וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' באולפן וואלה! NEWS: ניכנס לממשלה רק עם שקד ובנט

שר התחבורה, שהיה אחד הגורמים המרכזיים בגיבוש הימין המאוחד, התנער מהטענות לפיהן הוא דומה למפלגת הבית היהודי. "הצלנו מנדטים", אמר. לדבריו, המפלגה לא תיכנס לממשלה בכל מחיר ואף תדרוש שוב את תיק המשפטים. על יחסי שקד ונתניהו: "הוא יתגבר על המשקעים"

ראיון שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/תמונות סטילס: ראובן קסטרו. עריכה: אביב אירגז. עיצוב גרפי: אביחי ברוך

יממה אחרי האיחוד בימין, השר בצלאל סמוטריץ', מראשי המפלגה המאוחדת, התחייב היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מפלגתו לא תכנס לממשלה הבאה בלי ראשי הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט. "זה נכון לבוא לנתניהו גדולים והישגיים", אמר. "אני רוצה להאמין שגם ראש הממשלה רוצה שנהיה בעמדות מפתח והשפעה הכי גדולות שיכולות להיות".

סמוטריץ', אחד מהגורמים הדומיננטים בשיחות שהתנהלו בשבוע האחרון מגיב לטענות לפיהן תוצאת האיחוד דומה מאוד למפלגת הבית היהודי ואין בכך כל חדש. "החידוש הוא שאתמול הרמנו מנדטים שהלכו לפח בבחירות האחרונות", אמר. "הצלנו את המנדטים האלה, הסקרים נכון לעכשיו מאירים לנו פנים ואני מקווה שזה ימשיך ויוביל לעוד ועוד חיבורים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"נכון לבוא לנתניהו גדולים והישגיים", סמוטריץ'/ראובן קסטרו
"אנחנו רוצים מדיניות תקיפה יותר בעזה, ולהשלים את הרפורמה במערכת המשפט. ככל שנהיה גדולים וחזקים, נשפיע יותר"

כשנדרש להתייחס לביקורת הקשה שהטיח בבנט ובשקד בחודשים האחרונים אמר סמוטריץ' ש"פוליטיקה עושים מהראש ולא מהבטן". לדבריו "יש אילוצים בחיים וכאיש ציבור אתה לא עובד מהבטן. יש משקעים, נכון היה להשאיר אותם מאחור".

בין סמוטריץ' ופרץ ואנשי מפלגתם לבנט ושקד יש פערים בנושאי דת ומדינה, אבל לדברי סמוטריץ' "ההליכה ביחד לא מחייבת עמדות של אף אחד. ההיפך, אנחנו מכירים בהבדלים, בשונות וגם מכבדים אותם. הקמפיין יתמקד במכנה המשותף". בימים שנותרו עד לסגירת הרשימות לבחירות הכנסת ה-22, סמוטריץ' ימשיך יחד עם שאר השותפים במפלגה לנהל מו"מ עם עוצמה יהודית אך הוא לא משאיר מקום לפייגלין. "את פייגלין צריך להחזיר חזרה לליכוד בדיוק כמו כחלון, אני מקווה שגם ראש הממשלה רוצה לעמוד בראש מחנה הימין".

עוד בוואלה!

העובדים שמרוויחים יותר מיו"ר הכנסת: שיאני השכר במשכן נחשפים

לכתבה המלאה
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"לא ניכנס בכל מחיר". סמוטריץ'/ראובן קסטרו
על יחסי שקד נתניהו: "הוא יתגבר על המשקעים והקשיים ויעשה את מה שנכון וטוב למדינה"

אחת מהמחלוקות המרכזיות בשיחות שקדמו לאיחוד התנהלה סביב האם להמליץ רק על נתניהו. יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר כי "זה לא אומר שניכנס לממשלתו בכל תנאי. אנחנו רוצים אותו כראש ממשלה ויש לו המון יכולות שאין כרגע לאחרים אבל גם רוצים מדיניות תקיפה יותר מול חמאס בעזה, להשלים את הרפורמה במערכת המשפט וכמה שנהיה גדולים וחזקים, נשפיע יותר".

סמוטריץ' אישר כי נתניהו מעולם לא ביקש את חוק החסינות במשא ומתן הקואליציוני הקודם, וזו הייתה דרישה שהוא עצמו הציב מול הליכוד. בהמשך לכך, הצהיר כי במשא ומתן הקואליציוני הבא הוא יציב דרישה זו פעם נוספת. באשר לתיק המשפטים עליו נאלץ לוותר, אמר כי המפלגה תדרוש אותו לקראת הקמת הממשלה הבאה, "הוא סופר קריטי", כלשונו.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"תיק המשפטים - סופר קריטי". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לדברי סמוטריץ', למרות המעורבות של נתניהו בשיחות לאיחוד בימין, הוא מתקשה להבין מה פשר האיבה בינו לשקד. "אני לא עסוק בזה, זה לא מטריד אותי", אמר סמוטריץ'. "נתניהו אחרי הכל ולפני הכל יודע לשים את האינטרס ואת טובתה של מדינת ישראל בראש סולם העדיפויות שלו. אני בטוח שיום אחרי הבחירות כשהוא ירצה להרכיב ממשלה וירצה אותנו לידו, הוא יתגבר על המשקעים והקשיים ויעשה את מה שנכון וטוב למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully