ניסינו בכל דרך למנוע בחירות מיותרות.", אמר. "משנכפה עלינו, אנחנו ערוכים לבחירות חוזרות, הציבור שלנו הוכיח ויוכיח שוב את נאמנותו ואת הציות שלו לגדולי ישראל. היה לנו שיתוף פעולה עם ליברמן הרבה פעמים. יש לו בעיה והציבור צריך לדעת את זה - הוא שונא את ראש הממשלה נתניהו ורכב על הציבור שלנו עם כל מיני סיפורים של חוק הגיוס כתרנגול כפרות. אני מכיר היטב את המנטליות הישראלית, - אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה. הציבור לא יסלח לו".

הדיון בכנסת לקראת אישור הצעת החוק על פיזורה החל אתמול בשעה 12:00 בצהריים. בחצות פקע הדד-ליין שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו - 42 הימים שניתנו לו כדי להרכיב את הממשלה, אולם אישור החוק קדם לכך ונתניהו לא נדרש לשוב לנשיא ולעדכנו בכישלון המגעים. 74 חברי כנסת תמכו בפיזורה, 45 התנגד להצעת החוק.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully