וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות: גוש המרכז-שמאל במתקפה נגד כחול לבן

ברקע החשש כי המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר לא יעברו את אחוז החסימה, מנהיגי המפלגות הביעו את הסתייגותם מהתנהלות כחול לבן. ברק: "אם אזרחים יצביעו לגנץ והמחנה הדמוקרטי לא תהיה בכנסת נתניהו יהיה ראש הממשלה". אשכנזי תקף את נתניהו: "מצוי בלחץ ופאניקה"

שבתרבות

שלושה ימים לבחירות, ובגוש המרכז-שמאל תוקפים את כחול לבן ברקע החשש כי המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר לא יעברו את אחוז החסימה. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בשבתרבות בבאר שבע כי "מה שגנץ אומר זה לא נכון. אם אזרחים יצביעו לכחול לבן והמחנה הדמוקרטי לא תהיה בכנסת - נתניהו יהיה ראש הממשלה".

חברו להנהגת המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, טען בשבתרבות בדרום השרון כי "המפלגה שמתיימרת להנהיג את הגוש שהיא כחול לבן, מדברת גוש אבל פוזלת ימינה. ימינה חזק". הורוביץ התייחס ליום שאחרי הבחירות והדגיש כי "הציבור החילוני אדיש ואם לא ייצא להצביע, השמאל יימחק, הקול החילוני יימחק וישראל תהפוך לטורקיה, עם הפרדת נשים וכפייה דתית".

לפי הסקרים האחרונים, שתי המפלגות מקבלות 5-7 מנדטים. עם זאת, החשש הוא כי קמפיין כחול לבן שקורא להצבעה למפלגה הגדולה יגרום לתנועת מצביעים ממפלגות השמאל ויקרב את שתי המפלגות לאחוז החסימה. ח"כ לשעבר עמר בר לב (העבודה-גשר) טען כי "שיגעון הגדלות של כחול לבן מחסל את הסיכוי למהפך".

ניצן הורוביץ בשבתרבות בדרום השרון, 14 בספטמבר 2019. אתר רשמי
"הציבור החילוני אדיש". הורוביץ, היום/אתר רשמי

במקביל באירוע שבתרבות ברמת גן, ח"כ גבי אשכנזי, חבר הנהגת כחול לבן, אמר כי "אם כולם ילכו להצביע - ניצחנו בבחירות, אם נתניהו ירכיב ממשלת 61 - המדינה תשנה את פניה". הוא הסביר כי "אנחנו מכוונים להיות המפלגה הגדולה ביותר. אנחנו רואים שאנחנו צמודים לליכוד. אנחנו צריכים לוודא שכל הציבור שלנו ילך להצביע".

אשכנזי תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע הימים האחרונים לקמפיין הבחירות. "נתניהו מצוי בהיסטריה, לחץ ופאניקה. הוא עושה דברים מסוכנים", טען. "סיפור העיסוק בנכסים ביטחוניים מעיד עד כמה הוא במצוקה. ביבי חוזר להיות ביבי של הבחירות הראשונות. הייתי אז בכיר במטכ"ל, ראיתי איך הוא התנהג. הוא מתנהג בצורה לא ממלכתית. כל דבר כשר בעיניו כדי לקושש עוד מנדטים".

עוד בוואלה!

המתווך לשעבר נגד נתניהו: מעולם לא טען שהסיפוח הוא הכרחי

לכתבה המלאה
כחול לבן - בני גנץ וגבי אשכנזי בכנס פעילים בבאר שבע. אבישי פינקלשטיין, מערכת וואלה!
"נתניהו בפאניקה". אשכנזי/מערכת וואלה!, אבישי פינקלשטיין

אירוע אלים נרשם במקביל במהלך אירוע שבתרבות בנתניה, כשפעיל ימין עלה לבמה וניסה לפוצץ את הראיון עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, מועמד המחנה הדמוקרטי לכנסת יאיר גולן. הפעיל עלה לבמה, התפרע ואיים לפוצץ את האירוע, אך עד מהרה הצליחו המאבטחים להשתלט עליו והוא הורד מהבמה.

ברק נגד היועמ"ש: "אין לו עמוד שדרה ואין לו אפילו חוט שדרה"

באירוע שבתרבות בבאר שבע, תקף ברק בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר כי "הוא מבין הרבה יותר ממני, אבל בניגוד אליי אין לו עמוד שדרה ואין לו אפילו חוט שדרה". ברק הוסיף כי "זה היועץ המשפטי, שכשעלתה פרשת הצוללות בפעם הראשונה, הפרשה הכי חמורה בתולדות מדינת ישראל, בעניין אספקת הצוללות המתקדמות למצרים ההכרזה הראשונה שלו הייתה 'אין בזה דבר פלילי'. העובדות שהתגלו הכריחו לראות בזה דבר פלילי, אז הוא קבע לפני חקירה 'נתניהו לא קשור לעניין, הוא לא נאשם'. הוא הוסיף: "מאז הצטברו ערימות מסביב לנתניהו, בן הדוד שלו והעורך דין שלו, וראש הלשכה שלו, והמועמד שלו לראש המל"ל. כולם עטופים בזה עד צוואר, ו'רק רחמים לא ידע'".

(עדכון ראשון: 13:10)

אהוד ברק בשבתרבות בבאר שבע, 14 בספטמבר 2019. אתר רשמי
"כולם עטופים בזה עד צוואר". ברק, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully