וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

5.8.2019 / 6:15

52% הביעו התנגדות למהלך בעוד שרק 34% תומכים בו. למרות זאת, ממפת המנדטים בסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע, נראה כי ייתכן שלא תהיה ברירה אחרת, שכן לאף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה - נתניהו וגנץ - אין רוב להרכבת ממשלת ימין או מרכז שמאל מובהקת

רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות של כחול-לבן והליכוד בראשות בנימין נתניהו - כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע, שנערך ברקע הדרישה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקמת ממשלת אחדות ללא חרדים ולצד ההערכה הגוברת במערכת הפוליטית שממשלת אחדות עשויה להיות התרחיש האפשרי היחיד ביום שאחרי הבחירות.

52% מהמשיבים אמרו שהם לא תומכים בממשלת אחדות של הליכוד וכחול-לבן בראשות נתניהו, ורק 34% הביעו תמיכה במהלך. הנשאלים בסקר נשאלו ספציפית על ממשלת אחדות בראשות נתניהו, למרות שבימים האחרונים ליברמן העלה את האפשרות להקים ממשלת אחדות בראשות מועמד אחר מהליכוד.

מהסקר עולה כי הרעיון של ממשלת אחדות בראשות נתניהו מעורר התנגדות גדולה יותר בקרב מצביעי המרכז שמאל מבקרב מצביעי ימין; 55% ממצביעי המרכז שמאל מתנגדים לרעיון, לעומת 48% של מצביעי ימין, ורק 37% ממי שמגדיר את עצמו כימין ו-38% ממה שמגדיר את עצמו כשמאל תומכים בו. יחד עם זאת, נראה שבקהל של כחול-לבן מתלהבים יותר מממשלת אחדות מהקהל הליכודי: 51% ממי שמתכוון להצביע כחול-לבן בבחירות הבאות תומך בהקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו לעומת 42% שמתנגדים, ואילו 49% ממי שמתכוון להצביע ליכוד מתנגד לרעיון ורק 37% תומכים.

ובכל זאת, למרות ההתנגדות בציבור להקמת ממשלת אחדות, ממפת המנדטים בסקר נראה כי ייתכן שלא תהיה ברירה אחרת או שהמדינה תיגרר לבחירות נוספות; לאף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה - נתניהו או גנץ - אין רוב להרכבת ממשלת ימין או ממשלת מרכז שמאל מובהקת, וליברמן, שהציב את ממשלת האחדות ללא חרדים כהבטחת בחירות שמתנוססת בראש הקמפיין - ממשיך לשמור ביציבות על מגמת ההתחזקות מאז הבחירות האחרונות וככל הנראה יהיה לשון מאזניים.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין והחרדים היה זוכה ב-57 מנדטים, רחוק מ-61 המנדטים שדרושים כדי להקים ממשלה. גוש המרכז-שמאל-ערבים היה מקבל 53 מנדטים, וליברמן יציב כסלע עם עשרה מנדטים. הליכוד, כך לפי הסקר, הייתה הופכת למפלגה הגדולה עם 31 מנדטים (עלייה של שני מנדטים מאז הסקר הקודם לפני כשבועיים), וכחול-לבן הייתה עומדת על 29. בגוש הימין-חרדים של נתניהו התוצאות די יציבות - 11 מנדטים לימין המאוחד בראשות איילת שקד, 8 מנדטים ליהדות התורה ו-7 לש"ס. עוצמה יהודית וזהות - שתי המפלגות שנשארו מחוץ לאיחוד של מפלגות הימין הדתי - לא עוברות את אחוז החסימה: עוצמה יהודית עם 2.2% וזהות עם 1.9% - מה שעשוי לגרום לאובדן של מאות אלפי קולות בימין.

בצד השני - אחרי כחול-לבן עם 29, המחנה הדמוקרטי עם 7 מנדטים ומפלגת העבודה-גשר עם 6 מתייצבת במרחק מה מאחוז החסימה. עם זאת, לנוכח הציפייה שבישורת האחרונה של קמפיין הבחירות שתי המפלגות הגדולות ישאבו מנדטים ממפלגות הלוויין, שתי מפלגות השמאל עשויות להיות בסכנה. מהסקר עולה כי גוש מרכז-שמאל נחלש בשלושה מנדטים לעומת הבחירות הקודמות - שנדדו כנראה לליברמן שכעת משמש לשון מאזניים. לעומת 45 מנדטים אחרי הבחירות (35 כחול-לבן, 6 עבודה, 4, מרצ) כעת סך שלוש המפלגות עומד על 42 בלבד. החיבור מחדש של הרשימה המשותפת - שמקבלת לפי הסקר 11 מנדטים, עדיין לא מניב שינוי דרמטי מאוד לעומת הריצה המפוצלת של חד"ש-תע"ל (6) ורע"מ-בל"ד (4) בבחירות הקודמות שהביא לסך של עשרה מנדטים, אך הציל את המפלגות הערביות מסכנת אחוז החסימה.

עוד בוואלה!

"התיק עדיין רודף": חקירת הרצח שזעזע את המדינה נפתחת מחדש

לכתבה המלאה

לפי הסקר, הליכוד מתחיל לפתוח פער על כחול-לבן וגם הפער בין נתניהו וגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הולך וגדל. נתניהו מתחזק ל-43% תמיכה בהתאמה לראשות הממשלה (לעומת 41% בסקר הקודם) ואילו גנץ נותר יציב עם 30% תמיכה. כצפוי, נתניהו זוכה לשיעורי תמיכה גבוהים במיוחד בקרב מצביעי ימין (65%) וגנץ רק ל-14% בקהל הזה. בצד השני, בקרב מצביעי מרכז-שמאל, התמיכה בגנץ עומדת על 59% ואילו נתניהו זוכה ל-8% תמיכה בלבד.



מזמין הסקר: וואלה! NEWS
עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 1-8-2019 בשעה 22:30 עד 4-8-2019 בשעה 12:00
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף:3,481
מספר המשיבים בפועל:503
טעות הדגימה המירבית:4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully