וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריונים וקידום נציגי המגזר הערבי: תכנית העבודה של פרץ

29.7.2019 / 15:55

אחרי פרץ, לוי-אבקסיס ושמולי, ברשימת העבודה-גשר המסתמנת יוצבו הח"כים לשעבר מיכאלי, בר לב וסויד, ונציג גשר חגי רזניק. פרץ ביקש לשריין מועמד מטעמו במקום השמיני, וכן ארבעה עד חמישה מועמדים נוספים בעשירייה השנייה והשלישית

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ מבקש לערוך שורה של שינויים ברשימת המפלגה בבחירות הבאות, ובין היתר לשריין מועמד מטעמו במקום השמיני ברשימה בנוסף לשריונים שיינתנו לגשר ואורלי לוי.

הנהלת מפלגת העבודה התכנסה היום (שני) ואישרה את הצעת פרץ, לפיה את ששת המקומות הראשונים ימלאו ח"כ עמיר פרץ, ח"כ איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד, ואילו אורלי לוי וחבר מפלגתה חגי רזניק ישוריינו במקום השני והשביעי בהתאמה. במקום השמיני יהיה שריון ליו"ר, ובמקום התשיעי ישובץ מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, איש אמונו של פרץ, שיקודם מהמקום ה-11 שמשוריין לו כיום. בעשיריה השנייה יוקצו שניים עד שלושה שריונים ובעשיריה השלישית שני שריונים נוספים. כמו כן, תינתן ליו"ר אפשרות לייצר התאמות בהבטחות הייצוג אשר חלקן מיועדות לנציגים דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה.

פרץ מנסה לגייס עדיין שמות חדשים לרשימה אך לפי ההערכה הוא יתקשה בכך, והמקומות שהוא משריין ישמשו בסופו של דבר לקידום נציגי המגזר הערבי, הדרוזי והקיבוצים ממקומותיהם הנוכחיים ברשימה. הנהלת המפלגה תתכנס שוב ביום רביעי לאישור המתווה הסופי ובאותו היום יצביעו חברי ועידת העבודה על ההחלטה.

מפלגת העבודה בחירות 2019 מועד ב, עמיר פרץ   איציק שמולי ואורלי לוי, 28.07.2019. ראובן קסטרו
עורך שינויים ברשימה/ראובן קסטרו

מאז ההודעה על האיחוד עם לוי, פרץ ספג ביקורת קשה בשמאל על החלטתו שלא להמשיך במשא ומתן עם המחנה הדמוקרטי והוא מואשם בכך שמנע איחוד גדול יותר מכיון שפסל מו"מ עם מרצ וברק. הוא מיקד בסוף השבוע את המאמצים בהבטחת הישארותו שלשמולי בעבודה, אחרי עזיבתה של סתיו שפיר למחנה הדמוקרטי, ובלימת המומנטום השלילי שנוצר אחרי המהלך. שמולי, שהיה מחוזר גם הוא על ידי אנשי ברק והורוביץ וכן היה במגעים עם ראשי כחול לבן, החליט בסופו של דבר להישאר בעבודה. לפי ההסכמות שהושגו אתמול, הוא יהיה חלק מהנהגה משולשת עם פרץ ולוי, וכן ינהל את מטה יום הבחירות של הקמפיין.

"‏מפלגת העבודה היא הבית שלי, וגם כשיש בו מחלוקות וויכוחים, אני נותר מחויב לו ולא אנטוש אותו ברגעים קשים", אמר שמולי. השלושה - שמולי, פרץ ואורלי לוי-אבקסיס - מסרו יחד הצהרה מיוחדת שבה הודיעו על החלטת שמולי להישאר במפלגה.

ח"כ שמולי מסר בהצרתו כי "הבחירה שיש בידיי היא בין התייצבות, שיש בה גם סיכון, לצדו של עמיר במאבק על הבית ועל הסיכוי של המחנה לנצח (גם אם בדרך אחרת), ובין אקזיט אישי מבטיח ונוח במקום אחר, בידיעה שגרמתי לבית הפוליטי שלי ולחבריי שאני אוהב נזק". שמולי הוסיף: "אני בוחר להישאר במפלגת העבודה, ולהמשיך להיאבק על הערכים שלה. אותם הערכים שמנחים כבר שנים את תנועת העבודה שהקימה את מדינת ישראל. יחד נפעל כדי שלאחר הבחירות הקרובות יהיה כאן שלטון שרואה את כל אזרחיו ופועל למענם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully