וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט באולפן וואלה! NEWS: "אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה, איילת יכולה"

שר החינוך לשעבר לא ויתר על החלום לכהן כרה"מ, אך טען ש"לא הייתה דילמה" לגבי הצבתה של שקד בראשות הימין החדש. בריאיון מיוחד הוא אמר שימליץ על המועמד בעל מירב הסיכויים מהימין, הצהיר שיתנגד בכל כוחו לבחירות נוספות והשיב לפרץ: "בראש גוש ימין לא חייב לעמוד דתי"

נפתלי בנט בראיון לאולפן וואלה ניוז עם טל שלו ויקי אדמקר/צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת תוכן: סיגל סיריוס, עריכת ווידאו: אביב אירגז. גרפיקה: אביחי ברוך

שלושה ימים לאחר שפינה את ההנהגה בימין החדש, נפתלי בנט, מראשי המפלגה אמר היום (שלישי) בריאיון ראשון לוואלה! NEWS כי הוא לא ויתר על החלום לכהן כראש הממשלה והתייחס להתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לאפשרות שאיילת שקד תוצב במקום הראשון ברשימת ימין מאוחדת. "אני לא מבין מאיפה הרצון הזה מגיע ואני לא נכנס לעולמות האלה", אמר בנט. "איילת היא חזקה מאוד, יש לה כישורים עצומים והיא תוביל אותנו למקומות טובים".

בנט, שסירב בשבוע שעבר להתחייב כי ימליץ על נתניהו, הבהיר כי "אמרתי שהמועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר בימין נמליץ עליו, זה יהיה ככל הנראה נתניהו". עם זאת, הוא הוסיף כי "אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה לא ניתן יד לבחירות נוספות". גם את הבחירות הקרובות לכנסת ה-22, כך לטענתו, היה אפשר למנוע. "היה אפשר למצוא מועמד אחר מהימין. בכל כוחי לא אתן שיגררו את המדינה פעם שלישית לבחירות".

ראיון של של נפתלי בנט 23 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"מההתחלה אמרתי שהיא צריכה להיות בראש". בנט באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"עשינו המון טעויות, לקחתי על זה אחראיות, העברתי את השרביט לאיילת שקד וכולי עסוק בליצור גוש אחד גדול בימין"

בנט אף התייחס לאפשרות כי נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה וטען כי יהיו מועמדים אחרים מהימין שיוכלו לעשות זאת במקומו, "כל האנשים בליכוד, גם איילת יכולה ונראה באותו רגע. כעת אנחנו מדברים על נתניהו".

לאחר שעזב את הבית היהודי ערב הבחירות לכנסת ה-21, בנט מודה בראיון כי עשה טעויות בדרך אך מצהיר כי אחרי הבחירות הקרובות הוא לא מתכוון לשוב למפלגה אלא להישאר תחת הימין החדש. "עשינו המון טעויות, לקחתי על זה אחריות, העברתי את השרביט לאיילת שקד וכולי עסוק בליצור גוש אחד גדול בימין. כעת, אנחנו גוש טכני, כלומר מפלגות שונות עם תפיסות שונות שמשתפים פעולה בדברים מסוימים. מיד לאחר הבחירות, כל מפלגה יוצאת לעצמאות והימין החדש תפעל כסיעה עצמאית בפני עצמה. בכל כוחי הקמתי את הימין החדש ומתכוון להשקיע בה שנים רבות ולחבר בין דתיים לחילונים".

לעשות הבדלה

המשא ומתן שמתנהל בימים האחרונים בין המפלגות מימין לליכוד לא התקדם משמעותית מאז שקד נכנסה לתפקיד יו"ר המפלגה, אך בנט אומר כי כולו "עוסק בליצור גוש אחד גדול בימין". לדבריו, "משימת העל זה שלטון הימין, כדי שזה יקרה אנחנו חייבים לרוץ כגוש אחד. הפעם הולכים לאיחוד גדול בשביל לא לבזבז אף קול בימין". הוא קרא לראשי איחוד מפלגות הימין השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' "לשים את האגו בצד ולתת לזה לקרות".

אחת השאלות המשמעותיות במשא ומתן בין הצדדים היא המקום הראשון, עמדתו של השר פרץ נגד הצבתה של שקד בראש רשימת הימין נחרצת אף שביממה האחרונה טוענים גורמים בימין כי הוא ריכך אותה. בנט נשאל על כך והסביר כי "יש לעשות הבדלה", כלשונו, בין רשימה דתית לרשימת ימין שכוללת גם נציגים שאינם דתיים. "אני מבין את האמירה שבראש רשימה דתית צריך לעמוד דתי או דתיה אבל בראש גוש ימין לא חייב לעמוד דתי".

ראיון של של נפתלי בנט 23 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"לא ניתן יד לבחירות נוספות". בנט באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"כל דבר בעיתו. יש רצון כזה אבל זו לא אובססיה, אין שעון עצר שאומר מה יקרה ומתי"

לשאלה האם הוא מתכוון לערוך שינויים ברשימת הימין החדש, השיב בנט כי "הרשימה תקבע רק ביום האחרון ובהתאם לאיחוד עם פרץ וסמוטריץ'".

ההחלטה של שקד ובנט להמשיך יחד בימין החדש התעכבה זמן רב, ולדבריו, "על המיקום לא הייתה דילמה. מההתחלה אמרתי שהיא צריכה להיות בראש". עם זאת, הוא ציין כי הויכוח היה על המבנה. "היא חשבה שצריך גוש אחד ואני חשבתי שצריך שתי רשימות. דעתי לא התקבלה, היא שכנעה אותי ואנחנו הולכים על זה". כשנשאל אם שקד מתאימה לכהן כראש הממשלה הגיב בנחרצות "בוודאי שהיא מתאימה" אך אמר כי גם הוא לא ויתר על החלום הזה. "כל דבר בעיתו. יש רצון כזה אבל זו לא אובססיה, אין שעון עצר שאומר מה יקרה ומתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully