וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע בחירות נוספות"

17.9.2019 / 10:30

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, הצהיר הנשיא כי ישתדל להביא להקמת ממשלה חדשה מהר ככל הניתן, "ונימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת". לאחר שהצביע הבוקר, קרא ריבלין לציבור: "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה. רק אתם הבוחרים אלה שתקבעו בהצבעתכם"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הצביע הבוקר בשכונת בית הכרם בירושלים, ובירך את הציבור לכבוד יום הבחירות. "יום בחירות שמח. יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית", אמר הנשיא, "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה. רק אתם הבוחרים אלה שתקבעו בהצבעתכם. לכן חשוב לומר - צריך להיות שותפים לדמוקרטיה. צריך להשפיע ולהצביע".

הנשיא הצהיר מוקדם יותר כי יעשה כל שביכולתו כדי שתקום ממשלה, "ונימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת". בסרטון מיוחד שפרסם אמש הנשיא ברשתות החברתיות, הוא קרא לציבור לשוב ולהצביע למרות תחושות התסכול שהבחירות החוזרות מעלות ברבים מהבוחרים.

ריבלין אמר כי "עלינו לזכור, במשחק הדמוקרטי, השפעה עוברת אך ורק דרך הקלפי". הנשיא הסביר בדבריו את ההליך הצפוי עד להרכבת הממשלה החדשה: "בעשרים-וחמישה בספטמבר יוגשו תוצאות הבחירות הסופיות על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. על פי החוק, עלי לקיים התייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת, אותן תוכלו לראות בשידור חי כפי שיתבצעו בבית הנשיא". ריבלין הוסיף כי "במסגרת ההתייעצויות אני אשאל את נציגי הסיעות על איזה חבר כנסת הם ממליצים שאטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בתום ההתייעצויות, תוך שבעה ימים לכל המאוחר, עליי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך". לאחר מכן, "יעמדו לרשות חבר הכנסת עשרים ושמונה יום לטובת הרכבת הממשלה. במידה שיבקש ארכה, אשקול אותה", הסביר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בסרטון מיוחד שפרסם אמש ברשתות החברתיות בו קרא לציבור לשוב ולהצביע, 16 בספטמבר 2019. לשכת העיתונות הממשלתית
"השפעה עוברת אך ורק דרך הקלפי", הנשיא ריבלין בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית

הנשיא אף ציין בסרטון כי הארכה, שבמערכות הבחירות האחרונות ניתנה די בקלות, לא תינתן באופן אוטומטי. "אשקול אותה בהתאם לנסיבות שיצרו את הבקשה", אמר הנשיא. הוא הדגיש כי "בכל מקרה, כנשיא, הנני מוסמך על פי החוק, להאריך את התקופה בארבעה-עשר יום נוספים לכל היותר. אפשר גם פחות".

הנשיא הסביר לגולשים כי במידה שאותו חבר כנסת לו העניק את המנדט, לא יצליח להרכיב ממשלה או לחילופין, במידה שהכנסת תדחה את הבקשה להביע אמון בממשלה החדשה אותה הוא מתכוון להציג, יעמדו בפניו שתי אפשרויות לבחירה תוך שלושה ימים: להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על כל חבר כנסת אחר שמסכים לכך, פרט לאותו חבר הכנסת שכבר נתתי לו הזדמנות והוא לא הצליח. האפשרות השנייה היא להודיע ליושב ראש הכנסת שלא קיימת אפשרות להרכבת הממשלה, ואין מנוס מלצאת למערכת בחירות שלישית.

(עדכון ראשון: 07:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully