וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נגד התקשורת ונגד כחול לבן: מכרו לציבור בלוף אחד גדול

31.7.2019 / 17:54

יו"ר העבודה נשא נאום תקיף לאחר שוועידת המפלגה אישרה את הריצה המשותפת עם גשר והגן על סירובו להצטרף לאיחוד בשמאל. "היינו עומדים מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון". פרץ תקף את התקשורת וטען כי "החיבור שלנו סופג ביקורת כי לא הקשבנו לנותני העצות"

עריכה: ניב מעוז

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (רביעי) את הסכם האיחוד עם גשר של אורלי לוי-אבקסיס ואת הרשימה של המפלגה המאוחדת לבחירות הבאות. יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ צפוי לנאום בוועידה ולהציג את מבנה הרשימה - שתכלול בסופו של דבר לא מעט שינויים לעומת הרשימה של העבודה בבחירות הקודמות.

בנאומו תקף פרץ את מפלגת כחול לבן ואמר כי "היום ברור לכולם כי מה שכחול לבן מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהיתה לו מטרה אחת, הגדרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו. אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון. כל סוס אציל שם שועט לכיוון אחר.בני גנץ רוצה הכל בהסכמות, הוא נמנע ממחלוקות. אבל לצידו סוס אציל נוסף - יאיר לפיד. הוא מושך לעימות מול החרדים ובאותה מידה שועט אל הימין הקפיטליסטי הקיצוני".

עמיר פרץ, בכינוס ועידת מפלגת העבודה , אונ' ת"א 31 ביולי 2019. ראובן קסטרו
פרץ, היום/ראובן קסטרו

פרץ הגן בנאומו על ההחלטה שלא להמשיך במו"מ עם מרצ ואמר כי "עמדה בפני בחירה מתוך שיקולי הישרדות בלבד, או בחירה בחזון אמיתי ואופק למפלגה שלנו. יכולתי להישאר במקום הנוח לי, לחבור למרצ, לעמוד בראש מרצ. עבורי זה היה קל ונוצץ. הייתי מקבל מחיאות כפיים, מאמרים מפרגנים, אבל אם הייתי עושה זאת הייתי חוטא לתפקידו האמיתי של מנהיג, כי תפקידו האמיתי של מנהיג לשנות את המציאות ולא רק לנהל אותה ולשרוד בה".

פרץ הוסיף כי "אם הייתי בוחר להישאר במקום הנוח לי, היינו גוזרים הפסד בטוח לכל המחנה. הרי אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש. אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק. אני לא ויתרתי כפי שלא ויתרתי בהחלטות אחרות בחיי הפוליטיים".

"איך האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאיתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג ביקורת מכל עבר", תהה פרץ. "לא הקשבנו לכל נותני העצות שהם תמיד בטוחים שהצדק בצד שלהם, שתמיד ייצגו את האמת המוחלטת שלהם. לצערי חלק מהם חברים שלי, בפוליטיקה ובתקשורת ואני היום מיישיר מבט אליכם ואומר לכם: 'יכול להיות שאתם כל הזמן צודקים אבל אתם כל הזמן מפסידים. אנחנו כאן כדי לשבור את הדיכוטומיה שאתם יצרתם, את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל. התקשורת היתה צריכה לחבק את החיבור הזה".

עוד טעם פרץ כי "כל מי שמנסה להחליש את המחויבות שלנו לשלום ולהסדר מדיני טועה ומטעה.
אורלי חזרה והדגישה את המחויבות שלה לשלום". פרץ אמר כי "ארבעים שנה שבהן אני נלחם למען שני הדגלים - שלום וצדק חברתי, שהם מבחינתי דגלים שמשרתים האחד את השני. אך מה היתרון הגדול בהסכם עם גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס? היתרון הגדול הוא  שיש לנו הזדמנות להפוך את השלום למוצר עממי. כי כל עוד השלום יישאר שבוי בידי האליטות, כל עוד השלום יהיה השיח באולמות פאר, הוא ישאר בגדר נושא שחייבים לשוחח עליו וחייבים לדון בו, וכל אחד בעולם כולו, נשיאים, ראשי ממשלות, הוגי דעות, כולם יכולים לשלם מס שפתיים, והשלום ימשיך להתרחק. ביום בו הכמיהה לשלום תהפוך לשיח ברצפת הייצור, במקומות העבודה, ביום הזה בו ציבורי העובדים, האזרחים המוחלשים ביותר בחברה הישראלית, יחושו שהשלום ישרת אותם, הוא יפרוץ אל חיינו".

עוד בוואלה!

חמקה מהמטבח: מקסיקו מחפשת את אשת הפיתוי שמעורבת בחיסול הישראלים

לכתבה המלאה

השינויים ברשימה אושרו

פרץ הציג היום בפני הנהלת מפלגת העבודה את השינויים שכוללים בעיקרם את שילוב המועמדים של גשר וכן את קידומם של מועמדי המחוזות הדרוזים, המושבים והקיבוצים למקומות בקדמת הרשימה. לפי הצעת פרץ, הוא יוצב במקום ה-1, ואחריו לוי-אבקסיס, איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד. במקום ה-7 ישוריין חבר מפלגת גשר חגי רזניק, במקום ה-8 ישוריין מועמד שעדיין אינו ידוע, במקום התשיעי ישובץ מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, איש אמונו של פרץ, שיקודם מהמקום ה-11 שמשוריין לו כיום. במקום ה-10 עוד נציג של גשר שזהותו טרם ידועה, המקום ה-11 לנציג הדרוזים ובמקום ה-12 לנציג הקיבוצים.

רגע לפני ועידת העבודה יו"ר מפלגת העבודה הביא לאישור סופי גם כמה מהשריונים שיהיו ברשימה. ח"כ לשעבר נחמן שי ישוריין במקום ה-14, עמית יפרח במקום ה-15 וגלעד קריב אמור היה להיות משוריין במקום ה-19. שמו של קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, הוזכר גם מטעמה של סתיו שפיר בשבועות האחרונים לאחר שעברה למחנה הדמוקרטי. עם זאת, מקורבים לקריב טוענים כי הוא לא הסכים לקבל את השריון במקום ה-19, שאינו מבטא את התמיכה שקיבל בפריימריז ולא את השותפות של התנועה הרפורמית ומפלגת העבודה. הערב התברר כי קריב ישובץ במקום ה-11 במחנה הדמוקרטי מטעמה של סתיו שפיר והתנועה הירוקה. שפיר העלתה את שמו כמועמד לעבור איתה ממפלגת העבודה כבר בשבוע שעבר אך רק לאחר שנודע מיקומו בעבודה החליט סופית.

כינוס ועידת מפלגת העבודה , אונ' ת"א 31 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

ההחלטות של פרץ עוררה זעם וביקורת בקרב מועמדים שנבחרו בפריימריז הקודמים על ידי מספר גבוה של מתפקדים ונדחקו לאחור; שתיים מהן - ח"כ לשעבר מיכל בירן ואמילי מואטי, עתרו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון להוציא צו מניעה נגד המהלך. העתירה נדחתה, ולפי ההערכה הרווחת העבודה פרץ יאשר בקלות את הצעתו בוועידה שכן לאורך ההיסטוריה כמעט כל הצעה שיו"ר המפלגה מביא לאישור הוועידה עוברת.

בבחירות הקודמות מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי תוצאת שפל בהיסטוריה של המפלגה, שישה מנדטים בלבד, ולאחר בחירתו לתפקיד בחודש שעבר פרץ התחייב כי יביא 15 מנדטים. עם זאת, הסקרים האחרונים העבודה קיבלה רק 5-6 מנדטים. בשבועות האחרונים, ברקע חזרתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לזירה הפוליטית והקמת המחנה הדמוקרטי, מספר קבוצות פעילים הודיעו על עזיבת מפלגת העבודה ובמקביל פרץ החל בימים האחרונים לבטל את חברותם של חברים במפלגה שהביעו תמיכה בברק.

מאז ההודעה על האיחוד עם לוי, פרץ ספג גם ביקורת קשה בשמאל על החלטתו שלא להמשיך במשא ומתן עם המחנה הדמוקרטי והוא מואשם בכך שמנע איחוד גדול יותר מכיון שפסל מו"מ עם מרצ וברק. הוא מיקד בסוף השבוע את המאמצים בהבטחת הישארותו של ח"כ שמולי בעבודה, אחרי עזיבתה של שפיר למחנה הדמוקרטי, ובלימת המומנטום השלילי שנוצר אחרי המהלך. שמולי, שהיה מחוזר גם הוא על ידי אנשי ברק והורוביץ וכן היה במגעים עם ראשי כחול לבן, החליט בסופו של דבר להישאר בעבודה. לפי ההסכמות שהושגו אתמול, הוא יהיה חלק מהנהגה משולשת עם פרץ ולוי, וכן ינהל את מטה יום הבחירות של הקמפיין.

הרשימה המסתמנת של מפלגת העבודה לכנסת ה-22

1. עמיר פרץ, יו"ר
2. אורלי לוי (גשר)
3. איציק שמולי
4. מרב מיכאלי
5. עמר בר-לב
6. רוויטל סוויד
7. חגי רזניק (גשר)
8. שריון יו"ר
9. ערן חרמוני (מזכ"ל)
10. שריון גשר
11. סלאח סעד (המגזר הדרוזי)
12. גברי ברגיל (קיבוצים)
13. מיכל בירן (הבטחת ייצוג לנשים)
14. נחמן שי (שריון יו"ר מפלגה)
15. עמית יפרח (שריון יו"ר מפלגה)
16. מועמד המגזר ערבי
17. שריון גשר
18. אמילי מואטי (הבטחת ייצוג נשים)
19. שריון יו"ר מפלגה
20. שריון גשר

(עדכון ראשון: 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully