וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן יבטל את ברית המילה": ישראל ביתנו מאשימה את הליכוד בפייק ניוז

28.8.2019 / 11:30

בעתירה שתוגש לוועדת הבחירות המרכזית טוענים במפלגתו של ליברמן כי הליכוד מפעילה פרופילים מזויפים ומפיצה ידיעות כוזבות. בין היתר על שיתוף פעולה עם ח"כ טיבי, הבטחת בחירות לאסור ברית מילה, וחלוקת קונדומים "לדפוק את החרדים". בליכוד דחו את הטענות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

20 יום לבחירות, מפלגת ישראל ביתנו יוצאת היום (רביעי) במתקפה נגד הליכוד, ובעתירה שתוגש לוועדת הבחירות המרכזית היא מאשימה אותה בפרסומים של "פייק ניוז" נגדה ברשתות החברתיות באמצעות אנשיה ובהפעלת מערך של בוטים שבאמצעותם היא מפרסמת תעמולת בחירות.

"לאחרונה ניכר גידול משמעותי ברשתות החברתיות במספר הידיעות הכוזבות", טוענים במפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן. "חלקן של הידיעות הכוזבות מפורסם ומופץ על נציגים ופעילים רשמיים של מפלגת הליכוד. פרסומים אלה מופצים במהירות הבזק מחשבון לחשבון על ידי "שיתופים" וכך השמועות השקריות משתרשות בתודעת ציבור הבוחרים". בישראל ביתנו, באמצעות עורכי הדין איתן הברמן ומישל נגר, טוענים כי תכלית הפרסומים היא "גרימת נזק בלתי הפיך לסיכוייה האלקטורליים".

בעתירה העלו בין היתר דוגמאות לידיעות הכוזבות, ובהן בין היתר פוסט של מאיר דהן חבר מועצת העיר יבנה מטעם הליכוד, לפיו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסכן את שלומם של אזרחי ישראל בשל ברית שכרת לכאורה עם ח"כ אחמד טיבי. דהן שיתף את הפוסט בקבוצה העונה לשם "צועדים קדימה עם נתניהו". במפלגה הסבירו בעתירה כי הידיעה משוללת כל יסוד וליברמן אינו נוהג להגיע "להסכמות" עם הח"כים הערבים.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"תכנים המציגים באור שלילי את ישראל ביתנו והעומד בראשה"/ראובן קסטרו

במפלגה הפנו גם למקרה אחר: יורי מגנר, חבר מועצה מטעם הליכוד ביקנעם, שיתף בפייסבוק גרסה מפוברקת להזמנה לכנס בחירות של ישראל ביתנו. בעוד הכנס יועד למגזר הארמי-נוצרי, מגנר כתב ברשת החברתית כי ליברמן צפוי להציג את "תכנית התמיכה בערבים וערבי כמועמד לתפקיד השר ויבקש את הערבים לתמוך בו בבחירות".

"פייק ניוז" נוסף, כפי שעולה מהעתירה של המפלגה, הוא פרסום של בוריס אפליצ'וק. האחרון, טוענת המפלגה, ראש מטה העולים של הליכוד בתל אביב, פרסם בפייסבוק סרטון לכאורה שצילם "מצביע טיפוסי של ליברמן" בו "המצביע" שולף קונדום ממדבקת כיס לטלפון הנייד עליה כתוב "ליברמן לא דופק חשבון" שחולקה על ידי ישראל ביתנו בבחירות.

הדובר בסרטון אומר בשפה הרוסית כי מצביע של ליברמן מקבל קונדום בקלפי כדי "לדפוק את החרדים". הסרטון הפך פופולרי מאוד ברשתות החברתיות, ושותף על ידי מאות אנשים. בישראל ביתנו טענו כי מדובר ב"הבל הבלים" וחלוקת קונדומים אינה חלק ממסע הבחירות של המפלגה.

עוד בוואלה!

כשסולימאני שבר את מילתו: המציאות של נסראללה לאחר הפיצוץ בביירות

לכתבה המלאה

פוסט מזויף נגד ברית מילה

מעבר לטענות על הפצת ידיעות כוזבות נגד המפלגה ברשתות החברתיות, בעתירה לוועדת הבחירות טוענת ישראל ביתנו כי הליכוד מפרסם נגדה תעמולה באמצעות פרופילים מזויפים. "בשבועות האחרונים אותרו מספר פרופילים מזויפים לכאורה אשר מפיצים דברי תעמולה שלילית כנגד מרשתנו, באופן בוטה ומתוחכם", כתבו עורכי הדין. "בחלק מהפרופילים מפרסמים דברי תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ובמפלגת הליכוד, ובמקביל מפרסמים תכנים המציגים באור שלילי את מרשתנו והעומד בראשה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן".

אחד הפוסטים המדוברים עלה בקבוצות פייסבוק "דווקא נתניהו, רק ליכוד" ו"חדשות הליכוד", והוא צילום מסך של מה שנחזה להיות פוסט מפרופיל הטוויטר של ח"כ ליברמן, עם הכיתוב הבא: "ישראל ביתינו תשים סוף למנהג הברברי שנקרא ברית מילה. השנה היא 2019 ומוהל הוא עדיין מקצוע שהחרדים עובדים בו במקום למצוא עבודה אמיתית. לא עוד!".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
היועץ המשפטי של הליכוד הכחיש את הטענות/ראובן קסטרו

את הפוסט המזויף פרסמו משתמשים בפייסבוק כמו "אורי פרץ", "אסתר חסקי", "אורנה אורלי פרץ" ועוד. במפלגה טענו כי "יש יסוד לדעה, כי ה'משתמשים' אינם אלא פיקטיביים או בוטים שנוצרו כדי לשרת את תעמולת הבחירות של מפלגת הליכוד. יש יסוד טוב לדעה כי תופעה זו נוצרה לא ביוזמת משתמשי רשת תמימים וללא יד מכוונת. יש יסוד לחשש, כי הליכוד עומדת מאחורי הפעילות האמורה, בין במישרין ובין בעקיפין".

בעקבות פניית ישראל ביתנו לליכוד, טרם הגשת העתירה, חלק מהפרופילים המזויפים הוסרו מהרשת ואחרים שינו את שמם. למרות זאת, במפלגה יגישו את העתירה היות וחלק מהפרסומים נותרו כפי שהיו בתחילה.

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, שבין היתר התבקש להגיב לטענות, כתב בתגובה כי המפלגה מפרסמת תעמולה ברשתות החברתיות נגד ישראל ביתנו, ומסר: "מרשתי, תנועת הליכוד, מכחישה מכל וכל את הטענות המופנות כלפיה. הליכוד אינו מפרסם ברשתות החברתיות דברי תעמולה אנונימיים באמצעות חשבונות פיקטיביים, בוטים, אווטארים וממילא לא פרסם את הפרסומים הנזכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully