וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ משיב לנתניהו: ניצחנו, אקים ממשלת אחדות רחבה - בראשותי

גנץ הגיב לראשונה להצעתו של ראש הממשלה ואמר כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים". לפיד תקף את נתניהו: "מנסה לגרור את ישראל למערת בחירות שלישית". רה"מ השיב: מאוכזב מסירובו של גנץ, הצעתי לפגישה עדיין בתוקף. ליברמן לנתניהו: די לשטיקים

צילום: מתוך הטוויטר של תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

כחול לבן בתגובה לקריאה לאחדות - כל הפרטים

  • גנץ: מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי
  • לפיד: העם לא נתן בנתניהו אמון, אז הוא מנסה להחליף את העם
  • יעלון לנתניהו: לך לטפל בענייניך הפליליים ואנחנו נמשיך מכאן
  • נתניהו: מאוכזב מסירובו של גנץ, הצעתי לפגישה עדיין בתוקף

יו"ר כחול לבן בני גנץ השיב היום (חמישי) לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לממשלת אחדות, ואמר כי הוא "ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי". בישיבת הסיעה בתל אביב הגיב גנץ לראשונה לקריאתו של ראש הממשלה, על רקע תוצאות האמת, ואמר כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא עם כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות". לדבריו, "העם ביקש שישראל תהיה לפני הכול, לכן כחול לבן ניצחה והיא המפלגה הגדולה ביותר. העם אמר את דברו. ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

בתגובה להצהרתו של גנץ, נתניהו אמר כי הוא מופתע ומאוכזב. "הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות", אמר. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

בני גנץ בישיבת סיעה ראשונה של 'כחול לבן' לאחר הבחירות לכנסת ה-22, 19.09.19. צילום מסך
"ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר". גנץ, היום/צילום מסך

מיד לאחר גנץ, גם ח"כ יאיר לפיד תקף את נתניהו ברקע הצעתו להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, "נתניהו מנסה לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית. העם לא נתן בו אמון אז הוא מנסה להחליף את העם". לפיד הבהיר כי "המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית עם ליברמן, הליכוד ושותפים נוספים. זה לא תנאי שליברמן מציב לנו, על זה הלכנו לבחירות". הוא הבהיר את דרישותיו להקמת ממשלה, בהן תחבורה אזרחית בשבת, ביטול חוק המרכולים ונישואים אזרחיים.

גם ח"כ משה יעלון התייחס לקריאתו של ראש הממשלה. "גם לאחר הבחירות האלה ברור שנתניהו פועל מתוך שיקול אחד שגובר על כל השיקולים האחרים - הימלטות אישית מספסל הנאשמים", אמר יעלון. "אני פונה לחבריי בליכוד וידידיי במפלגות הדתיות - איתו זה לא ילך. אחרי הקרבת אינטרסים ביטחוניים להצלת עורו, הגיע זמן תיקון. הגיע הזמן שתגידו לבנימין נתניהו תודה על מה שעשית, עכשיו אתה מזיק. לליכוד למחנה הלאומי ולמדינת ישראל, לך לטפל בענייניך הפליליים ואנחנו נמשיך מכאן. לא ניכנס לקואליציה בראשותו של נתניהו, באנו לתקן, לאחות את הקרעים ולהחזיר את המדינה למסילה".

"הציבור אמר את דברו", הוסיף גם ח"כ גבי אשכנזי. "הציבור בעיניי קבע שיש מגבלות לכוח ולשררה. באמת הציבור לחץ על הבלמים. הציבור רוצה ביטחון, הציבור רוצה אחדות לאומית ליברלית. האווירה האלימה, ההסתה והפילוג שנוצרו כאן במערכת הבחירות היא הרסנית לחברה בישראל. יש לנו מחויבות, יש לנו אחריות, באנו לשרת את הציבור. בסבלנות, באחריות ובנחישות נממש את האחריות הזאת".

גם יו"ר ישראל אביגדור ליברמן תקף את נתניהו: "אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

בתיווך ריבלין: נתניהו וגנץ לחצו ידיים בטקס האזכרה לזכר פרס

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בישיבת סיעה ראשונה של 'כחול לבן' לאחר הבחירות לכנסת ה-22, 19.09.19. צילום מסך
"המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית עם ליברמן, הליכוד ושותפים נוספים". לפיד, היום/צילום מסך

נתניהו הזמין הבוקר את גנץ להיפגש עוד היום במטרה להקים ממשלת אחדות רחבה. "מציע להיפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה לכל אלה שמאמינים במדינת ישראל יהודית-דמוקרטית", אמר ראש הממשלה באזכרה לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. לפני הטקס, נפגשו נתניהו וגנץ לזמן קצר ולחצו ידיים יחד עם הנשיא ראובן ריבלין.

עם זאת, גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה כי "נתניהו סתם עושה רעש תקשורתי. נמתין לתוצאות הספירה הסופית של הקלפיות ואז נפתח במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות בראשותנו". עוד הוסיפו הגורמים כי "נתניהו קודם כל סגר עם ימינה והחרדים ובכך סיכל את האפשרות לממשלת אחדות ואז פונה לגנץ ומציע לו אחדות. הוא בסך הכול נערך לבליים-גיים שיטיל את האשמה על גנץ במידה וילכו לבחירות שלישיות. אנחנו מתרכזים בהמלצות אצל הנשיא כשהמטרה היא שגנץ יקבל את המנדט ראשון וירכיב ממשלת אחדות כפי שהתחייב בקמפיין".

מהתוצאות המסתמנות עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר וזוכה ל-33 מנדטים. גוש המרכז-שמאל מגיע ל-57 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים מעט מאחור עם 55.


(עדכון ראשון: 14:27)

בני גנץ, ראובן רובי ריבלין ובנימין נתניהו מחזיקים ידיים באזכרה לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
לוחצים ידיים. גנץ, ריבלין ונתניהו, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully