וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת המצלמות של הליכוד מוטלת בספק: "הסיכויים לקדם חקיקה נמוכים"

28.8.2019 / 9:50

במערכת הפוליטית פקפקו באפשרות לקדם חקיקה ראשית שתאפשר הצבת מצלמות בקלפיות לפני מועד הבחירות: "הליכוד יסתפק בוויכוח ובדיון התקשורתי סביבו". גורם משפטי בכיר לוואלה! NEWS: "מדובר בהליך מורכב שצריך להתכנס לתוך פחות משלושה שבועות. זה כמעט בלתי אפשרי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

בליכוד הודיעו השבוע כי יקדמו חקיקה להצבת מצלמות בקלפיות ביום הבחירות, זאת בעקבות החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר לאסור את הצבתן - אך לפי גורמים במערכת הפוליטית ובמערכת המשפט, "הסיכויים לקדם חקיקה ראשית בתוך שלושה שבועות הם נמוכים מאוד".

גורם משפטי בכיר אמר לוואלה! NEWS כי למרות שמדובר בממשלת מעבר, לכנסת יש סמכות לחוקק חוקים ביוזמת הממשלה. לדבריו, "חקיקה כזו מצריכה את האישור של היועמ"ש, אישור ועדת ההסכמות בכנסת והקמת ועדה מיוחדת לצורך הדיונים בחוק. מדובר בהליך מורכב, ארוך ומשמעותי שצריך להתכנס לתוך פחות משלושה שבועות. זה כמעט בלתי אפשרי". עוד הוסיף הגורם כי המכשול הוא לא רק בהליך החקיקה - אלא גם בחקיקה עצמה.

חנן מלצר, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
גורמים במערכת הפוליטית הטילו ספק בהיתכנות החקיקה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר/ראובן קסטרו

"מדובר בחוק מורכב שדורש איזונים", אמר. "זה לא דיון אחד והחוק אושר". לכן, הוא קובע, "ספק רב אם יש לכך היתכנות". גם גורמים במערכת הפוליטית הטילו בכך ספק גדול. "הליכוד יסתפק בוויכוח הפוליטי ובדיון התקשורתי סביבו", אמר גורם בקואליציה, "זה ישרת את המטרה יותר מהצבת המצלמות בפועל כי כך תושג הרתעה של הבוחרים הערבים".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אסר שלשום על שימוש במצלמות בקלפיות, והליכוד הודיע בתגובה שיקדם חקיקת חוק בנושא. בניגוד לדבריו של הגורם המשפטי הבכיר, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סבור כי יש לכך היתכנות עוד לפני הבחירות. "ממשלה יכולה להביא חקיקה בתקופה הזאת, זה כבר נעשה לא פעם בתחומים שונים, בתנאי שיש סבירות, שהזמן גרמה. כן זה מקרה קלאסי שהזמן גרמה והכנסת היא הריבון. היא יכולה לחוקק. מדובר פה על טוהר הבחירות". אדלשטיין אמר כי אם הממשלה תביא הצעת חוק ממשלתית בנושא, "אני אעשה הכל שזה יעבור בלוחות זמנים הכי קצרים שאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully