וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים שחבר למפלגתו של ברק: "צריכים לבטל את חוק הגיוס"

1.7.2019 / 10:25

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע קובי ריכטר, דמות בולטת במפלגתו החדשה של אהוד ברק, קורא לבטל את החוק שהיה המכשול הכי משמעותי להקמת הממשלה. לדבריו, יש לשלב צעירים חרדים בשוק התעסוקה: "למצוא את התמריצים"

עריכה: אביב אירגז

חוק הגיוס היה המכשול הכי משמעותי בדרכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת ממשלה, ועכשיו יש במערכת הפוליטית מי שקורא לבטלו. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע איש העסקים קובי ריכטר, אחת מהדמויות הבולטות במפלגתו החדשה של אהוד ברק, קורא לבטל את החוק כדי לשלב צעירים חרדים בשוק התעסוקה.

המפלגה החדשה של ברק לא הוקמה, אין לה שם ואפילו לא מצע אבל בכנס של "המכון החרדי למחקרי מדיניות" שנערך אמש בקיסריה אמר ריכטר כי "אנחנו צריכים לבטל את חוק הגיוס". לדבריו, יש "לבטל את הדרך שמטפלים בו ולמצוא את התמריצים והביטוי ללכת לשוק העבודה המתוחכם. אנחנו לפחות ננסה לעשות את הדבר הנכון".

ריכטר, ממייסדי תנועת "דרכנו", טען בדבריו כי ישנה חשיבות ללימוד התורה, והזכיר "חרדים שלא למדו מתמטיקה או פיזיקה והפכו למנהלים מהמוכשרים ביותר". הוא ציין כי "יש משהו בכושר הלימוד, גם אם לומדים דברים לא ישימים לאותו נושא". לדבריו, "15% מהעובדים שלנו הם דתיים וחרדים ובשנה האחרונה 30% מהאנשים שגייסנו הם חרדים. אני רואה את הכישרון שלא לומד לימודי ליב"ה אבל ללמוד. אנחנו לא צריכים חוק גיוס".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
פעילים בימין החדש: שקד מוכרת את המפלגה בתמורה לשריון בליכוד
עריק ראשון מהעבודה: יאיא פינק מצטרף למפלגתו של אהוד ברק
איזנקוט לא יתמודד בבחירות. אך בידיו קלף שעלול להלחיץ את נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו לא צריכים חוק גיוס". ריכטר בכנס של המכון החרדי למחקרי מדיניות בקיסריה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק הגיוס שאמור לפטור את רוב בחורי הישיבות במעמד של "תורתו אומנותו" קובע במקביל יעדי גיוס שנתיים של חרדים לצה"ל. הצעת החוק שגובשה על ידי משרד הביטחון הייתה מהמחלוקות המשמעותיות ביותר בדרך להקמת הממשלה אחרי הבחירות הקודמות ולאחת הסיבות המרכזיות בגינן ישראל הלכה פעם נוספת לבחירות. זאת, בעיקר בשל מחלוקת שהתנהלה בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

רק שני גורמים מרכזיים במערכת הפוליטית - יאיר לפיד וליברמן - רואים בהצעת החוק הזדמנות להגדיל את מספר המתגייסים החרדים לצה"ל, אך רבים אחרים טוענים כי יש לבטל את חובת גיוס החרדים לצה"ל ולהפנות צעירים שנפלטים מהישיבות לשוק התעסוקה, ואם לא, לאפשר להם מסלולים ייעודים אחרים של שירות אזרחי לטובת מדינת ישראל.

עוד באותו נושא

"יש להפיל את משטר נתניהו": ברק הודיע על הקמת מפלגה חדשה

לכתבה המלאה
אהוד ברק, וחברי מפלגתו החדשה בה מכרזים במהלך מסע"ת על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
ברק מכריז על מפלגתו החדשה לצד ריכטר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully