וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכפיש את סבא": סרטון של ליברמן לגיוס חרדים עורר סערה והוסר

26.7.2019 / 13:54

נכדת אדם שתמונתו הופיעה בסרטון ישראל ביתנו שקרא לגיוס חרדים, מתחה ביקורת על הכפשת שמו לאחר ששירת בצה"ל ולחם בששת הימים. "חיים שלמים מאחוריה, מלאים בעשייה ונתינה", כתבה. בש"ס תקפו: "ליברמן מסית ורוצה לקרוע את העם". מהמפלגה נמסר: הסרנו הסרטון לבקשת המשפחה

צילום: ישראל ביתנו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הסיר היום (שישי) סרטון מתוך קמפיין המפלגה וזאת בשל ביקורת קשה שגרר. על הסרטון שעלה לרשתות החברתיות נמתחה ביקורת בין היתר לאחר שהופיע בו הרב אלישע לוי על רקע כיתוב שקורא לגיוסם של החרדים. נכדתו של הרב לוי, מיכאלה, שנתקלה בסרטון בפייסבוק, פרסמה פוסט, לפיו מדובר בסבה ששירת בצבא ולחם במלחמת ששת הימים.

"עד כמה מכוערת מערכת הבחירות הזאת יכולה להיות?", תקפה מיכאלה לוי. "הבוקר ראיתי את הסרטון שאביגדור ליברמן פרסם. כנראה שבלי לחשוב יותר מידי על האנשים שמאחורי התמונות הוא הרשה לעצמו להכפיש את שמו הטוב של סבי והשתמש בתמונתו עם הכותרת 'אנחנו לא דורשים ממכם לעבוד שעות נוספות' ", כתבה לוי. "מאיפה אתם מרשים לעצמכם להכליל בצורה כזאת?! אתם מכירים את העבר של האיש שבתמונה??? אז מר ליברמן היקר, אני אגלה לך שחיים שלמים מאחוריה ולא סתם חיים, חיים מלאים בעשייה ונתינה".

היא הוסיפה כי "סבא שלי ששירת בצבא ולחם במלחמת ששת הימים, כל חייו עבד בהוראה בכירה ובכל רגע פנוי שהיה לו עסק בהתנדבות והדרכה ועל זה יעידו אלפי בוגרי גנים ובתי ספר ברחבי ירושלים".

תמונה מסרטון הקמפיין של אביגדור ליברמן. צילום מסך
"הסתה מתקופות אפלות". הרב אלישע לוי, מתוך סרטון ישראל ביתנו/צילום מסך

הסרטון עורר גם ביקורת בזירה הפוליטית החרדית, ואף שהמפלגות החרדיות נמנעות ממתקפה ישירה נגד ליברמן בטענה כי הוא רוצה לגרוף מנדטים על חשבון עימות איתם, מסר ח"כ יעקב מרגי מש"ס כי הסרטון "מחפיר" כלשונו.

מרגי ציין כי "ליברמן מסית ורוצה לקרוע את העם. בעזות פנים וללא בושה משתמש בשיטות הסתה מתקופות אפלות של ההיסטוריה ובשיא חוצפתו משתמש בתמונתו של הרב אלישע לוי, לוחם במלחמת ששת הימים. בניו ובנותיו שרתו בצה"ל ובשירות הלאומי, נכדיו ונכדותיו משרתים היום בצה"ל ובשירות הלאומי". בדבריו התייחס לתמונה שהופיעה בסרטון והוסיף כי "אני ושכמותי בש"ס נשאנו בנטל ונושאים בנטל קליטתך כעולה חדש, שלך ושל כל אלה שאתה משתמש בשמם לשווא. תחליף קמפיין, אתה לא אמין ומילתך לא מילה".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "לאחר פניית משפחתו של אחד מהמצולמים בסרטון, שזיהתה את המצולם וביקשה להוריד את הסרטון, הוחלט להיענות לבקשתה באופן מידי. חשוב לציין שהתמונות המופיעות בסרטון נרכשו באופן חוקי מהצלם".

מיכאלה לוי מבקרת את ליברמן שהשתמש בתמונת סבה בקמפיין שלו. עיבוד תמונה
"עד כמה מכוערת מערכת הבחירות הזאת יכולה להיות?". הפוסט של מיכאלה לוי/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully