וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד צייץ: "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה" - ופרסם הבהרה

21.6.2019 / 14:33

הח"כ מכחול לבן פתח במתקפת ציוצים נגד ח"כ סמוטריץ' וכתב שישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה בקשר לקהילת הלהט"ב. "ערכיה לא מעוותים", כתב. יו"ר האיחוד הלאומי קפץ על המציאה והשיב: "מה קרה למדינה יהודית ודמוקרטית?". בתגובה הבהיר לפיד: "אני נגד באופן מוחלט"

עריכה: תומר לוי

יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר היום (שישי) כי "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה", אבל כמה דקות אחר כך פרסם הבהרה בה הצהיר: "אני נגד מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט וכל חיי" וציין כי התייחס רק לזכויות הקהילה הגאה ולא לאזרחים הערבים בישראל. לפיד פתח הבוקר במתקפת ציוצים נגד יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בעקבות ראיון שנתן ב"ישראל היום", וכתב בטוויטר: "‏ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. ערכיה של הקהילה הגאה לא מעוותים ואני אשמח שהרבה יהודים יגורו בגליל וגם בגולן ובנגב".

סמוטריץ' קפץ על המציאה והשיב בטוויטר: "‏מדינת כל אזרחיה?! מה קרה למדינה יהודית ודמוקרטית?! יאיר ידידי, הלכת לאיבוד". לפיד נאלץ לפרסם הבהרה וכתב: ש"מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא קורא. ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית וכזו תישאר. מה שכתבתי התייחס לזכויות הלהט"בים".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
המפלגות הערביות החליטו: הולכים לבחירות ברשימה משותפת
ראש המוסד לשעבר: בוחרי נתניהו חסרי דעת; רה"מ: אין גבול להתנשאות
איומי השבתת לימודים ורכבת כושלת: האתגרים של סמוטריץ' ורפי פרץ

יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
כתב כי "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה", ופרסם הבהרה. לפיד/ראובן קסטרו
יאיר לפיד ציוץ. עיבוד תמונה
מתקפת הציוצים/עיבוד תמונה

לפיד יצא למתקפה על סמוטריץ' בעקבות ראיון שנתן שר התחבורה החדש ב"ישראל היום" בו פרש את עמדותיו. בין היתר, סמוטריץ' טען ש"יש עלייה בשיעור החרדים שמתגייסים לצבא ומשתלבים אחר כך בשוק התעסוקה", ותקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ולפיד על התעקשותם על חוק הגיוס. "שילוב של הפופוליזם של לפיד עם טיפשות של בג"ץ וחוסר האחריות של ליברמן רק הסיגו את המצב לאחור", סמוטריץ' אמר.

"‏בצלאל, בחייאת, לפחות תבדוק את העובדות", לפיד צייץ בתגובה וטען כי העלייה בשיעור המתגייסים היא בגלל חוק הגיוס. "מה שאתם מסרבים להבין זה שהילדים שלנו לא פחות חשובים ולא פחות ערכיים הם פשוט לא מוכנים להיות פראיירים יותר. אם צעיר חילוני בגיל 18 חייב להתגייס, גם צעיר חרדי".

במסגרת שרשרת הציוצים נגד סמוטריץ', לפיד התייחס לקריאתו לייהוד הגליל ולאמירה בראיון ש"מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה צריך לחשוש מבצלאל סמוטריץ'". בתגובה לפיד צייץ: "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. ערכיה של הקהילה הגאה לא מעוותים ואני אשמח שהרבה יהודים יגורו בגליל. וגם בגולן ובנגב".

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
"יאיר ידידי, הלכת לאיבוד". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

המתקפה של לפיד על סמוטריץ' מגיעה ברקע מתיחות בצמרת כחול לבן סביב עמדותיו הניציות בנושאי דת ומדינה והדרישה שיוותר על הרוטציה עם בני גנץ בהנהגת המפלגה. רביעיית כחול לבן נפגשה אתמול לפגישה משותפת ברקע ציטוטים של משה יעלון בשיחות סגורות עם ביקורת חריפה על לפיד, הקו התקיף שהוא מוביל נגד החרדים וסירובו לוותר על הרוטציה. ‏יעלון צייץ בתגובה ש"יש למישהו אינטרס לפרק את כחול לבן. זה לא האינטרס ולא הכוונה של גנץ, לפיד, אשכנזי או שלי! סיכמנו שהולכים לבחירות מאוחדים, כפי שסיכמנו לפני הבחירות הקודמות, ולקראת הבחירות הבאות. אנחנו מכבדים הסכמים!".

גם בליכוד יצאו נגד דבריו של לפיד חרף הבהרתו. "אמירתו של יאיר לפיד מהיום: 'ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה', היא אמירה אנטי- ציונית חמורה ומקוממת", אמר שר החוץ ישראל כץ. הוא הדגיש כי את המונח "מדינת כל אזרחיה" המציא עזמי בשארה לפני עשרות שנים, "כאשר עמד בראש ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטה העברית, בתום מלחמת יום הכיפורים, ופעל למחיקת ציביונה וזהותה היהודית של מדינת ישראל. האסטרטגיה הייתה פשוטה: אם אי אפשר לנצח את מדינת ישראל מבחוץ - בואו נהרוס אותה מבפנים. בהמשך הקים את בל"ד, שזה היה העיקרון המנחה של פעילותה, ובסוף נתפס כבוגד במדינה וברח לקאטר".

כץ הבהיר: "ישראל היא 'מדינת הלאום של העם היהודי', ומוגדרת כמדינה יהודית - ודמוקרטית, שמעניקה זכויות אזרחיות שוות לכל אזרחיה. מנהיג ששואף להיות ראש ממשלה, אינו יכול לאמץ את סיסמת האויב במתכוון, או בהיסח הדעת".

(עדכון ראשון: 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully