וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ בוחרת מנהיג: "צריכים לשמור על האידיאולוגיה"

27.6.2019 / 12:37

אלף חברים בוועידת המפלגה מכריעים בין היו"ר המכהנת לבין חבר הכנסת לשעבר הקורא לשקם את השמאל. ברקע הקרב על ההנהגה שחילק את מרצ לשניים עומדת שאלת הצירופים, כשהערכה היא שהורוביץ יפעל לאיחוד עם העבודה או עם מפלגתו של ברק

צילום: אבי כהן, עריכה: ליר שפיגלר

כאלף חברי ועידת מרצ, הגוף הבוחר של המפלגה, בוחרים היום (חמישי) את היו"ר שינהיג את המפלגה בבחירות הבאות. היו"ר המכהנת, תמר זנדברג, נלחמת להגן על כסאה אל מול חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ, שחזר למרצ אחרי ארבע שנות הפסקה בקריאה לשקם את המפלגה ואת מעמד השמאל. הבחירות, שמתקיימות בגני התערוכ בקלפיות אלקטרוניות שיהיו פתוחות עד השעה 22:00. ההערכה היא כי התוצאות יפורסמו חצי שעה אחרי סגירת הקלפיות.

זנדברג, ששואפת לקבל מחדש את אמון המפלגה אחרי התוצאה המאכזבת של ארבעה מנדטים בבחירות האחרונות, העמידה במרכז הקמפיין שלה את נושא השותפות היהודית-הערבית ובנייה ערכית מחודשת של מחנה השמאל. "זה יום גורלי למרצ ולשותפות יהודית ערבית", אמרה. "מרצ צריכה לשמור על אדיאולוגיה. בכל סיטואציה פוליטית שלא תהיה, יש לה נכסים אדאולוגית ואלקטורליים והיא חייבבת לשמור עליה והערב נחליט לאן פניה.בבחירות הקרובות מרצ תקבל יותר קולות - מיהודים ומערבים. בבחירות האחרונות שרדנו צונאמי יוצא דופן".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בין ברק וליברמן: נתניהו וגנץ במשולש בחירות קטלני
"יש להפיל את משטר נתניהו": ברק הודיע על הקמת מפלגה חדשה
גנץ: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת - ואין דרך חזרה"

פריימריז במרצ - תמר זנדברג. ראובן קסטרו
"שרדנו צונאמי". זנדברג, היום/ראובן קסטרו

הורוביץ, שמתמקד יותר בנושאי כפייה דתית ומאבקים סביבתיים, הכריז ששיקום והגדלת כוחה של מרצ הם המטרה המרכזית, וסבור שבהובלתו, מרצ תקבל יותר מהתוצאות שסיפקה זנדברג. "אני אופטימי, אבל כל קול חשוב, ועל כולם להגיע כדי להצביע", אמר היום הורוביץ. "אני מאמין שננצח וחשוב שמרצ תעלה על דרך חדשה".

באשר לשיתופי פעולה עם מפלגות אחרות, הורוביץ אמר כי הוא מעוניין בכך, אולם הדבר יתממש אך ורק על בסיס הערכים של המפלגה. "יש לנו המון אנשים שתומכים. חשוב שיהיה שמאל גדול וחזק, זה חשוב גם למדינת ישראל", הוסיף.

ברקע הדברים מרחפת שאלת ואיחודים והצירופים בגוש המרכז-שמאל. לפי ההערכה במרצ, הורוביץ צפוי לפעול לאיחוד עם מפלגת העבודה או עם מפלגתו החדשה של אהוד ברק, בעוד שזנדברג קוראת גם היא לחיבורים אך נתפסת כמי שתתקשה יותר להתמרכז.

עוד באותו נושא

קומבינות, דילים ואמוציות: העבודה ומרצ בוחרות מנהיג - ומקוות לשרוד

לכתבה המלאה
פריימריז במרצ -ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
"שיקום מרצ - המטרה המרכזית". הורוביץ, היום/ראובן קסטרו
פריימריז במרצ -ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
ניצן הורוביץ, היום/ראובן קסטרו

הקרב על ההנהגה חילק בשבועות האחרונים את מרצ לשניים: במחנה התומכים של זנדברג יש את עיסאווי פריג ומוסי רז, עו"ד גבי לסקי (מקום 9 בפעם הקודמת) ויניב שגיא, נציג הקיבוצים ברשימת מרצ שממוקם במקום ה-12 כעת ברשימה. מהצד השני, במחנה הורוביץ נמצאים חברי הכנסת אילן גילאון ומיכל רוזין יחד עם עלי סלאלחה ומהרטה ברוך, המשובצים כיום במקומות 5 ו-6 ברשימה.

ביום חמישי הוועידה תצביע על זהות היו"ר, ושבועיים לאחר מכן תתכנס שוב כדי לדרג את המועמדים ברשימה. רשימת מרצ לכנסת הקודמת נבחרה לראשונה בפריימריז של כ-16 אלף מתפקדים מוקדם יותר השנה, אך בעקבות דילים פוליטיים וקרבות ההנהגה הוועידה החליטה שהיא תדרג מחדש את החכים.


(עדכון ראשון: 09:12)

פריימריז במרצ. ראובן קסטרו
ח"כ עיסאווי פריג' בקלפי, היום/ראובן קסטרו
פריימריז במרצ - תמר זנדברג וניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
פריימריז במרצ - תמר זנדברג וניצן הורוביץ/ראובן קסטרו
פריימריז במרצ - תמר זנדברג. ראובן קסטרו
פריימריז במרצ - תמר זנדברג/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully