וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בריאיון לוואלה! NEWS: "אין חפרפרת, אין פריצה, אין רוסים"

מס' 4 בכחול לבן מגבה את החלטת היו"ר גנץ לשכור חברת חקירות, ומאשים גורמים פוליטיים שלדבריו פועלים נגד המפלגה. "יש כאן מישהו שעובד באופן שיטתי", אמר. הוא מתח ביקורת נגד נתניהו בעקבות פרשות השחיתות והמצב בדרום: "הכישלון המתמשך הוא בלתי סביר"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: אביב ארגז

"אין חפרפרת, אין פריצה, אין רוסים" - כך אמר היום (חמישי) הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ומספר 4 בכחול לבן בהתייחסות ראשונה לפרשת פריצת הסייבר שמסעירה את צמרת המפלגה ביממה האחרונה. בריאיון באולפן וואלה! NEWS, אשכנזי התייחס לדיווח אמש בחדשות 12 לפיו חברת החקירות הפרטית ששכר גנץ איתרה פריצת סייבר של גורמים רוסים לנייד של יו"ר כחול לבן בני גנץ ובכירים בקמפיין, ואמר כי "חשבנו שיש גורמים עוינים מרוסיה, אולי ממדינות מזרח אירופה. לקחנו חברה מקצועית; בדקנו את החשד. טלפונים לא היו אצלם, אין דליפה ואין חדירה לפלאפון. המידע הזה לא הגיע מאיתנו. יש כאן מישהו שעובד באופן שיטתי חסר מעצורים ועכבות כדי לייצר את הספינים ולהסית".

אשכנזי סירב להגיד מיהו אותו גורם עלום. "יש גורמים פוליטיים שפועלים נגדנו", טען. "המישהו הזה הוא מאוד ברור ואני משאיר לצופים לחשוב מי זה".

ראיון עם גבי אשכנזי באולפן וואלה, 29.08.2019. ראובן קסטרו
"אין חפרפרת". אשכנזי/ראובן קסטרו

אשכנזי גיבה את החלטת גנץ לשכור את חברת החקירות וגם את ההחלטה שלו לחזור להיוועץ ביועץ האסטרטגי רונן צור - שבעבר התבטא פומבית בחריפות נגד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "אנחנו חיים בעולם הזה וצריך להגן על מידע, הרי בצדק באתם בטענות שיש הדלפות. זה נכון וזה חוסר אחריות לא לאבטח את המידע. בני שכר חברה, זה חלק מהקמפיין וזה חלק מהתהליך. אגלה לך סקופ - יש יועץ אישי לבוגי, ליאיר וגם לבני, מה לא בסדר בזה?".

בהתייחס למתיחויות החוזרות ונשנות בצמרת כחול לבן, אשכנזי מתעקש כי המפלגה תחזיק מעמד גם אחרי הבחירות. "אנחנו לא מסתירים שיש אצלנו ויכוחים. לא באתי לספר לכם סיפורים, יש לנו השקפות עולם, אנשים הם דעתניים. אנחנו מתווכחים, אצלנו לא מחתימים על טפסי נאמנות. אבל בסוף יוצאים עם החלטה", הוא אומר. "אני מציע שבכל מה שקשור לתחזיות לגבי המסגרת שלנו, על רקע מה שקרה בבחירות הקודמות, לפני הקמתנו, במהלך ואחרי הקמתנו, נא להיות יותר צנועים. איך נחזיק אחרי? עובדה שהחזקנו, יכולנו כבר להתפרק, יכולנו לשבת בממשלה של ראש הממשלה בפעם הקודמת".

עוד בוואלה!

גנץ על החקירות: "היה חשד לפריצת סייבר אך הוא נשלל"

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך מסע"ת של מפלגת כחול לבן 26 ביוני 2019. דרור עינב, אתר רשמי
גיבה את ההחלטה לשכור חברת חקירות. גנץ/אתר רשמי, דרור עינב

לדבריו, "הבעיה היא לא ההדלפות יש או אין. אבל יש כאן ממשלה עם חמישה חשודים. הגילויים האחרונים בפרשת הצוללות ובבזק צריכים להחריד כל אזרח במדינת ישראל. אני לא זוכר אי פעם ראש ממשלה שהוא וסביבתו נגועים בכאלה פרשיות. על זה הבחירות, לא על סיפור רונן צור ו-CGI".

אשכנזי מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו בפרשת הצוללות, למרות שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי נתניהו אינו חשוד בפרשה. "ראש הממשלה אומר שהוא לא אישר צוללות מתקדמות למצרים", אמר. "אני קובע שהצוללות האלה מפרות את היתרון האיכותי והאסטרטגי שלנו בים סוף. אחר כך הוא מודיע בשידור שהוא אישר. מתי התרגלנו ששר ביטחון וראש ממשלה משקר? אני חושב שלא יכול להיות שראש ממשלה לא אומר את האמת כשהוא נשאל על ידי שר הביטחון והנשיא, ואחרי זה הוא אומר שהוא אישר, כלומר הוא שיקר. לא יכול להיות שלא יינתן הסבר טוב מדוע נמכרו הצוללות".

ראיון עם גבי אשכנזי באולפן וואלה, 29.08.2019. ראובן קסטרו
הכישלון המתמשך הוא בלתי סביר. אשכנזי/ראובן קסטרו

הוא האשים את נתניהו בהפקרת תושבי הדרום ואמר כי "הבעיה המרכזית שלנו היא לא בזירה הצפונית. הבעיה שלנו היא בזירה הדרומית. הכישלון המתמשך הוא בלתי סביר. ייש שם נזק שגם אם נפתור את הבעיה בעזה, ייקח שנים לתקן. וחבל שראש הממשלה מצטלם צפון ולא יורד לתושבים לדרום. אני לא זוכר שר ביטחון וראש ממשלה שאחרי רצף כזה, שלושה ניסיונות חדירה, ירי כל כמה ימים, לא ירד לקו העימות. אני חושב שפשוט לא אכפת לו".

בשאלת היום שאחרי הבחירות, אשכנזי סבור כי לנתניהו לא יהיה גוש ממליצים של 61 מנדטים ומעלה את האפשרות שגם ראשי ימינה, איילת שקד ונפתלי בנט, לא יתמכו בסופו של דבר בנתניהו. "אנחנו הולכים לבחירות האלה משום שלנתניהו אין גוש. לראשונה ראש הממשלה הולך לבחירות כשאין לו ממשלה מראש. ואף אחד לא בכיסו באמת, לא רק ליברמן, גם איילת ובנט. אני חושב שזה נובע מהעובדה שיש חוסר שביעות רצון. זה סיומו של עידן, אנחנו שומעים מה קורה בצד השני אצל הליכוד. בפעם הראשונה העמדנו למדינת ישראל אפשרות לבחור" הוא אומר. "אנחנו רוצים להיות המפלגה הגדולה וביום שנהיה נרכיב ממשלה. נפעל לממשלת הסכמה רחבה, ללא בנימין נתניהו", ומחדד: "אנחנו לא נשב עם נתניהו".

אם אתם תמשיכו לפסול אישית את נתניהו אתם עשויים לגרום למצב של בחירות שלישיות.

"אנחנו לא יודעים מה יקרה. נחכה לתוצאות הבחירות. אנחנו לא פוסלים במובן הזה אישית את נתניהו. אנחנו לא חושבים שראש ממשלה במדינת ישראל יכול ללכת לבית משפט ואז לטפל במדינה העסוקה והעמוסה הזאת. אנחנו חושבים שאף אחד לא מעל החוק. אם הוא ראש ממשלה, יתכבד נתניהו וילך להתמקד בעינינו. יש אנשים אחרים בליכוד שיכולים להחליף אותו. לא יכול להיות שראש ממשלה ישקר לשר הביטחון ולרמטכ"ל שלו. ממתי אנחנו מקבלים וחיים עם זה שראש ממשלה משקר?".

ראיון עם גבי אשכנזי באולפן וואלה, 29.08.2019. ראובן קסטרו
ראיון עם גבי אשכנזי באולפן וואלה, 29.08.2019/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully