וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצא לקרב לטיהור שמי": שר התקשורת איוב קרא הודיע על התפטרותו

24.6.2019 / 14:05

קרא הודיע כי יעזוב את תפקידו לאחר שנפגע מאוד מהתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו בשבועות האחרונים, ולאור העובדה שגילה כי נתניהו לא התכוון למנותו לשגריר בקהיר. בליכוד צפוי להתפתח קרב ירושה על התיק הנחשק

עריכה: שניר דבוש

שר התקשורת איוב קרא הודיע היום (שני) כי יעזוב את משרדו. קרא התפטר לאחר שנפגע מהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועות האחרונים, ולאור העובדה שגילה שנתניהו לא התכוון למנותו לשגריר בקהיר.

"מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון", כתב קרא המכתב ששלח לראש הממשלה. "כולל ביקורת מגמתית מבפנים ומבחוץ, ששיאה שיתוף צמרת הליכוד כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח בתנועה, לרבות אסרו עלי להתמודד המיעוטים , דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל".

איוב קרא בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"שיתוף צמרת הליכוד כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח". קרא/ראובן קסטרו

"תמיד אילחם למען בני עמי, שבט יתרו"

קרא הוסיף כי "כדי להפסיק מסע צייד זה ועל מנת להמשיך לשרת את מדינת ישראל אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וגם לניקוי הליכוד מתפיסות עולם "מפא"יניקיות" בשנים האחרונות. בימים הקרובים אבחר את הדרך והכיוון הנכון להמשך דרכי הפוליטית, אבל תמיד אילחם למען ביטחון ישראל ולמען בני עמי, שבט יתרו, אחיי הדרוזים והלא יהודיים שקשרו את גורלם עם ישראל. אדאג להם לייצוג הולם ובכבוד בשולחן הממשלה ולא רק בשולחן המלחמה".

נתניהו שקל למנות את קרא לשגריר בקהיר על מנת לפנות את מקומו במשרד התקשורת לטובת מישהו אחר מהליכוד, אך הדיווחים על המינוי עוררו ביקורת נרחבת. לתפקיד השגרירה במצרים כבר ישנו מינוי מקצועי מתוך שורות משרד החוץ, דיפלומטית מוערכת עם ניסיון בעולם הערבי בשם אמירה אורון, שממתין לאישור ממשלה. הכוונה של נתניהו למנות את קרא לתפקיד עוררה תרעומת בקרב אנשי משרד החוץ וכן תגובות זועמות באופוזיציה.

אתמול הודיע קרא כי הסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים. בהודעה בחשבון הטוויטר כתב כי "ההתקפות עלי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית, הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי".

ההתפטרות של קרא פותחת קרב מעניין בליכוד על מי יירש אותו בתיק התקשורת. חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי רואים עצמם מועמדים לשדרוג לתפקיד שר וגם ח"כ יואב קיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully