וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא מוטרד מהבחירות: "היחסים שלנו הם עם ישראל"

נשיא ארה"ב עדיין לא שוחח עם ראש הממשלה על התוצאות החלקיות של הבחירות, שמהן עולה כי כחול לבן מובילה על הליכוד ולאף אחד מהגושים אין את הרוב הדרוש להקמת הממשלה. "הבחירות צמודות, נראה מה יקרה"

נתניהו מכנס את שותפיו ואנשי הליכוד

עם פרסום התוצאות החלקיות של הבחירות בישראל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (רביעי) כי הוא לא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הדגיש כי הוא לא מוטרד מהן. "היחסים שלנו הם עם ישראל. הבחירות צמודות, נראה מה יקרה", אמר טראמפ, בתגובה ראשונה למפת המנדטים המסתמנת, שממנה עולה כי כחול לבן מקבלת 33 מנדטים, לעומת 32 לליכוד. עוד עולה כי שני הגושים - הימין-חרדים והמרכז-שמאל - עומדים על 56 מנדטים, ולאף אחד מהם אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה.

גם בערב הבחירות התייחס טראמפ לבחירות בישראל ואמר כי "יהיו מחר בחירות גדולות. תהיה תוצאה מאוד מעניינת, זה הולך להיות צמוד". מוקדם יותר הוא הודיע כי שוחח עם נתניהו על ברית ההגנה בין המדינות, ואמר כי השניים סיכמו להמשיך לדון בה אחרי הבחירות.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, טען טראמפ כי ברית זו "תעצים עוד יותר את הברית האדירה בין שתי המדינות" והוסיף כי הוא מצפה להמשיך לדון בה עם נתניהו "אחרי הבחירות הישראליות כשניפגש בעצרת האו"ם החודש".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 16 בספטמבר 2019. רויטרס
"נראה מה יקרה". טראמפ/רויטרס

אחרי הבחירות צפויה להתפרסם תכנית השלום של ממשל טראמפ, "עסקת המאה", שחלקה הכלכלי פורסם בפסגה הכלכלית בבחריין בחודש יוני. מי שעסק בתכנית - ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני המיוחד לענייני המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - התפטר מתפקידו מוקדם יותר החודש. במקומו ימונה לתפקיד אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר.

מספירת 95% מהקולות בקלפיות ברחבי הארץ עולה כי כחול לבן מובילה במנדט על הליכוד. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 12 ואחריה ש"ס עם 9. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עומדת על 8. יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים, ימינה בראשות איילת שקד 7, העבודה-גשר 6 והמחנה הדמוקרטי 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully