וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מחכים לתוצאות האמת, מאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה"

18.9.2019 / 9:42

על פי המפה הפוליטית המתגבשת, מסתמן שוויון בין גוש הימין והשמאל-מרכז. בצאתו מביתו ביקש גנץ להמתין לפרסומן המלא של תוצאות האמת. "עד אז נירגע ממערכת הבחירות", אמר

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

לאחר שתוצאות האמת החלקיות ניבאו שוויון בין גוש הימין והמרכז-שמאל, יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא הבוקר (רביעי) להקמת ממשלת אחדות. בצאתו מביתו בראש העין אמר גנץ כי "אנו מחכים לראות את תוצאות האמת. נמתין עוד יום-יומיים ונאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה. נירגע מעט ונצא לדרכנו".

מספירת 91.5% מהקולות בקלפיות ברחבי הארץ, ובאופן לא רשמי, עולה כי כחול לבן והליכוד מאבדות שלושה מושבים בכנסת ומקבלות 32 מנדטים כל אחת. בדומה לתוצאות המדגמים שפורסמו אמש במהדורות החדשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש הימין-חרדים זוכה ל-56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש השמאל-מרכז ו-9 לישראל ביתנו.

יו"ר כחול לבן בני גנץ יוצא מביתו בראש העין בבוקר שאחרי הבחירות - 18 ספטמבר 2019. יותם רונן, צילום מסך
"נמתין לתוצאות האמת". גנץ, הבוקר/צילום מסך, יותם רונן

עוד עולה מהנתונים כי הרשימה המשותפת צפויה להיות הרשימה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים. מדובר בעלייה של שני מנדטים לעומת סך המנדטים שקיבלו המפלגות בנפרד בבחירות הקודמות - חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים.

על פי התוצאות החלקיות, ש"ס בראשות אריה דרעי וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלות כל אחת 9 מנדטים. בכך מפלגתו של דרעי הגדילה את כוחה במנדט ומפלגתו של ליברמן הגדילה את כוחה ב-4 מנדטים. זאת, לעומת יהדות התורה שזוכה ל-8 מנדטים, בדיוק כמו בבחירות הקודמות. ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

בנוסף לכך, העבודה-גשר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 - מנדט אחד יותר מהתוצאה של מרצ בבחירות הקודמות, לאחר שחברה לח"כ סתיו שפיר ולישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בניגוד לסקרים האחרונים, ובדומה לתוצאות המדגמים מאמש, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה
ראשי כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד גבי אשכנזי משה יעלון אחרי פרסום מדגמי הבחירות ב-18 בספטמבר 2019. AP
"נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה למסלול". גנץ, אמש/AP

בנאום שנשא במהלך הלילה מול פעילי מפלגתו הצהיר גנץ כי הוא "מתכוון לדבר עם כולם" ואמר כי הוא יפעל "להקמת ממשלת אחדות רחבה שתייצג את רוב העם. נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה למסלול ולעקוב אחר רצון העם. לפני הפוליטיקה, אנחנו עם אחד וחברה אחת". הוא קרא גם ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות בצד ובואו נפעל ביחד לחברה ישראל טובה לכל אזרחיה".

גנץ בירך על תוצאות מדגמי הבחירות ואמר כי "כמו שזה נראה - עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב, עמדנו בה בדרך שלנו". מוקדם יותר הוא שוחח עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, ובכוונתו להיפגש איתם בימים הקרובים. בנוסף לכך, הוא אמר כי הוא "מתכוון לדבר גם עם ליברמן ואנשים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully