וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה על המדגמים: אפשר ללכת לממשלת אחדות בלי ליברמן

בליכוד אמרו כי למרות שאין לנתניהו 61 מנדטים ללא ישראל ביתנו - ניתן להטיל עליו להרכיב את הממשלה. רגב: "הנשיא צריך להטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה או למי שיש יותר ממליצים. לא תהיה הדחה של נתניהו". רה"מ טרם הגיב לתוצאות המדגמים

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

שרים בליכוד אמרו אמש (שלישי) כי ניתן להקים ממשלת אחדות ללא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. זאת אחרי תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה שהראו כי כחול לבן בהנהגת בני גנץ מובילה על הליכוד. בעוד שרי הליכוד התראיינו לכלי התקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הגיב על תוצאות המדגמים.

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "אין תרחיש של סבב נוסף של בחירות. התרחישים האפשריים, לפי כל המספרים, אפשר להקים ממשלת אחדות גם בלי ליברמן. בממשלה כזו אני מניח שמדובר יהיה על רוטציה".

מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, אמש/ראובן קסטרו

השרה מירי רגב אמרה באולפן וואלה! NEWS כי "נתניהו ממתין לתוצאות אמת. גם אם לא נחצה את ה-61 מנדטים יש להמתין לתוצאות האמת. כרגע כמו שאני רואה, גוש השמאל יעלה רק עם גוש חוסם ערבי. נתניהו נבחר על ידי 120 חברי ליכוד, אנחנו לא מחליפים מנהיגים כשרע לנו. יש להמתין לתוצאות האמת. לא תהיה הדחה של נתניהו".

רגב הוסיפה כי "לא אדבר על מי נמליץ עד שיגיעו את תוצאות האמת. אנו נשקול את צעדינו, ראש הממשלה נתניהו יקבל את ההחלטות. ראש הממשלה אמר שיעשה הכול כדי שתהיה ממשלה ולכן בזמנו נתניהו פנה לאבי גבאי כל עוד הוא מוכן לקבל את קווי היסוד של הליכוד. אנחנו יכולים לראות מפלגה מגוש השמאל שתצטרף לנתניהו, נחכה למחר ונראה את תוצאות האמת".

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

לכתבה המלאה

השר צחי הנגבי אמר אף הוא באולפן וואלה! NEWS כי יש צורך לתוצאות האמת, והוסיף כי "נשמח לקבל עוד ארבעה מנדטים כמו בבחירות הקודמות". באשר להרכבת הממשלה אמר כי "אנחנו נצטרך שמרכיב כלשהו מהצד השני יחבור לשותפות הטבעיות שלנו, איתם כבר ראש הממשלה סיכם על הליכה משותפת לנשיא, והנשיא יטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה. לא ניתן לנתניהו ללכת גם אם הוא ירצה".

לדבריו, "צריך לשאול אם יש 61 או אין. אין לי שום ספק שנתניהו וליברמן יכולים לשתף פעולה. בעבר הוא הגיע ואני מאמין שגם הפעם הוא יגיע".

מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, אמש/ראובן קסטרו

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בתגובה למדגמים: "עלינו להמתין לתוצאות האמת שיכולות לשנות משמעותית את תמונת המצב. גם לפי המדגמים יש רוב ממליצים לראש הממשלה נתניהו ולגוש הימין, כיוון שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מאף ממשלה שתקום והצגתה כחלק מגוש השמאל היא פיקציה. לכן, יש להטיל על ראש הממשלה את הרכבת הממשלה".

ארדן התייחס גם הוא לאפשרות של ממשלת אחדות ואמר כי "אין מקום לפסילות וחרמות של כחול לבן על ראש הממשלה ועליה לכבד את בחירת חברי הליכוד, גם אם אינם מורגלים בהליכים דמוקרטיים. אני מודה מעומק הלב לכל פעילי הליכוד על המאמץ האדיר ולתומכי הליכוד הרבים בכל רחבי המדינה".

מתוצאות המדגמים עולה כי הליכוד הצליחה לקבל 31-33 מנדטים. בשלב זה מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-54-57 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-54-58 מנדטים.

(עדכון ראשון: 22:22)

אמיר אוחנה, במטה הבחירות של הליכוד בגני התעורכה, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אין תרחיש של סבב נוסף". אמיר אוחנה, אמש/ראובן קסטרו
מירי רגב, בגני התערוכה, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"גוש השמאל יעלה רק עם גוש חוסם ערבי". רגב, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully