וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד לפיד וליברמן: "רוצים להרוס את הדמוקרטיה, יש להם קומבינה"

4.8.2019 / 21:00

ראש הממשלה תקף את השניים על רקע אמירתו של ליברמן בדבר המלצה על מועמד אחר מהליכוד להרכיב את הממשלה - אם נתניהו לא יצליח לעשות זאת. לפיד השיב: "זה שאתה פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זאת על רקע הצהרת הנאמנות עליה חתמו 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד בכנסת, ולנוכח דבריו של ליברמן לפיהם אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה ימליץ על מועמד אחר ממפלגתו. במפגש עם חברי ליכוד באילת האשים את לפיד וליברמן בקיומה של "קומבינה", ואף לעג להם על כך שאינם מקיימים פריימריז במפלגות כמו הליכוד.

"בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה", אמר נתניהו על לפיד וליברמן. הוא ציין כי "לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן" זאת בעקבות החשש שמעלים בימים האחרונים בכירים בליכוד לפיו בכוונת איילת שקד ונפתלי בנט להמליץ על מועמד אחר מלבד נתניהו, למרות התחייבותם להמליץ רק על מועמד מהימין.

נתניהו באירוע 40 שנה למועצה אזורית שומרון. רויטרס, רויטרס
"רוצים להרוס את הדמוקרטיה". נתניהו/רויטרס, רויטרס

"מה התכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד", המשיך נתניהו. הוא ציין כי משיחותיו עם בוחרי הליכוד ואנשי המפלגה - הם מעוניינים בו לתפקיד. "הייתה עכשיו בחירה דמוקרטית שרוב מכריע בציבור רצה ממשלת ליכוד בהנהגתי - והוליכו שולל את הבוחרים, זורקים את הבחירה של הבוחרים לפח. היום רוצים לעשות את זה עוד פעם. אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל". הוא אף הביע חשש שגם הפעם "ירמו את הבוחר" כדי לממש את הקומבינה.

"הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה", אמר נתניהו. "כל הרשימה שלנו - נבחרים. על ידי מי? על ידיכם. אתם בוחרים, ואתם חופשיים גם לבחור וגם לדבר וגם להעיר וגם לבקר. אלה מדברים על דמוקרטיה? הם צבועים. טוב שהם לא באים לאילת, כי גוש החמאה היה נשטף עד למטה. הדמוקרטיה האמיתית היחידה היא בליכוד ואצלם יש דיקטטורה". נתניהו חתם את דבריו: "מי אתם רוצים שיהיה רה"מ הבא? בני גנץ? ולפיד? אולי יעשו איזה רוטציה עם ליברמן? או הליכוד בראשותי".

בתגובה לדברים לפיד השיב: "זה שאתה (נתניהו) פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך".

עוד בוואלה!

אחרי 37 שנים: התפתחות דרמטית בחקירת רצח הילדה נאוה אלימלך

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ועידן רול במצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
"זה שאתה פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחריך". לפיד/ניב אהרונסון

בהצהרה עליה חתמו מועמדי הליכוד נכתב: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך לעצומה".

להצהרה אין באמת כל משמעות ממשית, שכן לפי חוקת הליכוד גם כך יו"ר המפלגה הוא המועמד לראשות הממשלה ורק במקרה שהוא מתפטר או מוותר על כסאו מועמד אחר מהרשימה יכול להרכיב ממשלה.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר החתימה כי "תודה לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully