וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע באמצע המגעים הקואליציוניים: הלו"ז המשפטי שמצפה לנתניהו

30.5.2019 / 12:23

אחרי שהכנסת אישרה אתמול את פיזורה, ראש הממשלה עשוי לבקש שוב לדחות את השימוע בתיקים העומדים נגדו, כשהבחירות שיתקיימו בספטמבר יעמדו במרכז נימוקיו. עם זאת, גורמים משפטיים סבורים כי היועמ"ש צפוי להתנגד לבקשה על בסיס הנחייה קודמת מ-2005

.

הליך שימוע בזמן מגעים בין מפלגות להרכבת הממשלה - זהו עיקרו של לוח הזמנים הצפוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, אם ינצח שוב בבחירות עליהן הוכרז אתמול (רביעי). זאת, מאחר שההערכה היא כי הבחירות ייערכו ב-17 בספטמבר, בעוד השימוע לראש הממשלה קבוע כרגע ב-2-3 באוקטובר.

נתניהו עשוי לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות שוב את השימוע בשלושת תיקיו, אלא שהפעם הבחירות יהיו במוקד הנימוקים לבקשה. עם זאת, גורמים משפטיים העריכו כי היועץ נוטה לדחות בקשה כזו. הנחיית היועץ המשפטי לממשלה משנת 2005 היא שקובעת את הכלל בעניין. "ככלל, אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבורי או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום", נכתב.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"
74 נתינים של נתניהו: תיאטרון האבסורד של הפוליטיקה הישראלית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
הבחירות יעמדו במרכז הבקשה. נתניהו/ראובן קסטרו

המשמעות של הותרת מועד השימוע על קנו היא כי אם נתניהו ייבחר שוב, וינסה לחלץ עצמו מההליך המשפטי באמצעות שינוי חוק החסינות או חקיקת פסקת התגברות רחבה שתמנע מבג"ץ פסילת החלטה להעניק לנתניהו חסינות גם לפי החוק הקיים, לא יהיה לו זמן רב לעשות זאת. ניתן להניח שהיועמ"ש ופרקליט המדינה שי ניצן יעשו כל מאמץ להגיע להחלטה סופית בתיקים לפני סיום כהונתו של האחרון, שמתוכננת לדצמבר.

עוד באותו נושא

יאיר נתניהו: ליברמן דרש למנות את וינשטיין כדי שיסגור את תיקיו

לכתבה המלאה
ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
ישאף לסיים את ההליך לפני סוף כהונתו. היועמ"ש מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אם אכן נתניהו יבקש לדחות שוב את השימוע, זו תהיה עוד חוליה בשרשרת הבקשות שהגיש כדי לעכב את ההליך. לאחר הקדמת הבחירות לכנסת ה-21, ביקשו פרקליטי ראש הממשלה ממנדלבליט שלא לפרסם את החלטתו - כלומר, את הזימון לשימוע - לפני הבחירות. מנדלבליט דחה את הבקשה. לאחר מכן ביקשו סנגורי נתניהו כי חומרי החקירה יועברו לחשודים בתיקים רק לאחר הבחירות, מתוך חשש שמרגע שיצאו מידי הפרקליטות, גדול הסיכוי כי יודלפו לציבור - מה שעלול להשפיע על הבוחרים.

מנדלבליט נעתר לבקשה, וחומרי החקירה הועמדו לרשות הסנגורים רק למחרת הבחירות, ב-10 באפריל. עם פרסום החלטתו הודיע מנדלבליט כי השימוע לראש שממשלה ייערך בתחילת יולי.

במשך תקופה ארוכה נמנעו סנגוריו של ראש הממשלה מלאסוף את חומרי החקירה, משום שנתניהו לא הסדיר מולם את תשלום שכר הטרחה שלהם. עוד בטרם אספו את חומרי החקירה ביקשו הסנגורים לדחות את השימוע, בטענה שהיקף החומרים וסד הזמנים לא יאפשר להם להיערך כראוי. עוד הם טענו כי חשודים אחרים בתיקים בהיקף דומה קיבלו זמני היערכות ארוכים יותר. מנדלבליט סירב לדון בבקשות כל עוד חומרי החקירה לא ייאספו.

לפני כשבועיים הגיע נתניהו להסדר בנוגע לשכר הטרחה עם אחד מסנגוריו, עו"ד עמית חדד, שאסף את חומרי החקירה וביקש ממנדלבליט לדחות את השימוע בשנה שלמה. מנדלבליט הסכים לבסוף לדחות את השימוע בשלושה חודשים בלבד- וכך נקבע המועד לתחילת אוקטובר.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully