וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין נפגש שוב עם נתניהו ושוקל לפרוש: "נוצרה הזדמנות לא צפויה"

28.8.2019 / 13:57

התקדמות נוספת במגעים בין ראש הממשלה ויו"ר זהות שבה נידונה פרישה שלו מהתמודדות בבחירות בתמורה להבטחה לתפקיד בממשלה והתחייבות נוספות כפי שפורסם בוואלה! NEWS. בתום פגישה עם נתניהו אמר פייגלין שהוא שוקל להסיר את מועמדותו. הליכוד: יש התקדמות משמעותית

אתר רשמי

יו"ר זהות משה פייגלין נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב. השניים דנו על פרישתו של פייגלין מהתמודדות בבחירות הבאות בתמורה להבטחה לתפקיד בממשלה והתחייבויות נוספות. לאחר הפגישה, נראה שנתניהו ופייגלין צפויים לכנס מחר או בתחילת שבוע הבא מסיבת עיתונאים משותפת שבה פייגלין יודיע על פרישה מהתמודדות ויקרא למצביעי זהות להצביע מחל.

לאחר פגישתם, אמר פייגלין בראיון לגלי צה"ל כי הייתה התקדמות במגעים בעקבות הסכמות הנוגעות לשוק הקנאביס ושהוא שוקל להסיר את מועמדותו בתמורה לתפקיד בממשלה. "נוצרה הזדמנות לא צפויה - להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה. יש סוף סוף פתח של תקווה לכך שחולים יקבלו תרופה מצילת חיים", פייגלין אמר והוסיף כי יביא את ההסכם למשאל בקרב מתפקדי זהות.

בליכוד הודיעו בתום הפגישה כי "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

לאחר מכן הוציא גם פייגלין הודעה נוספת שבה פירט את ההתקדמות במגעים על דרישתו לביטול רפורמת הקנאביס. "לשמחתי ראש הממשלה נכנס בעובי הקורה ובמשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנאביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היק"ר".

הצגת קמפיין הבחירות של מפלגת זהות, גני התעורכה, תל אביב 27 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
פייגלין באירוע הצגת קמפיין הבחירות של מפלגת זהות, אמש/ראובן קסטרו

פייגלין הוסיף כי "מדובר בהצלת חיים של ממש, ובמידה ויתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מן המירוץ - או לדחותה ולהתמודד".

בעקבות הדיווחים על ההתקדמות במגעים, פנתה ח"כ תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבחון את ההסכם המסתמן בין הליכוד לזהות כשוחד בחירות. היא כתבה בפנייתה כי הצעתו של נתניהו לכסות את חובות המפלגה של פייגלין היא "הצעה שמעלה חשש אמיתי לשוחד בחירות, שכן כספי מפלגת הליכוד הינם כספי ציבור המיועדים לצרכי קמפיין הבחירות של הליכוד ואינם מיועדים לכיסוי חובות של מפלגות אחרות לטובת אינטרסים פוליטיים של מפלגת הליכוד וראש הממשלה".

בשבוע האחרון נתניהו הפעיל לחץ על פייגלין לפרוש מהתמודדות והעלה הצעות שונות. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, פייגלין קיבל הצעה לתיק כלכלי בכיר ולשורה של רפורמות כלכליות ברוח מצע מפלגת זהות. כמו כן נתניהו הציע לפייגלין לכסות את חובות מפלגת זהות.


(עדכון ראשון 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully