וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נגד ליברמן: הוא לא רלוונטי יותר, יישאר מחוץ לממשלה הבאה

אחרי שיו"ר ישראל ביתנו אמר שיפעל להקמת ממשלה ללא המפלגות החרדיות, אמרו בש"ס כי הוא "גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא מנסה לחוץ ומנסה לקושש קולות". עוד אמרו כי דבריו על הקמת ממשלת אחדות הם "בדיחה" וכי ליברמן "הוכיח שוב שהוא פוליטיקאי ציני ולא אמין"

צילום: חדשות 13, עריכה: עמית שמחה

בחירות 2019, מועד ב' - עדכונים אחרונים:

  • ליברמן: בנסיבות שנוצרו תפקידנו לכפות על הליכוד וכחול לבן להקים ממשלת חירום
  • ש"ס: הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה, מנסה לקושש קולות
  • הליכוד: יצא המרצע מהשק, ליברמן מוכן לכפות הקמת ממשלת שמאל
  • כחול לבן: עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות

בש"ס תקפו הערב (שבת) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אחרי שהצהיר מפלגתו תכפה הקמת "ממשלת חירום לאומית-ליברלית" עם כחול לבן והליכוד - ללא המפלגות החרדיות. "אביגדור ליברמן לא רלוונטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה", מסרה ש"ס. "גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פולטיקאי ציני ולא אמין".

עוד אמרו בש"ס כי "ליברמן משקר כשהוא אומר שהחרדים דרשו הגדלת תקציבים לישיבות. שקר וכזב. המפלגות החרדיות כלל לא עסקו בתקציבים במשא ומתן הקואליציוני האחרון עם הליכוד. השיחות היו רק בענייני דת ומדינה. ליברמן לעומת זאת העלה דרישות כספיות מפליגות לעולים מחבר העמים".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לא יהרוג את השליח: נתניהו משתמש באוחנה כדי לשחק ב"שוטר הטוב"
סמוטריץ' מצהיר: אוותר על מקומי למען איחוד במפלגות הימין
נתניהו מינה יועץ לענייני יוצאי ברית המועצות; ליברמן: "רה"מ בלחץ"

עוד באותו נושא

ליברמן: נכפה הקמת ממשלה עם הליכוד וכחול לבן - ללא החרדים

לכתבה המלאה
אריה ויפה דרעי- טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל - הדלקת נר הזיכרון, במעמד :ריבלין, נתניהו, אדלשטיין, חיות, כוכבי, ומוטי כהן, הכותל המערבי,7 במאי 2019. ניב אהרונסון
ש"ס תוקפת את ליברמן. דרעי/ניב אהרונסון

לדברי ש"ס, ליברמן "דרש 400 מיליון שקלים לכל ח"כ בישראל ביתנו, שגרירים במקומות הזויים, הגדלת מצבת העובדים במשרד הקליטה והמון תקציבים לגופים סקטוריאליים לחלוטין של העולים מחבר העמים. כל הדרישות הכספיות שלו מתועדות. וכעת הוא מטיף בחוצפה על משבר כלכלי בגלל החרדים".

עוד אמרו כי "ליברמן בצרות. הוא התנתק לחלוטין מגוש הימין. קיבל גט כריתות לאחר שמנע הקמת ממשלת ימין. זאת כששיקר כהרגלו והבטיח להמליץ על נתניהו כראש ממשלה. בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן".

בליכוד תקפו: "יצא המרצע מהשק"

ביהדות התורה נמנעו מלהגיב לדבריו של ליברמן, שאמר את הדברים בריאיון לאיילה חסון בחדשות 13 ולאחר מכן כתב פוסט בפייסבוק שבו הסביר כי "בנסיבות שנוצרו - הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים - תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' - 'הליכוד' - 'כחול לבן'".

האמירה של ליברמן מאותתת שאם אחרי הבחירות, בספטמבר הוא יישאר לשון מאזניים, כך שבלעדיו לא יהיו לראש הממשלה בנימין נתניהו 61 ח"כים לממשלת ימין-חרדים - לא תהיה ברירה אלא ללכת לממשלת אחדות כפי שהוא מציע. ליברמן טען כי ממשלת זו "ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל".

בנוסף לכך, הוא הדגיש כי מי שירכיב את הממשלה יהיה המועמד שיזכה למספר המנדטים הגדול ביותר, ובכך מאותת שלא בהכרח ימליץ על נתניהו להרכבת הממשלה - אלא על בני גנץ שכחול לבן במידה ויהיו המפלגה הגדולה. לדבריו, "המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה - בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר".

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"נכפה הקמת ממשלה עם הליכוד וכחול לבן". ליברמן/ראובן קסטרו

מאחר שבכחול לבן פוסלים לעת עתה ישיבה בממשלה עם נתניהו, אך מוכנים לשבת עם הליכוד בראשות מועמד אחר- משמעות דבריו של ליברמן על כפיית ממשלת אחדות לאומית היא שמדובר בממשלה של ישראל ביתנו, כחול לבן, והליכוד - בראשות מועמד שאינו נתניהו. ליברמן הוסיף כי "לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה".

גם בליכוד תקפו מוקדם יותר את דבריו של ליברמן ואמרו: "יצא המרצע מהשק. ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

לעומת זאת, בכחול לבן אמרו כי "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully