וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד ובנט על הפרסום בוואלה! NEWS: הצעתנו נותנת יתרון לאיחוד הימין

24.7.2019 / 8:00

במפלגה דחו את דבריו של יו"ר הבית היהודי פרץ בדבר "דרישות מוגזמות" ובניסיונות בנט לתקוע את המו"מ לאיחוד המפלגות. בימין החדש ציינו כי הצעתם "יותר מהוגנת, ומעניקה לאיחוד הימין יתרון משמעותי". איחוד הימין: "בנט ושקד חוזרים אל הסקרים והלייקים"

עריכה: ניר חן

המגעים לאיחוד בימין - עדכונים אחרונים

  • שקד ובנט השיבו לשר פרץ: תומכים במתווה ריצ'רץ' עם יתרון לאיחוד הימין
  • הימין החדש: להציב בראש הבלוק הטכני את המועמד עם הסיכויים הטובים ביותר
  • לאחר הפרסום בוואלה! NEWS בימין החדש הזהירו: התעקשות של ראשי איחוד הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה

בימין החדש התנערו הבוקר (רביעי) מדבריו של יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, זאת לאחר שאתמול פורסמו בוואלה! NEWS דבריו משיחות סגורות לפיהם "הדרישות של בנט ושקד מוגזמות בהתחשב בתוצאות הבחירות". בימין החדש ביקשו להבהיר את דרישותיהם "לאור התדרוכים והספינים בימים האחרונים".

"הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד", אמרו הבוקר בימין החדש. "מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב".

עוד בוואלה!

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים בדרום המדינה

לכתבה המלאה
בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
"אינטרס של שתי המפלגות". שקד ובנט/ראובן קסטרו

במרכז הדרישות עומד שיבוץ המועמדים במתווה ריצ'רץ'. בימין החדש הסבירו כי "העדיפות למיקומים האי-זוגיים תינתן דווקא לאיחוד מפלגות הימין, דבר המעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי. זאת, על אף שבכל הסקרים 'ימין החדש' גדולה משמעותית". מנגד שבו על דרישתם להציב בראש הגוש הטכני את איילת שקד, המועמדת שלדבריהם תצליח להביא את כמות המנדטים הגדולה ביותר. "מדובר באינטרס משותף של שתי המפלגות כדי למקסם את כוחו של גוש הימין", אמרו.

בימין החדש חתמו: "אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי הימין החדש. אנו נחושים להגיע לסיכום הוגן ברוח ההצעה הנ"ל ולרוץ כגוש אחד. התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה. אנו ‫ממתינים לתשובה חיובית".

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
"דרישות מוגזמות", השר רפי פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

בתגובה, באיחוד הימין טענו כי "שוב חוזרים להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר". ברשימה הוסיפו כי "יש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי שישה חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברו את אחוז החסימה.אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה על חשבון ח"כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם".

"גם ברמז אי אפשר להעלות את האפשרות חסרת האחריות וההרפתקנית של ריצה בשני ראשים - היינו בסרט הזה ואסור לתת לאפשרות שתקום פה ממשלת שמאל", הוסיפו באיחוד הימין. "יש כאן הנהגה משולשת של שלוש מפלגות. על בסיס ההצעה ההוגנת יותר של ריצ'רץ' משולש המייצגת נאמנה את שלושת המפלגות - למרות שבימין החדש רק בנט ושקד מביאים קולות".

"עדיף לרוץ ברשימה אחת"

במשא ומתן בין הצדדים, בנט הוא הדומיננטי ומנהל את הפגישות והשיחות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, זאת למרות ששקד הוצבה השבוע במקום הראשון במפלגה. עם זאת, שקד מעודכנת בפרטים ומעורבת ברוב המגעים. היא אף ניהלה לאחרונה ערוץ מול עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ובין הצדדים קיימת הסכמה עקרונית לריצה משותפת. הסכמה זו מהווה יתרון לימין החדש מול איחוד מפלגות הימין.

לעובדה שבנט מנהל את המשא ומתן יש חשיבות גדולה. גורמים באיחוד מפלגות הימין הביעו בשיחות עם וואלה! NEWS חשש מכך שבנט יעצים את הדרישות כדי לתקוע את השיחות ובדקה ה-90 יעדיף לרוץ בשתי רשימות נפרדות. לדבריהם, "בנט אמר מעל כל במה בחודש האחרון שהוא נגד ריצה עם איחוד מפלגות הימין, למה שעכשיו הוא יתמוך בכך?". בראיון לוואלה! NEWS הכחיש בנט את הטענות ואמר כי הוא קיבל את עמדתה של שקד שעדיף לרוץ ברשימה אחת והוא עושה את כל המאמצים לשם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully