וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

מהמדגמים עולה כי גוש הימין-חרדים של נתניהו לא מגיע ל-61, אך גם גוש המרכז-שמאל בראשות גנץ לא משיג רוב. כחול לבן מסתמנת כמפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, בעוד הליכוד אחריה עם 30-32. הרשימה המשותפת מקבלת 15, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. כל המספרים

עריכה: תומר לוי

תוצאות המדגמים - כל הפרטים

  • שני הגושים לא מצליחים להגיע ל-61 מנדטים
  • הליכוד זוכה ל-30-32מנדטים; כחול לבן עם 32
  • הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה
  • העבודה-גשר עוברת את אחוז החסימה; עוצמה יהודית בחוץ

עם סיום ההצבעה בקלפיות ברחבי הארץ, פורסמו אמש (שלישי) תוצאות מדגמי הטלוויזיה בבחירות לכנסת ה-22, ובמהלך הלילה הם יוסיפו להתעדכן. מהמדגמים עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר, שזוכה ל-32 מנדטים, בעוד הליכוד עם 30-32 מנדטים. בשלב זה מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-53-55 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-56-59 מנדטים.

עוד עולה מהמדגמים כי הרשימה המשותפת היא הרשימה השלישית בגודלה עם 13-15 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8-9 מנדטים. ימינה עם 6-7 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-7-8 מנדטים, בעוד ש"ס עם 9 מנדטים בשלושת המדגמים. למרות הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי המדגמים, המחנה הדמוקרטי זוכה ל-5-6 מנדטים, בעוד מסתמן כי העבודה-גשר עוברת את אחוז החסימה עם 6 מנדטים אף היא.

בבחירות האחרונות בחודש אפריל, צפו המדגמים כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 36-37 מנדטים. עם זאת, במדגמים עלתה עדיפות ברורה לגוש הימין עם (66 מול 54 במדגם חדשות 13, לעומת 64 מול 56 במדגם כאן חדשות). לכן, כבר לפי ההערכה במדגמים עלה כי ראש הממשלה נתניהו הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

עם זאת, בתום 42 הימים שניתנו לנתניהו, מאמציו להרכבת הממשלה כשלו והכנסת אישרה את פיזורה. לראשונה בתולדות המדינה, נערכו בחירות תוך פחות מחודש מאז הושבעה הכנסת ה-21.

עוד בוואלה!

השר אוחנה על המדגמים: אפשר ללכת לממשלת אחדות בלי ליברמן

לכתבה המלאה
מדגמי הערוצים במטה כחול לבן בתל אביב 17 בספטמבר 2019. רויטרס
תוצאות המדגמים, הערב/רויטרס

למרות פרסום תוצאות המדגמים, הלילה עוד ארוך. בבחירות 2015 תוצאות המדגם בישרו על ניצחון למחנה הציוני, אך בתוצאות האמת הליכוד ניצח. וזאת, מבלי להזכיר את המדגם ההיסטורי מ-1996, שבו עם ישראל הלך לישון עם פרס וקם עם נתניהו. ישנה נטייה מוכרת והיסטורית של אזרחים לשקר במדגמים בקלפיות ולא לשלשל את אותו פתק ששלשלו לקלפי האמיתית, ועל אחת כמה וכמה אחרי מערכת בחירות שהייתה רוויה בהסתה כלפי כלי התקשורת המבצעים את המדגמים.

מתי תוצאות האמת?

כל מדגם כלל עשרות קלפיות מדגמיות ברחבי הארץ, שהוצבו לצד קלפיות אמת כדי לשקף את הרכב ותמהיל האוכלוסייה ובעלי זכות ההצבעה בישראל. התמונה המשתקפת במדגם שואפת לייצג, עד כמה שניתן, את תמונת הצבעת האמת בבחירות לכנסת, בדומה לסקרים שנערכו לפני יום הבוחר עצמו.

לאחר ספירת קולות האמת על ידי החברים בכל ועדת קלפי, יועברו סיכומי התוצאות לוועדות הבחירות האזוריות ומשם לוועדת הבחירות המרכזית. תוצאות האמת יזרמו במהלך הלילה עד שתורכב תמונת המנדטים הסופית שתרכיב את הכנסת הבאה. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים. חשוב לציין כי על אף שתמונת תוצאות האמת, כמות המנדטים ומפת הגושים ברורות זמן רב קודם לכן, התוצאות הרשמיות והסופיות בהחלט יתפרסמו, לפי חוק, עד שמונה ימים מיום הבחירות.

(עדכון ראשון: 22:00)

מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
פעילים במטה הליכוד, הערב/ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
פעילים במטה כחול לבן, הערב/דני מרון
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
פעילים במטה הליכוד, הערב/ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הערב/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully