וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: נתניהו התראיין לשתי תחנות רדיו ביום הבחירות

סעיף 129 לחוק הבחירות קובע כי "בכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על-ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה". למרות זאת, רה"מ שוחח היום עם רדיו קול חי וגלי ישראל. פייסבוק השעתה את הבוט של נתניהו, אך מלצר אישר להפעילו בכפוף להתחייבות

צילום: צלמי וואלה!NEWS ולע"מ, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) ראיונות בשתי תחנות רדיו - אף שהחוק לכאורה אוסר זאת. נתניהו התראיין היום בצהריים לתחנת הרדיו החרדית קול חי, ומוקדם יותר שוחח עם תחנת הרדיו גלי ישראל. סעיף 129 לחוק הבחירות לכנסת קובע כי "משעה 7 בערב ביום שלפני יום הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על-ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה". גם ראשי המפלגות החרדיות השר ויו"ר שס אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן התראיינו בצהריים לתחנות הרדיו החרדיות במסגרת מה שכינו התחנות "משדר חירום".

בתוך כך, חברת פייסבוק הודיעה על השעיית הבוט של נתניהו, וזאת כי הפיץ נתוני סקרים בניגוד לחוק. נתניהו עכשיו בלייב פייסבוק תקף את פייסבוק וכן את ועדת הבחירות המרכזית ואמר שזה "בסך הכל בוט אחד קטן" בגלל שפירסם "סקר קטן". "אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. לכן, השעינו את פעילות הבוט לאור הפרה של החוק המקומי עד לסגירת הקלפיות", נמסר מפייסבוק.

זמן קצר לאחר מכן, יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, אישר לפייסבוק לחדש את פעילות הבוט של הליכוד. זאת בכפוף להתחייבות שנתן לו ח"כ דוד ביטן כי הם יפסיקו להפיץ בו סקרים, או פרסומים הנחזים להיות סקרים, וכן בכפוף להתחייבות שנתניהו יפסיק להתראיין לרדיו ולטלוויזיה עד לסגירת הקלפיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מגיעים להצביע בירושלים, 17 בספטמבר 2019. אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות, אתר רשמי
נתניהו מאחורי הפרגוד, היום/אתר רשמי, אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות

זאת אינה ההפרה היחידה של כללי יום הבחירות על ידי פוליטיקאים היום. אף שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע מפורשות אתמול שאסור לפוליטיקאים להציג לצלמים פתקי הצבעה, שורה של פוליטיקאים ודמויות בכירות הצטלמו הבוקר בקלפיות כאשר פתקי ההצבעה שלהם גלויים.

החלטת ועדת הבחירות המרכזית קובעת כי חל איסור "להשמיע דברים בעת ההצבעה בפרט ובמקום הקלפי בכלל, ואף חל איסור על הצגת פתק ההצבעה לצלמים". שר האוצר משה כחלון העלה לעמוד הטוויטר שלו תמונה מהקלפי עם פתק של הליכוד, לצד הכיתוב "הבחירות האלה צמודות מתמיד. צאו להצביע מחל". גם נתניהו פרסם סרטון שנראה כי צולם לכאורה בתוך הקלפי ובו נראית מעטפה ופתק מחל בתוכה, חרף ההחלטה של ועדת הבחירות.

עוד בוואלה!

חרף הנחיות ועדת הבחירות: פוליטיקאים הצטלמו עם פתקי ההצבעה

לכתבה המלאה
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מצביע, חיפה, 17 בספטמבר 2019. AP
עודה מציג את פתק הצבעתו, היום/AP

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הצטלם אף הוא עם הפתק "ודעם". עודה, שהצביע בבית הספר היסודי כבביר בשכונת ילדותו כשהוא מלווה ברעייתו ושלושת ילדיו, הביע אופטימיות כי הציבור הערבי "מבין את גודל השעה", ואמר כי "יש לציבור שלנו תפקיד מכריע בקביעה לאן פניה של המדינה מועדות". גם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצטלם עם פתק המפלגה.

אף הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, מנהיגי הזרם הליטאי בציבור החרדי, תועדו מאחורי הפרגוד עם פתק ההצבעה ליהדות התורה - בתמונות שהופצו הבוקר בציבור החרדי. תמונה דומה הופצה גם של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, בעודו מחזיק בפתק של המפלגה.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully