וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן במצוקה, לפיד לא השתנה, הבחירות מיותרות": ש"ס פתחה את הקמפיין

22.7.2019 / 13:28

יו"ר המפלגה אריה דרעי הצהיר כי ש"ס תפעל להעלאת שכר המינימום, והבטיח כי ש"ס תהיה הכוח החברתי בממשלה. "אנחנו ממשיכים את מה שהתחלנו. לא מזגזגים, לא מחפשים איחודים, גימיקים או כוכבים. הציבור יודע שהוא מקבל מפלגה שלמה ולא איחוד שמתפרק אחרי הבחירות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: רענן פוגל

תחת הכותרת "הכח החברתי בממשלה" ולצד תמונות של יו"ר המפלגה אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"ס השיקה היום בצהריים (שני) את קמפיין הבחירות לכנסת ה-22. "אלה בחירות מיותרות לגמרי, היינו צריכים להיות באמצע עשייה. רוב הציבור בישראל אמרו 'כן לממשלת נתניהו, ימין עם החרדים', היה רוב ברור שהצביע עבור הממשלה הזו", אמר דרעי. "הייתה לנו מערכת בחירות לא קלה, מאתגרת מאוד, בימים מסוימים אפילו קשה - אבל אנחנו שמחים בתוצאה. לצערנו מדינת ישראל נכנסה לסחרור שלא היה כדוגמתו".

"לא אכנס לסיבות כי כולם יודעים - הממשלה לא קמה כי מי שהבטיח ללכת עם נתניהו, חזר בו", המשיך דרעי. "ישראל ביתנו חזרו בהם, זו הסיבה האמיתית ואין סיבה אחרת. אני לא מתכוון להתחיל קמפיין חדש, אנחנו ממשיכים את מה שהתחלנו. אנחנו לא מזגזגים, לא מחפשים איחודים, גימיקים או כוכבים. אנחנו תנועה מלוכדת, מגובשת ומאוחדת תחת הנהגה רוחנית ופוליטית ברורה עד כדי כך שידידיי העיתונאים מתלוננים שש"ס היא משעממת. אנחנו ממשיכים במה שהתחלנו, הבטחנו וקיימנו".

אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019/ראובן קסטרו

דרעי הבהיר כי גם הפעם בכוונת ש"ס להמליץ על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה. "המסר של ש"ס הוא ברור, אנחנו תומכים בנתניהו, אבל לצד נתניהו 'אנחנו המזוזה של הליכוד'. יותר ויותר בא לידי ביטוי [הדיון על, י"א] איזה אופי יהיה למדינת ישראל. על זה המאבק ועל כך אנחנו הולכים לבחירות. נתניהו יודע, וגם הציבור יודע שאין תנועה או מפלגה שהוא יכול לסמוך עליה יותר מתנועת ש"ס. ברור שמי שמצביע ש"ס, מקבל נתניהו וחברי כנסת חברתיים, עממיים ומסורתיים ובעיקר כאלה שדואגים לשכבות החלשות. הוא מקבל מפלגה שלמה ולא איחוד שמתפרק אחרי הבחירות", אמר.

הוא לא הסתיר את כוונתו לנסות לשאוב את הקולות של מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון שהתאחדה עם הליכוד: "ש"ס היא הכוח החברתי בממשלה. ש"ס ומפלגת כולנו יחד היינו הכוח החברתי בממשלה, אבל עכשיו על ש"ס תיפול האחריות על כל הנושאים החברתיים שאין להם דורש". דרעי הציג שורה של הבטחות לציבור הבוחרים של ש"ס, והדגיש את ההבטחה הראשונה של לבחירות הקרובות: "להעלות את שכר המינימום באלף שקלים נוספים".

אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019/ראובן קסטרו

דרעי נמנע בנאומו מלהרחיביו בדבריו על היריב המרכזי של החרדים בבחירות האלה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אך תקף באריכות את ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, ואמר כי "ש"ס היא מפלגה דתית ומסורתית ונמשיך להיות אחראים לכך שהסטטוס קוו והציביון היהודי יימשך. זה לא פשוט או קל, אנחנו מבינים את המשמעות. לצערנו הרב, כשאנחנו רואים למשל את לפיד, הוא לא שינה שום דבר ממה שהוא הבטיח ועשה כשהיה שר האוצר. חשבנו שהמיזוג שלו עם כחול לבן יגרום לו להרהר מחדש, אבל אני רואה את הציוצים וההודעות שלו והוא נשאר מה שהיה. זה אתגר. אנחנו נביא בפני הציבור את הסכנה הכרוכה בכך אם הוא יהיה בשלטון. לכן, נמשיך לדאוג לכך שהוא ימשיך להוציא הודעות לתקשורת ולשבת באופוזיציה".

בהמשך הסביר שר הפנים כי הוא נמנע לתקוף את ליברמן כי "לפיד היה שר אוצר שנתיים, בתקופה הזו הוא לא השאיר אבן אחת שלא הפך כדי להזיק לנו. אם היה ממשיך עוד שנה או שנתיים, לא יודע אם אפשר היה לתקן. ליברמן, עם כל מה שאני שומע עליו, לא יכול להתכחש לאמת ש-30 שנה הוא לא פגע בכוס מים או בכל דבר ששייך לציבור החרדי". דרעי ציין למשל את הבחירות בעיריית ירושלים כשיתוף-פעולה עם יו"ר ישראל ביתנו והוסיף: "הוא במצוקה, הוא בקושי עבר את אחוז החסימה והגיע למסקנה שקמפיין הסתה יביא לו מנדטים. הוא התחייב לא לשרת את החרדים? אין לי מה לעשות. אם הוא חושב שישרת את ציבור העולים דרך האופוזיציה, שיערב לו. מאמין שאחרי הבחירות הכל ישתנה כי מילה שלו זו רק מילה".

בהמשך נשאל דרעי מה יקרה אם לנתניהו לא יהיו 61 ממליצים, וענה: "נתניהו יקים את הממשלה הבאה. לפי הסקרים, אין לנו 61 בלי ליברמן אבל אני מאמין שברגע שתתחיל מערכת הבחירות - יהיו 61". דרעי הזכיר את עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, ואמר: "אני רואה את הצונאמי עליהם, על איך מעזים לחשוב על הצטרפות לממשלה של נתניהו. הכל נובע משנאה לנתניהו, אף אחד מהמבקרים לא יזיל דמעות על משפחות נזקקות". במענה לשאלה האם הוא חושש מזליגת קולות מש"ס לעמיר פרץ ואורלי לוי, הוא אמר כי "אינו חושש מכך. יש שם דווקא פוטנציאל של קולות שיבואו לש"ס".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדברים: "דרעי, נסחפת קצת. לא נהיה חלק ממשלת נתניהו שאחראית על ההפקרה האזרחית, חוסר המיטות בבתי החולים, הצפיפות בכיתות, למצוקה של הזוגות הצעירים והשפלת הגמלאים. נהיה הכח שיבנה את הביטחון החברתי ואנו מקווים שתהיה שותף מלא לשינוי מדיניות ההפקרה של נתניהו שגם אתה יודע שהגיע הזמן לשנות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully