וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן על תוצאות המדגמים: "גנץ צריך להרכיב את הממשלה"

17.9.2019 / 23:58

המדגמים העלו כי המפלגה מחזיקה ביתרון על הליכוד בראשות בנימין נתניהו. ברקע הודעת הפיצול בימינה, ח"כ הנדל הבהיר: "בנט ושקד שותפים ראויים בממשלת אחדות אחרי שתוקם". ח"כ זמיר טען כי נתניהו "לא קיבל את אמון העם"

צילום: חדשות 12, 13 ותאגיד כאן 11

בכירים בכחול לבן אמרו הערב (שלישי) כי יו"ר המפלגה בני גנץ צריך לקבל את המנדט להקים את הקואליציה הבאה, בעקבות תוצאות המדגמים בערוצים. שניים מהם הראו כי המפלגה מחזיקה ביתרון על הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

ח"כ יועז הנדל, מספר 9 במפלגה, אמר באולפן וואלה! NEWS כי "נפתלי בנט ואיילת שקד ראויים בממשלת אחדות אחרי שתוקם". זאת בעקבות לפרסום וואלה! NEWS כי ימינה הודיעה על פיצול. לדברי הנדל, "מה שטוב לישראל, בלי קשר לתוצאות הבחירות, זה ממשלת אחדות לאומית רחבה. אם בנט ושקד יתחברו לקווי היסוד, הם מוזמנים".

הנדל הוסיף כי "לא ננהל דיונים על סמך סקרים. אמרנו שאנחנו רוצים אחדות, מרבית המצביעים גם של הליכוד רוצים את זה. אפשר לבקר אותן, אבל צריך עכשיו גישה ממלכתית שתרפא את החברה, וכל זה יתבסס על אדם אחד שרוצה לקבל חסינות". בהתייחס לאפשרות של סבב בחירות שלישי טען כי "הסיכויים קלושים. לא רואים את הח"כים החרדים, או את אנשי הליכוד, או כל מפלגה אחרת עושים דבר כזה שוב רק כדי לייצר לנתניהו חסינות".

מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
חוגגים במטה כחול לבן, הערב/דני מרון

"נתניהו הלך לעם, ולא קיבל אמון", אמר אסף זמיר, מקום 19 ברשימה, במשדר וואלה! NEWS. "עשינו קמפיין קשה ואני חושב שתוצאות המדגמים טובות ואנחנו מחכים לתוצאות האמת. אמרנו מהיום הראשון אמרנו שאנחנו רוצים להקים ממשלת אחדות. זה היה המסר המרכזי שלנו. אין ספק שבני גנץ צריך להרכיב את הממשלה הזאת, אנו מנהלים מגעים ושיחות. המצב הפוליטי מורכב. ריבלין אמר, על המפלגה הגדולה תוטל הקמת הממשלה".

ח"כ יעל גרמן אמרה לוואלה! NEWS כי המפלגות החרדיות השוו את יאיר לפיד לעמלק. "נפגענו מהם. אבל בפוליטיקה צריך לשים את הדברים האלה בצד, ואנחנו בפוליטיקה כדי לממש את האינטרסים שלנו".

מכחול לבן נמסר כי לקראת ניהול המו"מ הקואליציוני מינה גנץ צוות ייעודי, שכבר החל את עבודתו. יו"ר הצוות יהיה ד"ר יורם טורבוביץ ולצדו שלום שלמה, וכן יכהנו הוד בצר, הלל קוברינסקי וישראל בכר.

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

לכתבה המלאה

מתוצאות המדגמים של שלושת ערוצי הטלוויזיה עולה כי כחול לבן זוכה ל-32-34 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31-33. עם זאת, מסתמן כי אין רוב לאף אחד מהגושים. על פי המדגמים, גוש המרכז-שמאל בראשות גנץ השיג 54-58 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים בראשות נתניהו עם 54-57.

(עדכון ראשון: 23:01)

מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
"רוצים להקים ממשלת אחדות". ח"כ זמיר, הערב/דני מרון
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הערב/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully