וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל' יאיר גולן: "בהחלט שוקל להתמודד בבחירות הקרובות"

30.5.2019 / 9:25

סגן הרמטכ"ל לשעבר אמר בריאיון לגל"צ כי היציאה לבחירות היא "טירוף מוחלט" והכחיש פניות ממפלגת כחול לבן. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי הוא קיים לאחרונה פגישות והתייעצויות עם בכירים במפלגת העבודה שבהן נידונה האפשרות להצטרף ולהתמודד על ראשותה

.

סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (במיל') יאיר גולן אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל כי הוא "בהחלט שוקל את האפשרות להתמודד בבחירות הקרובות". גולן, שטען שהיציאה לבחירות היא "טירוף מוחלט", אמר כי לא פנו אליו ממפלגת כחול לבן, אך בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS שהוא קיים לאחרונה פגישות והתייעצויות עם בכירים במפלגת העבודה שבהן נידונה האפשרות של הצטרפות אליה והתמודדות על ראשותה.

הבחירות צפויות להתקיים ב-17 בספטמבר, אחרי שהכנסת הצביעה אתמול על פיזורה בקריאה שנייה ושלישית לאור כישלונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרכבת הממשלה. גולן, שהיה מועמד לרמטכ"ל מול אביב כוכבי, השתחרר מצה"ל בחודש דצמבר האחרון, לפני הבחירות, והוא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות, שכן לפי חוק הצינון - אם יש בחירות אחרי יום השחרור של בכירי צה"ל והמשטרה, תקופת הצינון פגה והם רשאים להתמודד בבחירות שלאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ פולקמן נעדר מההצבעה בכנסת: "לא פורש, ולא יוצא בהכרזות"
עם הספק של חוק אחד ונאומי בכורה: הכנסת הקצרה בתולדות המדינה
ההצעות של הרגע האחרון: גבאי ורוסו סירבו להיכנס לממשלה

אלוף במילואים, יאיר גולן בכנס של אוניברסיטת תל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
"בהחלט שוקל להתמודד". אלוף/ראובן קסטרו

חוק הצינון אמנם קובע שלוש שנות צינון על קצינים בדרגת אלוף ומעלה, אבל גולן השתחרר מצה"ל לפני הבחירות האחרונות, ולכן, לפי החוק - הוא רשאי יהיה להתמודד בבחירות הבאות. התיקון לחוק הצינון מ-2007 קבע כי קצינים בדרגת אלוף ומעלה יוכלו להתמודד לכנסת רק אם עברו שלוש שנים מיום השחרור עד יום הבחירות, אבל ישנו סייג לחוק שקובע כי אם יש בחירות אחרי יום השחרור - תקופת הצינון פגה. הרמטכ"ל לשעבר גבי איזנקוט בחר גם הוא לוותר על תקופת השחרור ולפרוש מצה"ל לפני הבחירות האחרונות, ולכן לפי החוק גם הוא יוכל להתמודד בכל מקרה בבחירות הקובות.

גולן נחשב לאחד הקצינים הבולטים במטכ"ל בשנים האחרונות ואף היה מועמד לרמטכ"לות ב-2015 וב-2018, אך גם לאחד החדים והבוטים בצמרת צה"ל, שעורר גם לא מעט סערות פוליטית. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ב-2016 אמר כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום", וזכה לגינויים קשים מהימין ובמיוחד מראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה

לכתבה המלאה
מליאת הכנסת ב-29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת, הלילה/ראובן קסטרו

אם הוא יתמוד על ראשות מפלגת העבודה, הוא יצטרף לשורת שמות פוטנציאליים רבים של בכירים בעבר ובהווה מבפנים ומבחוץ המוזכרים כמועמדים פוטנציאליים למשרת היו"ר הזמני או הקבוע: חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, יו"ר קק"ל דני עטר, פעיל המפלגה יאיא פינק, ח"כ לשעבר איתן כבל, וראש המוסד לשעבר דני יתום. גם הח"כ החדש אלוף (במיל') טל רוסו, שישב בעבר לצדו של גולן סביב שולחן המטכ"ל, שוקל לכאורה להתמודד על התפקיד.

הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה מתוכננים כעת להתקיים בחודש נובמבר הקרוב, בהתאם להצעה שמקדם בימים אלה יו"ר המפלגה, אבי גבאי. מנגד, ח"כ עמיר פרץ מתנגד לקיום פריימריז בעת הזו ומקדם מהלך חלופי להבראת המפלגה על ידי בחירת יו"ר זמני. גבאי צפוי לכנס את ועידת המפלגה בחודש הבא כדי לאשר את קיום הפריימריז בנובמבר, אבל פרץ מגייס בימים אלה 1,300 חתימות כדי להעלות להצבעה הצעה חלופית.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully